نویسنده: آریا بهپور
// جمعه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۱

نائوکی یوشیدا شایعه کارگردانی Final Fantasy XVI را تکذیب کرد

کارگردان فاینال فانتزی 14 شایعات پیرامون نقش خود در ساخت فاینال فانتزی 16 را رد کرد.

درحالی‌که در روزهای اخیر شاهد انتشار شایعاتی در مورد کارگردانی بازی فاینال فانتزی 16 (Final Fantasy XVI) توسط نائوکی یوشیدا بوده‌ایم، او به‌تازگی به تکذیب این شایعات پرداخته و از ادامه‌ی فعالیت‌های خود روی بازی فاینال فانتزی 14 (Final Fantasy XIV) صحبت کرده است.

بازی فاینال فانتزی 14 با وجود عرضه‌ی اولیه‌ی نامناسبی که داشت، در ادامه توانست با هدایت نائوکی یوشیدا به موقعیت خیلی خوبی دست پیدا کند؛ به‌طوری‌که طبق اطلاعات منتشرشده توسط شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix)، تا پایان سال ۲۰۱۹ حدود ۱۸ میلیون نفر به تجربه‌ی آن پرداخته‌اند و در آینده نسخه‌ی ایکس ‌باکس وان بازی هم منتشر خواهد شد. این روزها کار روی تولید محتوای جدید برای این اثر MMORPG ادامه دارد و یوشیدا نیز همچنان به فعالیت روی آن می‌پردازد. او که به‌تازگی در استریمی مرتبط با فاینال فانتزی 14 به سؤالات هواداران پاسخ می‌داده، در جواب پرسشی پیرامون شایعه‌ی کارگردانی فاینال فانتزی 16 گفته است:

این‌ها اخباری جعلی و اشتباه هستند که به‌هیچ‌وجه حقیقت ندارند و تنها باعث ناراحتی من می‌شوند.

من در طول سال‌های آینده همچنان به کار روی فاینال فانتزی 14 ادامه خواهم داد، تا زمانی‌که در اثر بیماری یا تصادف بمیرم. بنابراین از شما هم خواهش می‌کنم به اخبار غیررسمی هیچ توجهی نکنید، چرا که این اخبار فقط باعث ناراحتی و مزاحمت برای ما می‌شوند.

بخشی از این شایعات به فهرست استخدامی مربوط می‌شود که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد و در آن از همکاری یوشیدا و دفتر سوم تولید بازی‌های اسکوئر انیکس روی پروژه‌ای بعد از فاینال فانتزی 14 صحبت کرده بود که برای نسل آینده تولید می‌شود (دفتر سوم اسکوئر انیکس یا Square Enix Business Division 3 در تولید آثاری چون World of Final Fantasy و Kingdom Hearts 3 نقش داشته است).

البته تکذیب شایعه‌ی کارگردانی فاینال فانتزی 16 توسط یوشیدا به معنای عدم تولید این بازی نیست و بدون‌شک اسکوئر انیکس برای این پروژه‌ی عظیم خود برنامه‌های زیادی دارد. و البته این تنها بازی بزرگ فاینال فانتزی در نسل آینده نخواهد بود و از طرف دیگر ادامه‌ی بازسازی فاینال فانتزی 7 (Final Fantasy VII Remake) هم در سال‌های پیش‌رو برای علاقمندان منتشر خواهد شد.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده