نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۱

GeForce Now سیاست‌ های کاری این سرویس را سخت‌تر می‌کند

سرویس اختصاصی استریم بازی انویدیا، GeForce Now بعد از خروج تعدادی از بزرگ‌ترین ناشران حاضر در این بستر، با تغییر سیاست‌های کاری خود در راستای تضمین ادامه حضور بازی‌های این پلتفرم تلاش می‌کند.

از این پس، رویکرد انویدیا در ارائه خدمات GeForce Now به ناشران و توسعه‌دهندگان بازی‌ها تغییر کرده و بازی‌سازان دیگر به‌سادگی امکان تصمیم برای خروج ناگهانی بازی‌های خود از این سرویس را نخواهند داشت. GeForce Now به‌عنوان سرویس استریم بازی‌های پی سی بر پایه‌ی کلاود گیمینگ در ماه فوریه از حالت بتا خارج شده و بعد از آن شرکت‌های بزرگی از قبیل 2K Games و اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) بازی‌های خود را از این بستر خارج کردند.

فیل ایسلر (Phil Eisler) مدیر کل پروژه GeForce Now در پست وبلاگی خود اظهار داشته که از این پس نه‌تنها شرکت‌ها برای فعالیت در این سرویس نیاز به طی یک مسیر مشخص و ثبت شرکت‌های خود دارند، بلکه اگر ناشران و توسعه‌دهندگان فعلی حاضر در این سرویس نیز تا ۳۱ می اقدام به تکمیل فرایند opt-in نکنند، بازی‌های آن‌ها به‌طور خودکار از سرویس خارج خواهد شد.

ایسلر در ادامه توضیح می‌دهد که عضویت در این طرح هیچ هزینه اضافی را برای توسعه‌دهندگان و ناشران به همراه نخواهد داشت:

GeForce Now بستری برای گسترش اکوسیستم پلتفرم کامپیوتر است و توسعه‌دهندگان برای فعالیت در این بستر نیاز به پرداخت هیچ هزینه اضافی ندارند. در این سرویس، بازی‌ها بدون نیاز به دشواری‌های توسعه پورت‌های مختلف قابل اجرا هستند و این موضوع به سازندگان این بازی‌ها کمک می‌کند تا میلیون‌ها نفر از کاربرانی که به کامپیوترهای مناسب گیمینگ دسترسی ندارند را به جامعه بازیکنان خود اضافه کنند.

GeForce Now

علاوه‌بر این، بازی The Long Dark از استودیوی هینترلند (Hinterland Studio) که قبلاً از سرویس انویدیا خارج شده بود، بعد از رایزنی‌های صورت گرفته مجدداً به GeForce Now بازگشته است. این خبری بود که رافائل ون لیروپ (Raphael van Lierop) رئیس این استودیو ازطریق یک ایمیل منتشر کرده بود. وی در این متن می‌نویسد:

در ماه مارس تصمیم گرفتیم تا بازی The Long Dark را از پلتفرم استریمینگ GeForce Now انویدیا خارج کنیم. این تصمیم به‌دلیل قرار گرفتن این بازی در سرویس مذکور بدون کسب اجازه از ما اتخاذ شده بود. من انویدیا را به خاطر رویکرد جدید خود در دخیل کردن سازندگان در تصمیم گیری برای حضور یا عدم حضور بازی‌ها در سرویس GeForce Now و حمایت از توسعه‌دهندگان مستقل و کوچکی مانند هینترلند را تحسین می‌کنم.

بازی The Long Dark یک بازی ماجراجویی و در سبک بقا است که اولین‌بار در سال ۲۰۱۷ عرضه شد. در ادامه پست وبلاگی انویدیا، به این نکات نیز اشاره شده که حالا بیش از ۲۰۰۰ بازی مختلف، تعهد خود را نسبت به این سرویس اعلام کرده و بازی‌های پذیرفته شده در حال ثبت در فهرست سایت پشتیبانی GeForce Now هستند.

GeForce Now

GeForce Now برخلاف سایر سرویس‌های استریمینگ از قبیل گوگل استیدیا (Google Stadia) برای خود یک فروشگاه اختصاصی ندارد. بلکه به‌جای آن، بازیکنان می‌توانند از مجموعه بازی‌های خریداری شده خود در سایر سرویس‌ها از جمله اپیک گیمز (Epic Games) و استیم (Steam) در این بستر استفاده کنند. ضمن اینکه در اشتراک رایگان این سرویس، بازیکنان در دوره‌های زمانی محدودی به سرورها متصل خواهند بود و بعد از آن باید برای اتصال مجدد تلاش کنند. این میزان برای کاربران خدمات رایگان یک ساعت و برای افرادی که اشتراک پولی GeForce Now را خریداری کردند، ۶ ساعت خواهد بود. البته مشترکین پولی این سرویس برای اتصال مجدد نیاز به منتظر ماندن برای خالی شدن سرور نخواهند داشت.

پلتفرم مجازی شرکت انویدیا طی چند ماه گذشته با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم کرده است. ناشران و استودیوهای توسعه‌دهنده‌ی بازی‌های AAA یکی پس از دیگری بازی‌های خود را از سرویس استریم انویدیا خارج می‌کنند. از جمله‌ی مهم‌ترین موارد قابل ذکر، می‌توان به بازی‌های Fallout و Elder Scrolls از شرکت بتسدا و سری Call of Duty از اکتیویژن بلیزارد اشاره کرد. ضمن اینکه تمامی بازی‌های اسکوئر انیکس، الکترونیک آرتز و راک‌ استار نیز GeForce Now را ترک کرده‌اند.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده