// سه شنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۱

شرایط سرویس‌های موبایل هوآوی (HMS) در ایران و جهان

بابک فیاض معاون بخش موبایل هواوی در جریان رونمایی آنلاین محصولات هواوی به شرایط فعلی هوآوی در بازارهای جهان، میزان رشد آن در سال گذشته و همچنین وضعیت کنونی سرویس‌های موبایلی هوآوی یا HMS پرداخت.

هواوی در کنار رونمایی آنلاین از محصولات خود، در روز چهارشنبه آمار جدیدی را از شرایط فعلی هواوی در بازار‌های جهانی ارائه کرد. بابک فیاض معاون بخش موبایل هواوی ابتدا به تبیین شرایط هوآوی در بازار و میزان درآمد سالیانه آن در سال ۲۰۱۹ پرداخت. بر اساس گفته‌های بابک فیاض میزان درآمد کل هوآوی در این سال به عدد ۱۲۰ میلیارد دلار رسیده است که رشد ۱۸ درصدی نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.

بابک فیاض در ادامه، گفت: «همان طور که بسیاری می‌دانند، هوآوی قبل از مطرح‌شدن به عنوان یکی از تولیدکنندگان گوشی هوشمند در دنیا، یکی از برترین شرکت‌های مخابراتی دنیا نیز بوده است. اما امسال برای اولین بار میزان درآمد بخش محصولات تجاری هوآوی از بخش مخابراتی بیشتر بوده که نشان‌دهنده رشد قابل توجه هوآوی در این بخش است.»

با نگاهی کلی به تعداد دستگاه‌های فروخته‌شده و مقایسه آن با سال گذشته متوجه شتاب بالای رشد هوآوی می‌شویم.

اکوسیستم نرم افزاری هواوی

بابک فیاض توضیحاتی در مورد اکوسیستم نرم‌افزاری اختصاصی هوآوی با نام HMS نیز ارائه کرد و گفت: «سرویس‌های موبایلی هوآوی مدت‌هاست که توسط این شرکت در حال توسعه و گسترش بوده. اما پس از مشکلات پیش آمده بین هوآوی و دولت ایالات متحده آمریکا، رشد و توسعه هرچه بیشتر HMS تبدیل به هدف اصلی هوآوی شد. HMS به کمک همکاری با شرکای جهانی و سرمایه‌گذاری بالا به سرعت در حال رشد است. بزرگترین دستاورد HMS و هوآوی در این بخش ارائه App Gallery به عنوان مارکت رسمی اپلیکیشن این شرکت محسوب می‌شود. این پلتفرم در همین فاصله زمانی کوتاه موفق به ثبت رکوردهایی بسیار خوبی شده است.»

همچنین شرح کوتاهی از فعالیت‌های صورت گرفته در ایران نیز ارائه شد. همکاری تنگاتنگی با توسعه‌دهنگان اپلیکیشن در ایران اتفاق افتاده و بعد از فعالیت‌های بسیار اکنون تنها حدود دو درصد از کل اپلیکیشن‌ها با HMS هماهنگی ندارند که همین میزان کم نیز تحت توسعه بوده و به زودی هماهنگی لازم را پیدا خواهند کرد.

بابک فیاض در انتها تاکید کرد هوآوی همچنان از سیستم‌عامل اندروید استفاده کرده و HMS نیز بر بستر این سیستم عامل توسعه یافته است و به‌روزرسانی‌های امنیتی یا عمومی اندروید نیز همچنان برای گوشی‌ های جدید هوآوی عرضه خواهند شد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده