نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۸ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۶

ترسناک‌ترین داستان منشاء شوالیه تاریکی در کمیک Batman: The Smile Killer

اخیرا کمیک تک قسمتی جدیدی به نام Batman: Smile Killer در مجموعه DC Black Label معرفی شده است. ما در این خط داستانی، گذشته بسیار تاریک و ترسناکی را از بتمن می‌بینیم.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان کمیک تک قسمتی Batman: The Smile Killer را برای شما فاش کند.

.

.

.

شرکت دی سی مدتی پیش در مجموعه بلک لیبلِ خود، یک کتاب کمیک به نام Joker: Killer Smile را برای طرفداران بتمن معرفی کرد. این خط داستانی روی ماجرایی تمرکز داشت که در آن دلقک ما در آرکهام به سراغ بن آرنل رفت و آنقدر با روان و ذهن او بازی کرد که همه چیز او را به هم ریخت. این خط داستانی در جایی به پایان رسید که هر دوی آن‌ها آن مرکز را ترک کردند تا همسر آرنل یعنی آنا و همچنین پسر او یعنی سایمون را به قتل برسانند. زیرا آن‌ها آرنل را به همان شکل و وسواسی که نسبت به درمان کردن این دلقک قاتل پیدا کرده بود، تنها گذاشتند. نکته جالبی که در رابطه با این مجموعه وجود دارد، این است که ما بتمن را در این سه قسمت دیدیم؛ اما ماهیت توهم‌زایی که این مجموعه داشت، باعث شد که ما ندانیم آیا این مبارز شنل‌پوش واقعی است یا خیر.

حال در مجموعه جدیدی به نام Batman: Smile Killer، بن تایید می‌کند که او اصلا وجود ندارد. همین موضوع هم باعث می‌شود که همه چیز برای قیام کردن شوالیه تاریکی به وجود بیاید؛ آن هم در یکی از ترسناک‌ترین داستان‌های منشاء تاریخ بتمن. پایان این ماجرا هم درست مانند هر یک از ماجراجویی‌های معمولی بتمن بود؛ این داستان بسیار عجیب و پیچیده، بروس وین بالغ را به ما نشان می‌دهد که در یک سلول کنار بن قرار دارد. بروس تحت درمان است و ما شاهد این هستیم که چطور جوکر به‌عنوان یک کودک او را تحت تاثیر قرار داده است. این برنامه که Mr. Smile's Playhouse نام داشت، ظاهرا کودکان را هیپنوتیزم می‌کرد تا آن‌ها اعمال خشنی را انجام دهند.

کودکی‌های بروس وین - تبدیل شدن بروس وین به جوکر

مثلا بروس یک بار سعی کرد که چشم خود را از کاسه بیرون بیاورد. با اینکه مادر او، مارتا، او را متوقف کرد و سیلی زد تا این تاثیر از سرش بپرد، اما به نظر می‌رسید که این تاثیرات ادامه‌دار خواهد بود. ما جوکر را به‌عنوان عروسک‌گردان داستان می‌بینیم؛ البته فقط دستان او نه صورتش را. شاید همین نشان می‌دهد که او جوکر اصلی و اولیه است. انگار که این برنامه، جوکرها کوچک را به وجود می‌آورد؛ درست مانند همانی که آن بلا را سر بن آورده بود. از آنجایی که بروس و بن تقریبا هم‌سن هستند، جوکر اصلی باید خیلی پیرتر از این حرف‌ها باشد؛ بنابراین این جوکر، باید شخص جدیدی باشد. به نظر می‌رسید که بروس در حال مقاومت کردن است و در ذهنش به‌عنوان بتمن یا Mr. Pouts مبارزه می‌کند.

او در ذهنش سناریوهای درگیریو پرونده‌هایی را به وجود می‌آورد که در آن‌ها مدام جوکر را گم می‌کرد. او خیلی زود به این نتیجه رسید که در بچگی، هنگام تماشای برنامه، نقاشی‌هایی کشیده بود که فکر می‌کرد آن‌ها خاطرات از دست رفته هستند. در این لحظه، جیم گوردن که روانپزشک کودک است، وارد ماجرا می‌شود؛ کسی که برای چندین دهه اخیر در حال درمان بروس بوده است. بروس اصرار داشت که او بتمن است و جوکر همه را فریب داده تا او را در آن‌جا نگه دارند. زمانی‌که بروس ماجرای مرگ پدر و مادرش در خیابان کرایم را عمیق توضیح می‌داد، گوردن بزرگتر، مارتا را به داخل آورد. بروس از دیدن او حیرت کرد.

تبدیل شدن بروس وین به بتمن

اما همه چیز زمانی بدتر شد که مارتا نمایشی را نشان داد که باعث شده بود بروس صورت خود را نقاشی کند و به سمت پدرش توماس تیراندازی کند. به عبارت دیگر، بروس دیگر بتمن نیست بلکه حالا یکی از جوکرها به حساب می‌آید. ظاهرا بروس از هویت بتمن یا Mr. Pouts استفاده می‌کرد تا با این وضعیت کنار بیاید. حالا طرفداران مدام به این فکر می‌کنند که آیا فقط آن برنامه مسبب این اتفاق بوده یا بن هم ناخودآگاه در ساخت این داستان به بروس کمک کرده است. داستان جایی به پایان می‌رسد که بروس از سلول خود فرار می‌کند و زمانی‌که به آسمان خیره می‌شود، درخشش یک علامت خفاشی را در آسمان می‌بیند. با اینکه در تصویر آخر علامت بتمن ناپدید شده، اما به نظر می‌رسد که این بروس توهمی، قرار است در دنیای واقعی دوباره برای تبدیل شدن به بتمن تلاش کند. امیدواریم که بروس خیلی زود عقل و هوش خود را به‌دست بیاورد در غیر این صورت، بتمنی که هیچ مهارتی ندارد، درست به اندازه جوکر برای گاتهام بد و خطرناک است.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده