نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۹ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۱

نینتندو: ادامه روند تولید محتوای نرم‌افزاری نینتندو‌ سوییچ به وضعیت شیوع کرونا بستگی دارد

شونتارو فوروکاوا مدیرکل شرکت نینتندو در اظهارات جدید خود از بازگشت روند تولید کنسول‌های سوییچ به وضعیت عادی خبر داده است. وی در ادامه، شرایط تولید محتوای نرم‌افزاری این کنسول‌ها تحت تأثیر موج مجدد شیوع ویروس کرونا می‌داند.

بحران شیوع ویروس کرونا تقریباً روی تولید تمامی صنایع کوچک و بزرگ جهان تأثیرگذار بوده است. اما برخی از این موارد بیش از سایرین تحت تأثیر قرار گرفتند که نینتندو (Nintendo) نیز جزء این دسته قرار می‌گیرد. تولید سخت‌افزار کنسول‌های نینتندو سوییچ طی چند ماه گذشته در سطح پایینی قرار داشته و این امر موجب شده تا بسیاری از مراکز فروش کنسول‌های دست دوم، قیمت‌های خود را به‌طور قابل توجهی بالا ببرند. اما رفته رفته و با بازگشت شرایط برخی از مراکز تولیدی نینتندو به حالت عادی، به نظر می‌رسد که روند تولید نینتندو سوییچ اگرچه با احتیاط، اما درحال قرار گرفتن در مسیر قبلی خود است.

به گزارش وبسایت Kyodo News شونتارو فوروکاوا (Shuntaro Furukawa) مدیرعامل شرکت نینتندو در نشست خبری اخیر خود با سهام‌داران این شرکت تأیید کرده که روند تولید کنسول‌های این شرکت در حال بازگشت در وضعیت عادی خود است. وی در خلال صحبت‌های خود می‌گوید:

ما تا ماه مِی (اردیبهشت - خرداد)، قادر به تولید کنسول‌های سوییچ به حجمی که از قبل برنامه‌ریزی شده بود نبودیم اما از ماه ژوئن به بعد، روند تولید تاحد زیادی به حالت عادی برگشته است. انتظار داریم تا روند تولید تا اواسط تابستان به‌طور کلی بازیابی شود.

اظهارات جدید فوروکاوا برای افرادی که اخیراً قصد خرید کنسول سوییچ را داشتند، تاحدودی اطمینان بخش و دلگرم کننده بوده است.

کنسول نینتندو Switch

اما ویروس کرونا در بحث تولید محتوای نرم‌افزاری نیز مشکلاتی را ایجاد کرده است. یکی از بزرگ‌ترین نمونه‌هایی که می‌توان به آن اشاره کرد، کاهش قابل‌توجه عرضه حلقه‌های ویژه بازی Ring Fit Adventure از تاریخ انتشار آن به این سمت است. Furukawa بدون اشاره به وضعیت بازی‌های در دست ساخت نینتندو، در خصوص آینده‌ی نرم افزارهای تولیدی این شرکت نیز به طرفداران اطمینان داده می‌گوید: «انتظار نمی‌رود تا پایان سال جاری میلادی، تأثیر قابل توجهی را در این زمینه شاهد باشیم.» هرچند او در ادامه هشدار می‌دهد که تغییر موج شیوع ویروس کرونا می‌توان مستقیماً در این امر دخیل باشد:

درحال حاضر تا پایان سال هیچ تأثیر به خصوصی در حوزه‌ی تولیدات نرم‌افزاری نخواهیم داشت اما همچنان این احتمال وجود دارد که موج دوم یا سوم شیوع ویروس کرونا منجر به عدم امکان پایبندی به برنامه‌های از پیش تعیین شده شود.

واضح است که بسیاری از شرکت‌های فعال در صنعت بازی‌سازی در پی بحران ناشی از شیوع ویروس کووید ۱۹ تغییرات قابل توجهی را در برنامه‌های از پیش تعیین شده‌ی خود می‌بینند. امید آن می‌رود تا پیامدهای موج دوم شیوع کرونا که متخصصان احتمال وقوع آن را بالا می‌دانند، به‌شدت موج اول نبوده و تأثیر قابل توجهی را در روند تولید شرکت‌ها نگذارد. شاید آمادگی بیشتری که در پی تجربیات قبلی به‌دست آمده، به کنترل شرایط کمک کند.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده