نویسنده: عارف حسین پور
// یکشنبه, ۸ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۰

نینتندو سوییچ در ماه آوریل ۸۰۰ هزار نسخه در آمریکا فروخت

مایکل پچر، تحلیلگر صنعت بازی اعلام کرد که میزان فروش نینتندو سوییچ در ماه آوریل ۲۰۲۰ در کشور آمریکا از پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان نیز بیشتر بوده است.

کمپانی نینتندو در ماه آوریل گذشته باز هم از نظر تجاری آمار خوبی داشت و رکورد دیگری را در زمینه فروش سخت‌افزار به جای گذاشت. کنسول سوییچ که محبوبیت آن در آمریکا قبلا نیز ثابت شده بود، یک بار دیگر در ماه آوریل توانست به پرفروش‌ترین پلتفرم بازی در این کشور تبدیل شود. جالب آنکه این کنسول هم از نظر تعداد و هم از نظر مجموع مبلغ فروش در جایگاه اول قرار گرفت. همچنین گزارش شده که از ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی تا کنون، مجموع مبلغ فروش نینتندو سوییچ از سایر کنسول‌های بازی بالاتر بوده است.

بر اساس آماری که مایکل پچر، تحلیلگر صنعت بازی به نقل از گروه NPD منتشر کرده، میزان فروش کنسول سوییچ در ماه آوریل حدود ۸۰۸ هزار نسخه بوده که این میزان از پیش‌بینی خودِ پچر (حدود ۴۰۰ هزار نسخه) نیز بیشتر است. پچر در این رابطه گفت: «کنسول سوییچ به عنوان یک پلتفرم محبوب در بین مشتریانی که در خانه‌های خود مانده‌اند، آمار فروش فوق‌العاده‌ای را در ماه آوریل به ثبت رساند. البته اگر با کمبود این کنسول در فروشگاه‌ها مواجه نمی‌شدیم، این آمار می‌توانست بالاتر هم باشد. سوییچ از نظر تعداد فروش، برای هفدهمین ماه متوالی، پلتفرم پیشتاز در صنعت بازی است.»

فروش کنسول سوییچ در آمریکا

پچر همچنین اعلام کرد که میزان فروش دو کنسول پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان نیز در ماه آوریل به ترتیب ۴۱۱ هزار نسخه و ۳۲۹ هزار نسخه بوده که باز هم از پیش‌بینی او بیشتر است. همان‌طور که می‌بینید میزان فروش کنسول سوییچ از مجموع فروش دو کنسول پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان نیز بیشتر بوده که این موضوع می‌تواند موفقیت بزرگی برای نینتندو قلمداد شود. اگرچه باید این نکته را نیز در نظر بگیریم که کنسول‌های سونی و مایکروسافت عمر بیشتری را سپری کرده‌اند و نسخه‌های نسل بعدی آنها نیز تا چند ماه دیگر عرضه خواهند شد.

علاوه بر این، در بخش دیگری از آمار ارائه شده به‌وسیله پچر، به فروش فیزیکی بازی‌ها در ماه آوریل گذشته اشاره شد. بر این اساس، فروش بازی‌ها به‌صورت دیسکی یا کارتریجی روی کنسول‌های خانگی یا دستگاه‌های قابل حمل، در مجموعه بیش از ۲۵۱ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزایش حدود ۸ درصدی را نشان می‌دهد. بخش عمده‌ای از این آمار مربوط به خرید‌هایی است که گیمرها به خاطر شیوع ویروس کرونا و به راه افتادن کمپین «ماندن در خانه»، به‌صورت اینترنتی انجام داده‌اند. دو بازی پرفروش ماه آوریل Animal Crossing: New Horizons و Final Fantasy VII Remake بودند که هر دو جزو بازی‌های اختصاصی به شمار می‌روند (اولی برای کنسول سوییچ و دومی برای پلی استیشن 4.)

اخیرا در اخبار بازی داشتیم که میزان فروش کنسول سوییچ در دنیا به بیش از ۵۵.۷۷ میلیون دستگاه رسیده است که از این مقدار، حدود ۴۹.۵۷ میلیون مربوط به نسخه معمولی و ۶.۱۹ میلیون مربوط به نسخه لایت می‌شود. جالب است بدانید که سرعت فروش کنسول سوییچ بر اساس تعداد ماه‌هایی که طول کشیده تا میزان فروش آن به ۵۰ میلیون دستگاه برسد، از کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان بیشتر بوده و با پرفروش‌ترین کنسول‌های تاریخ یعنی پلی استیشن 2 و نینتندو DS برابری می‌کند. بنابراین اگر سوییچ با همین روند به فروشش ادامه بدهد، احتمالا باید شاهد رکوردهای شگفت‌انگیزتری از این کنسول هم باشیم. البته این موضوع با نحوه پشتیبانی نینتندو و بازی‌هایی که برای سوییچ منتشر می‌کند ارتباط مستقیم خواهد داشت.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده