نویسنده: رضا اسکندری
// جمعه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۳۱

سونی به‌دلیل نقض قوانین حقوق مشتریان در استرالیا ۲.۴ میلیون دلار جریمه شد

شرکت سونی در اروپا به‌دلیل معیوب بودن اطلاعات دانلود شده توسط چند کاربر استرالیایی و به‌خاطر قوانین حقوق مشتریان در استرالیا به پرداخت ۲.۴ میلیون دلار محکوم شد.

چهار کاربر پلی ‌استیشن در استرالیا با ادعای معیوب بودن فایل‌های دانلود شده توسط آن‌ها از سرور‌های سونی باعث شدند تا این شرکت با جریمه‌ی ۲.۴ میلیون دلاری روبه‌رو شود. این چهار کاربر در تماسی با شرکت سونی در اروپا، مشکل خود را با پشتیبانی این شرکت مطرح کردند ولی این شرکت از بازپرداخت مبلغ پرداخت‌شده توسط این چهار کاربر، شانه خالی کرد؛ شرکت سونی در پاسخ به این کاربران گفت که این شرکت هیچ مسئولیتی بعد از دانلود کردن فایل‌ بازی‌های خریداری شده توسط کاربران یا گذشت ۱۴ روز از خرید بازی، برعهده‌ی این شرکت نخواهد بود. این جواب سونی به‌طور کامل با قوانین حقوق مشتریان در کشور استرالیا (ACL)، در تضاد است و به همین دلیل این شرکت محکوم به پرداخت غرامت ۲.۴ میلیون دلاری شده است.

پشتیبانی سونی در جواب به یکی از این چهار کاربر گفت:‌ «شما می‌توانید برای پس گرفتن مبلغ پرداختی خود با شرکت سازنده‌ی بازی در ارتباط باشید و درخواست خود را با آن‌ها در میان بگذارید و نه با شرکت سونی». پس از این اتفاق یک کاربر دیگر با این مشکل روبه‌رو شد و شرکت سونی در جواب کاربر پنجم برای بازپرداخت مبلغ پرداخت شده توسط او گفت:‌ «این شرکت تنها می‌تواند ازطریق اعتبار حساب سونی مبلغ پرداختی را به شما بازگرداند و قادر به پرداخت پول به شما نخواهد بود، حساب شما به‌ اندازه‌ی مبلغ پرداخت شده توسط شما، شارژ خواهد شد». ضوابط شرکت سونی برای این موضوع، بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ به‌نحوی بود که این شرکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال فایل‌های دانلود شده توسط کاربران نداشت؛ در کیفیت، کارایی، کامل‌بودن و دقت فایل‌های دانلود شده توسط کاربران، مسئولیتی بر عهده‌ی شرکت سونی نبود.

تمام این ضوابط و شرایط، کاملا برخلاف قوانین حقوق مشتریان در استرالیا (ACL)‌ است و شرکت‌ سونی موظف به پرداخت جریمه خواهد بود و حتی این موضوع که این شرکت در کشور استرالیا دفتر مرکزی ندارد، هیچ‌گونه تاثیری بر جریمه‌ی سونی نخواهد داشت. رئیس هیئت مدیره قوانین حقوق مشتریان در استرالیا، راد سیمز، در مصاحبه‌ایی عنوان کرد:

حقوق مشتریانی که نسخه‌های دیجیتالی محصولات متفاوت را خریداری می‌کنند، با حقوق مشتریانی که نسخه‌های فیزیکی را خریداری می‌کنند، کاملا برابر است. ۲.۴ میلیون دلار ممکن است به‌نظر جریمه‌ی سنگینی برای شرکت سونی باشد ولی امیدواریم این موضوع باعث شود که این شرکت در مسائل حقوق مشتریان بهتر عمل کند.


منبع engadget
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده