نویسنده: میلاد فاطمی
// سه شنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۲۰

نینتندو به دنبال افزایش چرخه عمر کنسول سوییچ است

باتوجه به صحبت‌های دو تن از اعضای ارشد شرکت نینتندو، هدف اصلی این غول ژاپنی در ادامه راه همچنان به‌نظر می‌رسد تولید و انتشار بازی‌‌های مفرح برای کاربران سوییج است.

سال ۲۰۱۷ بود که نینتندو پس از شکست سنگین Wii U، کنسول جدید خود تحت عنوان نینتندو سوییچ را روانه بازار کرد؛ دستگاهی که به‌‌لطف هیبریدی بودن و البته داشتن بازی‌های متنوع و باکیفیت به‌سرعت توانست خاطرات بد گذشته را از ذهن علاقه‌مندان دور کند.

اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که پس از معرفی و عرضه نسخه ارزان‌‌تر سوییچ یعنی نینتندو سوییچ لایت، بسیاری با فرا رسیدن کنسول‌های نسل نهم سونی و مایکروسافت منتظر یک عضو جدید و قدرتمند از خانواده نینتندو سوییچ هستند.

طرفداران سرسخت نینتندو احتمالا در جریان هستند که حدود چهار روز پیش یک رویدادی برگزار شد که در آن چند تن از اعضای ارشد شرکت نینتندو به سوالات مختلفی پاسخ دادند. حال اما در جدیدترین اخبار کنسول‌های بازی، در گزارشی نظریه‌های مدیران نینتندو در قبال سیاست‌های شرکت برای نسل آینده منتشر شده است.

شونتارو فوروکاوا، مدیرعامل نینتندو در واکنش به کنسول‌های نسل بعدی و سیاست نینتندو در قبال آن‌ها اعلام کرد: «کنسول فعلی ما یعنی نینتندو سوییچ تنها چهار سال سن دارد و روزبه‌روز نیز محبوبیت آن در حال افزایش است. ما معتقدیم دو دلیل پشت این اتفاق است. دلیل اول اینکه دو دستگاه با ویژگی‌های مختلف یعنی نینتندو سوییچ و سوییچ لایت در اختیار مردم است. دلیل دوم اینکه پلتفرم اصلی ما تنها نینتندو سوییچ است که باعث می‌شود تمام تمرکز شرکت و تیم تولید برای ساخت بازی برای این کنسول خلاصه شود. ما تمایل داریم از تمام پتانسیل خود استفاده کرده و تا جای ممکن چرخه عمر کنسول نینتندو سوییچ را افزایش دهیم.»

نینتندو سوییچ

در ادامه کو شیوتو، مدیر ارشد اجرایی شرکت، نیز اضافه می‌کند: «اساس و پایه کنسول ما بیش از اینکه روی تولید بازی‌های پرجزییات باشد، روی تولید یک اثر مفرح برای مشتری‌هایمان خلاصه شده است. نینتندو سوییچ را هم می‌توان به‌صورت رایج با اتصال به نمایشگر استفاده کرد یا به‌صورت دستی با صفحه‌نمایش خود دستگاه. همین امر هم باعث می‌شود تا نسبت به سایر کنسول‌های بازار، موقعیت‌های بازی بیشتری برای کاربران فراهم ‌کند. راه و روش جدید بازی کردن که روی زندگی روزانه مردم تاثیر گذاشته به‌لطف نینتندو سوییچ فراهم شده است. ما همواره در فضای مجازی شاهد ویدیوهایی هستیم که خانواده‌ها درکنار هم مشغول تجربه بازی روی نینتندو سوییچ هستند. همین قضیه نیز باعث می‌شد بیش‌ازپیش ارزش این کنسول هیبریدی را درک کنیم. ما تمام این نکات را در آینده برای ساخت کنسول‌های خود در نظر خواهیم گرفت.»

باتوجه به صحبت‌های ردوبدل شده در این رویداد، باید دید پلی‌ استیشن 5 و ایکس‌ باکس سری ایکس می‌توانند باعث عرضه کنسول نینتندو سوییچ پرو، که شایعات زیادی نیز از آن مطرح است، شوند یا خیر؟ لطفا نظرات و پیش‌بینی‌های خود را با ما نیز به اشتارک بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده