نویسنده: عارف حسین پور
// سه شنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۱

نیل دراکمن، کارگردان The Last of Us 2 از ساخت بازی برای پلی استیشن 5 می‌گوید

به نظر نیل دراکمن، جذاب‌ترین ویژگی کنسول پلی‌استیشن 5 استفاده از SSD است که آینده بازی‌سازی را متحول می‌کند.

نیل دراکمن، کارگردان و نویسنده بازی پرسروصدای این روزها یعنی The Last of Us Part 2 در یک پادکست که اخیرا منتشر شده، درباره کنسول نسل بعدی سونی یعنی پلی ‌استیشن 5 صحبت کرده است. نایب رئیس شرکت ناتی داگ در این پادکست اعلام کرد که از نظر فنی و از نگاه بازی‌سازی، داشتن حافظه ذخیره‌سازی SSD جذاب‌ترین ویژگی کنسول PS5 به شمار می‌رود.

دراکمن دیروز مهمان پادکست مشترک رجی فیس ام، مدیر سابق نینتندو و هارولد گلدبرگ، نویسنده و خبرنگار معروف بود. این پادکست که با همکاری هیئت منتقدان بازی‌های ویدیویی نیویورک (New York Videogame Critics Circle) و به‌صورت خیرخواهانه تهیه و منتشر می‌شود، در هر قسمت با یکی از افراد فعال در صنعت بازی گفت‌وگو می‌کند. اگر هنوز بازی The Last of Us 2 را شروع نکرده یا آن را به پایان نرسانده‌اید، بهتر است از گوش دادن به این پادکست خودداری کنید، چون بخش‌هایی از داستان بازی را اسپویل می‌کند.

در این پادکست، گلدبرگ از دراکمن پرسید که برای ساخت بازی بعدی‌اش، کدام یک از ویژگی‌های کنسول پلی‌استیشن 5 را مهم‌تر و تاثیرگذارتر می‌داند. دراکمن در پاسخ به این سؤال گفت: «خیلی جالب است؛ در انتهای هر نسل، همیشه احساس محدودیت می‌کنید. شبیه این است که بخواهید به دیوارها فشار وارد کنید و به‌دنبال شکاف‌های ریز درون آن‌ها باشید تا بتوانید یک حرکت کوچک رو به جلو انجام دهید. این می‌تواند مربوط‌به پردازنده، حافظه رم یا حافظه ذخیره‌سازی باشد.»

پلی استیشن 5

دراکمن در ادامه توضیح داد: «وقتی نسل جدیدی آغاز می‌شود، شبیه یک شمشیر دو لبه است. چون از یک طرف شما باید تکنولوژی‌های تازه‌ای را برای سخت‌افزار جدید تدارک ببینید و این قضیه مانند یک نبرد دشوار است. اما از سوی دیگر، ناگهان با آزادی عمل زیادی مواجه می‌شوید و به خودتان می‌گویید که خدای من، دوباره می‌توانیم نفس بکشیم و محدودیت‌ها را کنار بزنیم. یکی از چیزهایی که ما را هیجان‌زده می‌کند، حافظه ذخیره‌سازی SSD است که باعث می‌شود تا بارگذاری یا لودینگ بازی‌ها کاملا نامحسوس باشد. ما کارهای زیادی را انجام می‌دهیم تا شما وقتی بازی را آغاز می‌کنید، با صفحه لودینگ مواجه نشوید.

درواقع کارهای زیادی پشت پرده انجام می‌شوند که مربوط‌به نحوه طراحی مراحل هستند و همه این کارها از چشم بازیکن پنهان می‌مانند. اینکه حالا می‌توانیم چیزهای مختلف را با سرعت بسیار بیشتری بارگذاری کنیم، باعث می‌شود تا در زمینه طراحی مراحل و چینش چیزها کنار هم با محدودیت‌های کمتری مواجه باشیم. به همین خاطر من بسیار هیجان‌زده‌ام که ببینم چه درهایی به روی ما باز خواهند شد.»

دراکمن اعلام کرد که پس از انتشار بازی The Last of Us 2 تیم بازیساز ناتی داگ مدتی را به استراحت می‌پردازند و سپس به سراغ پروژه بعدی خود می‌روند. البته او درباره بازی بعدی این استودیو هیچ صحبتی نکرد.

طبق اعلام مارک سرنی، معمار کنسول پلی‌استیشن 5، استفاده از حافظه‌های SSD در این کنسول باعث شده تا سرعت بارگذاری آن در مقایسه با پلی ‌استیشن 4 حدود ۱۰۰ برابر بیشتر شود. این ویژگی باعث خواهد شد تا مراحل و تمام آبجکت‌های بازی با سرعت بالایی لود شوند و به همین خاطر انتظار می‌رود که در نسل بعدی به‌طور کلی با صفحات لودینگ خداحافظی کنیم.

در پادکست اشاره شده، درباره موضوعات جالبی مثل روند خلق داستان بازی The Last of Us Part 2 و خشونت بالای این بازی نیز صحبت شده است که شنیدن آن برای افرادی که به زبان انگلیسی تسلط دارند، خالی از لطف نخواهد بود. این پادکست را می‌توانید از اینجا گوش کنید.


منبع Games Radar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده