// چهار شنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۰

اپیک گیمز: رایگان کردن بازی‌ ها باعث افزایش فروش آن‌ها روی پلتفرم های دیگر می‌شود

مدیر ارشد اجرایی اپیک گیمز گفته است که بازی‌هایی را که به‌صورت رایگان به کاربران داده‌ایم، پس از مدتی شاهد افزایش فروش آن‌ها روی پلتفرم‌های دیگر بودیم.

فروشگاه اپیک گیمز با تأسیس شدن در اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی، سروصدای زیادی به‌پا کرد و سعی دارد به هر قیمتی بازیکنان را جذب خود کند؛ مواردی مانند انحصاری کردن برخی بازی‌ها برای مدتی محدود و دریافت هزینه کمتر از ناشران نسبت‌به سایر فروشگاه‌ها، بخشی از اقداماتی است که این فروشگاه نو‌پا برای محبوب‌تر شدن انجام می‌دهد. یکی دیگر از اقدامات بحث‌برانگیز این فروشگاه، ارائه رایگان برخی بازی‌ها برای مدتی کوتاه است. حالا و طبق جدیدترین اخبار بازی، به‌گفته مدیر ارشد اجرایی این شرکت، این رویکرد می‌تواند باعث فروش بازی‌ها روی پلتفرم‌های دیگر شود.

فروشگاه اپیک گیمز / Epic Games Store

براساس مصاحبه‌ای که تیم سویینی، مدیر ارشد اجرایی اپیک گیمز، با وب‌سایت گیم‌اسپات داشته، ادعا شده است که بازی‌هایی که در فروشگاه Epic Games به‌صورت رایگان (برای مدتی محدود) در اختیار کاربران قرار داده می‌شود، به نفع سازنده آن است؛ به‌نوعی که پس از مدتی شاهد رشد فروش این بازی در سایر پلتفرم‌ها بوده‌ایم. بخش‌هایی از صحبت‌های وی را در زیر مطالعه می‌کنید:

بسیاری از توسعه‌دهندگان پس از آن‌که بازی خود را ازطریق فروشگاه اپیک گیمز به‌صورت رایگان مدت‌دار عرضه می‌کنند، شاهد افزایش میزان فروش بازی در فروشگاه استیم و سایر پلتفرم‌ها هستند. دلیل این امر نیز آگاهی بیشتر افراد از وجود چنین بازی‌هایی است که درنهایت باعث جذب تعداد بیشتری بازیکن می‌شود. این مسئله برای ما بسیار مهم و حائز اهمیت است؛ چراکه نه‌تنها به نفع شرکت‌های سازنده بازی است، بلکه ده‌ها میلیون کاربر جدید را نیز وارد فروشگاه و سیستم ما می‌کند.

این صحبت‌ها تا حدودی هم منطقی به‌نظر می‌رسد و باعث می‌شود کاربران با شرکت‌های سازنده بازی بیشتر آشنا شده و راحت‌تر جذب بازی‌های آن‌ها شوند. در حال حاضر هم این روند ادامه دارد و معمولا هر هفته بیش از یک بازی به‌‌صورت رایگان از این فروشگاه قابل دریافت است. در این لحظه بازی‌های Borderlands: The Handsome Collection و Sludge Life به‌صورت رایگان از فروشگاه اپیک گیمز قابل دریافت هستند. روز گذشته نیز خبری مبنی‌بر رایگان بودن بازی Total War Saga: Troy در روز اول انتشار مطالعه کردید که سروصدای زیادی در بین هواداران توتال وار به‌پا کرد.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده