نویسنده: آریا بهپور
// شنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۲

ایده ریدلی اسکات برای ساخت پیش‌درآمد دیگری از فیلم Alien

اسکات دوست دارد یک‌بار دیگر به‌سراغ ماجرای مربوط‌به تخم زنومورف‌ها در فیلم بیگانه برود.

با وجود گذشت سه سال از اکران آخرین نسخه از مجموعه فیلم‌های بیگانه (Alien) همچنان اطلاعات جدیدی از نسخه‌ی بعدی آن نداریم، به جز خبری که سال گذشته در این زمینه منتشر شد و حکایت از این داشت که دنباله‌ی فیلم بیگانه: کاوننت (Alien: Covenant) هنوز در مرحله‌ی نگارش فیلمنامه به‌سر می‌برد. ولی بعد از آن دیگر خبر جدیدی از این مجموعه نداشتیم تا اینکه به‌تازگی ریدلی اسکات، کارگردان قسمت اول و همین‌طور دو قسمت آخر مجموعه یک‌بار دیگر به صحبت پیرامون بیگانه پرداخته و از علاقه‌ی خود برای بازگشت به ماجرای تخم‌های زنومورف در نسخه‌ی اول گفته است.

اسکات در بخشی از گفتگوی اخیر خود با لس‌آنجلس تایمز به ۴۱ سالگی مجموعه‌ی بیگانه اشاره می‌کند و می‌گوید:

فکر می‌کنم هنوز هم پتانسیل زیادی برای بازگشت به ماجراهای اولین نسخه‌ی بیگانه وجود دارد. زمانی‌که در حال تولید این فیلم بودم، خیلی به نکات مرموز پیرامون آن فکر می‌کردم؛ مخصوصاً صحنه‌ای که در آن شاهد تخم‌های زنومورف هستیم و از خود می‌پرسیدم چرا باید چنین موجودی خلق شده باشد و به چه علت تعداد زیادی از تخم‌های آن درون سفینه‌ای حمل می‌شده که شکل و شمایل یک سفینه‌ی جنگی را داشته است.

فکر می‌کنم این موضوع که سفینه‌ی موردنظر و تخم‌های درون آن چه هدفی را دنبال می‌کرده‌اند، می‌تواند ایده‌ی مناسبی برای فیلم‌های بعدی این مجموعه باشد.

Alien

اشاره‌ی اسکات به صحنه‌ی معروفی در فیلم بیگانه است که در آن الن ریپلی (شخصیت اصلی فیلم با بازی سیگورنی ویور) و همراهان او در جریان مأموریت خود به سفینه‌ی متروکه‌ای برخورد می‌کنند که جسد موجود عظیم‌الجثه‌ای در آن دیده می‌شود؛ موجودی که تا پیش از اکران فیلم پرومتئوس (Prometheus) توسط هواداران بیگانه با نام Space Jockey شناخته می‌شد و بعدها نام Mala'kak یا مهندس (Engineer) برای نژاد آن در نظر گرفته شد. در این سفینه محموله‌ای عظیم از تخم‌هایی ناشناخته هم وجود داشت که درنهایت با باز شدن یکی از آن‌ها و پریدن یک فیس‌هاگر (Facehugger) روی صورت یکی از شخصیت‌های فیلم و سپس تخم‌گذاری آن درون بدن این شخصیت بینوا، زنومورفی از درون بدن او بیرون می‌آمد و یکی از ترسناک‌ترین آثار سینما را به علاقمندان هدیه می‌کرد.

اسکات در دو نسخه‌ی اخیر بیگانه، داستان را به سمت و سویی برده که خیلی از دوست‌داران این مجموعه دل خوشی از آن ندارند. از طرف دیگر هم فروش افتتاحیه‌ی کاوننت با ۳۶ میلیون دلار، ۳۴٪ کمتر از فروش هفته‌ی اول پرومتئوس بود و در هفته‌ی دوم هم شاهد افت ۷۱٪ در فروش فیلم بودیم و در مجموع هم فروش کمتری نسبت به اثر قبلی داشت.

بااین‌حال طرفداران بیگانه همچنان منتظر نسخه‌های بعدی این مجموعه هستند؛ نسخه‌هایی که پیش از این هم اسکات آن‌ها را پیش‌درآمدهای دیگری برای چهارگانه‌ی اولیه معرفی کرده بود و باید دید درنهایت چه زمانی آماده می‌شوند و آیا ادغام بخش فیلم و سریال فاکس قرن بیستم با والت دیزنی تأثیری روی تولید آن‌ها می‌گذارد یا خیر.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده