نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۱

هاروی دنت در Batman: Gotham Nights درمان نهایی را به دست آورد اما نابودش کرد

قسمت ۹ سری کتاب کمیک Batman: Gotham Nights مشخص کرد که هاروی دنت، درمان نهایی را برای دو چهره پیدا کرده بود اما بزرگ‌ترین اعتیاد او باعث شد تا آن را دور بیاندازد.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۹ سری کتاب کمیک Batman: Gotham Nights را برای شما فاش کند.

.

.

.

هاروی دنت یا همان دو چهره، همیشه یکی از دشمنانی بود که دل مخاطب را به رحم می‌آورد و باعث می‌شد که ما برایش دلسوزی کنیم. در داستان‌های زیادی، چه در دنیای اصلی دی سی، الس ورلدز یا فیلم The Dark Knight (شوالیه تاریکی) از کریستوفر نولان، هاروی دنت حضور داشت؛ خیلی سخت بود که برای این وکیل که بعد از یک حادثه صورتش را از دست داد، دلسوزی نکنیم و حس بد نداشته باشیم. با اینکه خیلی‌ها امیدوار هستند و آرزو می‌کنند که دنت دوباره بازگردد و برای همیشه بماند، اما این شرور، یکی از بزرگ‌ترین دشمنان بروس وین به حساب می‌آید؛ بنابراین دو چهره باید زنده بماند. در داستان قسمت ۹ سری کتاب کمیک Batman: Gotham Nights، اینطور مشخص شد که دنت درمان نهایی را پیدا کرده است.

اما متاسفانه او به‌لطف بزرگ‌ترین نقطه ضعف دو چهره، آن را از دست داد و قبول نکرد که آن را روی خودش استفاده کند. دنت با بزرگ‌ترین وسواسی که دارد، یعنی همان «انداختن سکه»، بارها و بارها زمان و فرصت خودش را از بین برده است. این خط داستانی از جایی آغاز می‌شود که او در تلاش است تا از یک ماجرای سرقت بانک فرار کند. اما علاقه بسیار زیادی که به شیر یا خط انداختن داشت، باعث شد تا آنقدر معطل شود که بتمن به آن‌جا بیاید و او را دستگیر کند. دنت با اینکه در زندان انداخته شد، اما توانست داروی خود را در قالب یک افسر زندان به نام آنا ببیند. دنت زمانی‌که آنا را دید، به او دل بست و خوشبختانه این احساس دو طرفه بود زیرا آنا هم به او علاقمند شد.

دنت مطمئن شد که این احساس واقعی است و از همین رو هم تصمیم گرفت که آزاد شود و زندگی خود را تغییر دهد. آنا قصد داشت که در فرار به او کمک کند تا آن‌ها بتوانند به مکزیک بروند و هاروی عمل جراحی روی صورتش انجام دهد. دنت در این برهه بسیار احساسی و دوست‌داشتنی به‌نظر می‌رسید؛ انگار که برای اولین‌بار در زندگی خوشحال بود. او دوست نداشت که دو چهره دوباره سر و کله‌اش پیدا شود. اما متاسفانه زمانی‌که آنا در تلاش بود تا او را فراری دهد، اعتیاد دنت دوباره بازگشت. متاسفانه سکه گفت که آنا راه رها شدن نیست و از همین رو هم دنت، آنا را با کروات خودش خفه کرد و او را کشت.

کشته شدن آنا توسط هاروی دنت - دو چهره در سری کتاب کمیک Batman: Gotham Nights

همه چیز در رابطه با هاروی حالت مطلق را داشت. بنابراین حالا که سکه گفته هیچ زندگی‌ای با آنا وجود ندارد، برای او به آن معنی بود که آنا هم نمی‌تواند بدون دنت زندگی کند. واقعا ناراحت کننده است و مدام این سؤال را به ذهن ما می‌اندازد که اگر او به همراه سکه خود آرکهام را ترک نکرده بود، چقدر همه چیز متفاوت پیش می‌رفت. متاسفانه همین اعتیاد هم باعث شد که یک رابطه احساسی و بیگناه از بین برود. زیرا آنا باور داشت که دنت می‌تواند تبدیل به یک مرد بهتر شود و شیطان‌های درونش را کنار بگذارد. در پایان، زمانی‌که دنت صرف کشتن آنا کرد، باعث شد تا بتمن خود را به آن‌جا برساند و دوباره او را دستگیر کند. به همین ترتیب، این علاقه و وسواس زیاد نسبت به انداختن سکه، یک بار دیگر باعث سقوط کردن هاروی دنت شد.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده