// جمعه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۱

اپیک گیمز برای رساندن آنریل انجین 5 به سرعت بالای پلی استیشن 5 به بازنویسی آن پرداخت

نیک پنواردن، نائب رئیس تیم مهندسی شرکت اپیک گیمز گفت که پلی‌استیشن 5 سونی چنان سرعت غیرمنتظره‌ای دارد که حتی موتور بازی‌سازی آنریل انجین 5 هم باید بازنویسی می‌شد تا بتواند خود را به سطح آن برساند.

اپیک گیمز در چند هفته‌ی اخیر و پس از اجرای دمو تکنیکی موتور بازی‌سازی آنریل انجین 5 روی کنسول پلی ‌استیشن 5 اعلام کرد که تا چه اندازه تحت تاثیر قدرت کارت گرافیکی و CPU کنسول نسل نهمی سونی قرار گرفته است و چرا معماری آن را بسیار لایق توجه می‌داند. تیم سوئینی، مدیرعامل شرکت نیز اندکی قبل تاکید کرد که پلی‌استیشن 5 و آنریل انجین 5 در سال‌های آتی آینده‌ی دنیای بازی‌های ویدیویی را شکل می‌دهند. اکنون نیک پنواردن (Nick Penwarden)، عضو کلیدی تیم ریاست شاخه‌ی مهندسی اپیک گیمز اطلاعات دقیق‌تری در این رابطه ارائه کرده است:

پلی‌استیشن 5 چه در قرار دادن قدرت پردازش منطقی بالاتر در اختیار بازی‌ساز و چه در برخورداری از حافظه‌ی گرافیکی بیشتر، گام‌های رو به جلوی زیادی برداشته است. ولی نباید فراموش کنیم که حافظه‌ی SSD آن واقعا خاص به نظر می‌رسد. تاثیر این حافظه به مراتب بیشتر از کاهش زمان مواجهه‌ی مخاطب با صفحات لودینگ یا ازبین‌بردن آن‌ها خواهد بود. SSD پلی‌استیشن 5 اجازه می‌دهد در هر ثانیه محتوای بسیار بیشتری را تحویل مخاطب دهید و این‌گونه در سرعت بخشیدن به جریان ارسال داده‌ها برای گیمر و در نحوه‌ی طراحی مراحل توسط بازی‌سازها، طی چندسال تفاوت‌هایی اساسی را به وجود خواهد آورد.

بازی‌سازها می‌توانند محیط‌هایی غنی‌تر بسازند و درک ما از سرعت ارائه‌ی محتوا به بازیکن را برای همیشه عوض کنند. برخورداری کنسول از یک حافظه‌ی SSD با چنین سرعتی انقدر تأثیرگذار است که حتی ما که می‌دانستیم PS5 سریع خواهد بود، پس از کار کردن با آن مجبور به بازنویسی بخش‌هایی از آنریل انجین 5 شدیم. چون فهمیدیم اگر می‌خواهیم این موتور بازی‌سازی با پلی‌استیشن 5 کار کند و خود را به سرعت بسیار بالای آن برساند، چاره‌ای به جز از نو نوشتن برخی زیرسیستم‌های واحد I/O وجود ندارد.

تیم سوئینی به‌تازگی اعلام کرد که کار انجام‌شده روی آنریل انجین 5 برای رساندن آن به توانایی PS5 روی تجربه‌ی ارائه‌شده توسط بازی‌های خلق‌شده روی این موتور بر تمام پلتفرم‌های خروجی تاثیر مثبت خواهد داشت.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده