نویسنده: تیم کجارو
// سه شنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۵

بوستان پرواز کجاست؟

پارک پرواز یکی از جاهای دیدنی غرب تهران است که در روزهایی که هوا تمیز است، می‌توانید در آن شاهد مناظری زیبا از شهر باشید و از بالا به شهر بنگرید.

پارک پرواز یکی از جذاب‌ترین پارک‌های غرب تهران محسوب می‌شود که به‌ دلیل ارتفاع زیاد، علاوه‌بر هوای پاک، دارای منظره بسیار جالبی است و در تمامی فصول سال پذیرای خانواده‌ها و به‌ویژه علاقه‌مندان عکاسی است. 

هرآنچه باید درباره پارک پرواز بدانید:

پارک پرواز کجاست؟

پارک پرواز بالای تپه‌های ارتفاعات شمال غربی تهران و در شهرک مخابرات منطقه سعادت آباد (منطقه ۲، ناحیه ۹ شهرداری تهران) قرار دارد و از سمت شرق به بلوار پیام، از شمال به بلوار شقایق، از جنوب به شهرک پاسارگاد و از غرب به شهرک کیهان محدود می‌شود. این پارک به‌دلیل اختلاف ارتفاعی که با شهر دارد، محلی مناسب برای مشاهده منظره پایتخت و کوه‌های البرز است.

پارک پرواز

مسیر دسترسی

پارک پرواز سعادت آباد در میدان بهرود و رو‌به‌روی هتل اسپیناس پالاس قرار دارد و مسافت آن با میدان صنعت حدود پنج کیلومتر است.

  • مسیر دسترسی با خودرو: بزرگراه یادگار امام، بلوار پیام، میدان بهرود
  • مسیر دسترسی با مترو: با استفاده از خط‌های دو و سه مترو می‌توانید به خط تازه تأسیس هفت مترو تهران برسید و با پیاده شدن در ایستگاه پایانی خط هفت، یعنی ایستگاه میدان صنعت به پارک پرواز بروید. 
  • مسیر دسترسی با اتوبوس: اتوبوس‌های شهرک بام تهران (شهرک مخابرات) درست کنار میدان صنعت (ضلع شمالی میدان) قرار دارند. 
  • مسیر دسترسی با تاکسی: تاکسی‌های شهرک بام تهران هم کنار میدان صنعت، ابتدای بلوار شهید پاکنژاد دایر هستند.

پارک پرواز

تاریخچه پارک پرواز

پارک پرواز تهران در سال ۱۳۸۷ در فضایی به وسعت ۱۳۱۳۰۳ مترمربع احداث شده است. در ساخت این پارک شهرداری تهران با استفاده از هنرمندان خوش ذوق و معماران ایرانی، فضا‌سازی زیبای این پارک را طراحی و پیاده‌سازی کرده تا عموم مردم از آن کمال لذت را ببرند.

پارک پرواز

علت نام‌گذاری پارک پرواز

پارک پرواز به‌دلیل قرارگیری در خیابانی به همین نام در جنوب شرق بوستان، با اسم بوستان پرواز نام‌گذاری شده است. البته امروزه اسم این خیابان به نام یکی از شهدا تغییر داده شده است.

امکانات و جاذبه‌های پارک پرواز

به‌منظور فاه حال مراجعان پارک پرواز امکانات رفاهی و ورزشی متنوعی در داخل پارک تعبیه شده است:

  • مجسمه‌ها و المان‌های هنری
  • لوازم و زمین ورزشی
  • شهربازی روباز شامل لوازم و زمین بازی کودک
  • یادمان دفاع مقدس و مزار شهدای گمنام
  • کافه‌ها و رستوران‌ها
  • فلای لند
  • آلاچیق‌
  • ایستگاه آتش‌نشانی
  • مسجد
  • پارکینگ خودرو

این پارک بین اسکیت‌سواران محبوبیت خاصی دارد؛ چراکه کنار طراحی خاص، به‌لطف موقعیت جغرافیایی شیب پارک زیاد بوده و شرایط خوبی برای اسکیت ایجاد می‌کند.

ساعت کاری پارک پرواز تهران

علاقه‌مندان در طول هفته و به‌صورت ۲۴ ساعته می‌توانند به پارک پرواز مراجعه کرده و از امکانات و منظره زیبای آن استفاده کنند. همچنین، مراجعه به این پارک نیاز به تهیه بلیط ورودی ندارد و برای عموم رایگان است.

پارک پرواز

مکان‌های اطراف پارک پرواز

از جمله مکان‌های اطراف پارک پرواز می‌توان به هتل اسپیناس پالاس، دو مجتمع بزرگ تجاری، فروشگاه زنجیره‌ای شهروند، کافه‌ها و رستوران‌ها اشاره کرد.

سایر جاهای دیدنی در حومه پارک پرواز

پارک فدک شهرک غرب، برج میلاد، پاساژ میلاد نور، مرکز خرید پلاتین، پاساژ رویال سنتر، پارک ژوراسیک، بوستان نهج البلاغه، پارک پردیسان، پارک جوانمردان، پارک گفت‌وگو، پارک کوهسار و… از جمله سایر جاهای دیدنی تهران هستند که در نزدیکی پارک پرواز قرار دارند.

پارک پرواز

برنامه‌های فصلی پارک پرواز

در برخی از فصول سال به‌ویژه فصل تابستان غرفه‌های موقتی فرهنگی، صنایع دستی و سوغات در محل پارک پرواز برپا می‌شوند. همچنین، در سال‌های گذشته شهرداری تهران اقدام به برگزاری جنگ‌های شبانه در این پارک می‌کند.

آیا شما هم قبلا در پارک پرواز حضور داشته‌اید و از آن خاطره‌ای دارید؟ نظرات و تجربیات خود از این پارک را با سایر کاربران کجارو در میان بگذارید.


منبع کجارو
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده