نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۱

یوبیسافت: ریمیک بازی Trackmania حق اشتراکی نخواهد بود

یوبیسافت در خصوص روش عرضه بازی Trackmania Nations توضیحاتی را ارائه کرده که براین اساس مدل عرضه این بازی «برپایه پرداخت حق اشتراک» محسوب نمی‌شود.

اخیراً یک سری ابهامات در خصوص ریمیک یوبیسافت از بازی Trackmania Nations مطرح شده که بیشتر به نحوه قیمت گذاری عجیب بازی مربوط می‌شود. براین اساس شایعاتی مبنی بر فروش بازی بر پایه مدل خرید حق اشتراک مطرح شده بود که انتقاداتی را به‌دنبال داشت. ظاهراً طرفداران، به کارگیریِ این رویکرد توسط یوبیسافت در خصوص بازی جدید Trackmania را غیرضروری توصیف کرده و خواستار تغییر روش عرضه بازی شده‌اند. حالا Ubisoft Nadeo در پاسخ به این ابهامات توضیحاتی را ارائه کرده که براین اساس، بازی Trackmania Nations برپایه مدل حق اشتراکی عرضه نخواهد شد. اما به‌جای آن، کاربران برای دسترسی به بازی در یک دوره زمانی مشخص باید هزینه پرداخت کنند. سپس با پایان یافتن این مدت، باید مجدداً بازی را خریداری کنند.

Trackmania Nations تاکنون به‌عنوان یک بازی رایگان (free-to-play) قیمت‌گذاری شده و دو روش کلی برای دسترسی بازیکنان به محتوای عادی بازی تعریف شده است. در روش اول، برای دسترسی به ابزار ویرایش پیست‌های مسابقه، که جزء امکانات ویژه این مجموعه محسوب می‌شود، باید سالانه حق اشتراک ۱۰ دلاری آن را بپردازید. در مدل دوم، با پرداخت ۳۰ دلار به‌صورت سالانه یا ۶۰ دلار برای یک دوره سه ساله می‌توانید به «Club Access» دسترسی داشته باشید. در این روش، بازیکنان به لیگ‌های ویژه مسابقات بازی و اسکین‌های اختصاصی دسترسی خواهند داشت.

Trackmania Nations

درنهایت یوبیسافت در پاسخ به درخواست یکی از طرفداران از maniaplanet forums مبنی بر درنظرگرفتن یک گزینه خرید دائمی برای این بازی، توضیحات زیر ارائه شده است:

اگر بخواهیم با دید فنی به قضیه نگاه کنیم، روش عرضه Trackmania Nations برپایه حق اشتراک محسوب نمی‌شود؛ بلکه در این روش دسترسی کاربران برای مدت محدودی به بازی برقرار شده است. درواقع شما فقط یک بار برای دسترسی به بازی در یک دوره زمانی مشخص هزینه پرداخت می‌کنید. بعد از آن برای دسترسی مجدد به بازی، باید دوباره آن را خریداری کنید.

طبیعتاً طرفداران بیش از اینکه به مدل‌های اشتراکی یا محدود به یک بازه مشخص زمانی علاقه داشته باشند، خواستار این هستند که با پرداخت هزینه کامل خرید بازی، برای همیشه به آن دسترسی داشته باشند. بااین‌حال، یوبیسافت عقیده دارد که نباید این روش را به‌عنوان مدل حق اشتراکی در نظر گرفت. نحوه توصیف این شرکت از مدل عرضه Trackmania Nations این است که کاربران باید آن را چند بار خریداری کنند. درواقع به نظر می‌رسد که این موضوع بیشتر به نوع نگاه طرفین به مدل عرضه بازی بستگی دارد.

بازی Trackmania Remake در تاریخ ۱۱ تیر برای پی‌سی ازطریق فروشگاه اپیک و فروشگاه Uplay در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. در پایان شما می‌توانید تریلر منتشر شده از گیم‌پلی این بازی را مشاهده کرده و نظرات خود را در مورد این بازی با ما و سایر کاربران در میان بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت رسمی Trackmania مراجعه کنید.

دانلود از آپارات


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده