// چهار شنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۰

معرفی بازی موبایل Very Litttle Nightmares؛ کابوس‌های کوچک دنباله دار

در بازی موبایل Very Litttle Nightmares مانند نسخه کنسولی آن شما را در نقش دخترچه‌ای زردپوش قرار می‌دهد و باید از هیولا فرار و همینطور پازل‌های مقابل خود را برای عبور از در حل کند. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

برخی از استودیوهای بازی‌سازی پس از اینکه یک اثر کاملا جدید را منتشر می‌کنند و در بین گیمرها و منتقد‌های موفق ظاهر می‌شود؛ طوری که قصد دارند به روش‌های مختلفی از پتانسیل آن استفاده کنند. معمولا اینکار با توسعه نسخه‌های متعدد یا عرضه نسخه‌های بهبود یافته برای دیگر پلتفرم‌ها انجام می‌شود. یکی از کارهای جالبی که بعضی از تیم‌ها انجام می‌دهند توسعه یک بازی با همان دنیا ولی در مقایسی کوچک‌تر برای پلتفرم موبایل است و اینکار باعث بیشتر دیده شدن آثار خودشان می‌شود. در این معرفی به سراغ بازی موبایل Very Litttle Nightmares می‌رویم که در سال ۲۰۱۷ نسخه‌های کنسولی آن منتشر شده بود. با معرفی کامل این بازی همراه ما در زومجی باشید.

Very Litttle Nightmares
Very Litttle Nightmares
Very Litttle Nightmares
برای حل بعضی از معماها باید چندین بار جابه‌جا شوید و بعد از آن به قسمت اول برگردید و از آن‌جا خارج شوید.

در بازی اندروید و آیفون Very Litttle Nightmares بار دیگر با همان دختربچه زردپوش نسخه کنسولی همراه می‌شویم و به دل کابوس‌های دنباله دار آن می‌رویم. بازی داستان خاصی را روایت نمی‌کند و صرفا در ابتدا با نشان دادن یک دموی کوتاه شما را مراحل بازی قرار می‌دهد. در ابتدای بازی هیچ نکات آموزشی در کار نیست و شما باید خودتان متوجه کلیت بازی شوید که البته آنقدر پیچیده نیست و پس مدتی کوتاهی آن را کامل یاد می‌گیرید. عنصر اصلی Very Litttle Nightmares پازل‌های آن است و پس از ورود به هر منطقه باید پازل مربوط ‌به آن را حل کنید. برای حل بعضی از این معماها باید چندین بار جابه‌جا شوید و بعد از آن به قسمت اول برگردید و از آن‌جا خارج شوید. بطورکلی بازی از نظر تعداد و نوع چینش پازل‌ها خوب عمل کرده است و گیمر را به خوبی سرگرم خودش می‌کند. بازی به سری اصلی خودش کاملا وفادار و در صورتی که آن را تجربه کرده باشید کاملا المان‌ها و کاراکترهای آن را به خاطر می‌آورید که یک نکته بسیار برای بازی است.

دشمنانی نیز در بازی وجود دارند و گاهی در بین مسیر باید از دست آن‌ها پنهان شد

گیم‌پلی بازی به طورکلی با نسخه اصلی خود متفاوت است و به یک اثر اشاره و کلیک تبدیل شده است. بازی هیچ نکته آموزشی را به مخاطب نشان نمی‌دهد و باید خودتان آن را یاد بگیرید. شما با انتخاب قسمتی از محیط، کاراکتر خود را به آن قسمت هدایت می‌کنید و در صورت دوبار ضربه زدن اینکار را سریع‌تر انجام می‌دهید. همانطور که اشاره شد بازی معماهای زیادی را دارد و شما با تغییر حالت آیتم‌هایی یا بالا و پایین رفتن از وسایلی که شبیه به یک نردبان هستند باید راهی برای حل یک معما پیدا کنید. در بین مسیر تخته چوب‌هایی به شکل نیمه شکسته وجود دارد و باید به آن‌ها دقت کنید که دچار دردسر نشوید! در طی مسیر تله‌هایی قرار دارد که به‌طور ناگهانی به سمت شما می‌آیند و باید سرعت عمل خوبی را داشته باشید. به‌عنوان مثال، درجایی از بازی یک بشکه به سمت شما می‌آید و باید خیلی سریع موقعیت خود را جابه‌جا کنید. در قسمت‌هایی نیز باید از روی یک مسیر باریک رد شوید و باید حواس‌تان به همه چیز باشد. دشمنانی نیز در بازی وجود دارند و گاهی در بین مسیر باید از دست آن‌ها پنهان شوید. در کل، بازی از نظر گیم‌پلی به‌شدت سرگرم کننده است و با نوع خاص خودش بسیار جذاب درآمده است.

Very Litttle Nightmares
Very Litttle Nightmares
Very Litttle Nightmares

گرافیک بصری بازی به نحو احسن کارشده و مخاطب کاملا جذب محیط آن می‌شود. از طراحی عالی کاراکتر اصلی بازی گرفته تا محیط‌های تو در تو آن که همه آن‌ها به زیبایی بازی کمک کرده‌اند. همچنان مانند نسخه کنسولی آن، محیط بازی آن وهم و ترس را تا حدی به مخاطب منتقل می‌کنند. درکنار تمام این موارد موسیقی بازی نیز در نوبه خود جذاب و با محیط بازی کاملا هماهنگ است و آن را کاملا حس خواهید کرد. بازی جدید شرکت باندای نامکو که با الهام از نسخه کنسولی بازی خود، یک اثر برای پلتفرم موبایل منتشر کرده‌اند به خوبی توانسته یک بازی جذاب و معمایی را برای مخاطب این سری آماده کند. اثری که با معماها مختلف و الگو گیری‌های درست مخاطب‌ها را به سمت خود جذب کند. اگر شما نیز این سری را تجربه کردید هرگز تجربه Very Litttle Nightmares فراموش نکنید.

بازی Very Litttle Nightmares هم‌اکنون برای اندروید و آیفون منتشر شده و مثل همیشه می‌توانید ازطریق لینک‌های زیر آن را دانلود و تجربه جذاب لذت ببرید.

دانلود بازی Very Litttle Nightmares

برای اطلاع از مشخصات فنی، قیمت گوشی و دیگر موارد لازم برای خرید موبایل می‌توانید از بخش محصولات زومیت استفاده کنید و به‌روزترین قیمت گوشی سامسونگ، قیمت گوشی شیائومی، قیمت گوشی هواوی و قیمت آیفون را در این بخش مشاهده کنید؛ همچنین علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به پرسش‌های شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس است.

برای تمام مقالات معرفی بازی‌های موبایل به این صفحه مراجعه کنید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده