// شنبه, ۷ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۵

پلی استیشن 5 احتمالا قابلیت نمایش تصویر در تصویر داشته باشد

سونی به‌تازگی پتنت جدید را در مورد نمایش چند تصویر همزمان به ثبت رسانده که احتمال می‌رود یکی از ویژگی‌های پلی‌استیشن 5 باشد. 

سونی در جریان ماه‌های اخیر سعی کرده اطلاعات بیشتری را از کنسول پلی ‌استیشن 5 در اختیار کاربران قرار دهد. این در حالی است به‌نظر می‌رسد هنوز تعدادی از ویژگی‌های این کنسول نسل نهمی معرفی نشده است و در آینده شاهد اطلاعات بیشتری حول آن‌ها خواهیم بود.

طبق جدیدترین اخبار کنسول‌های بازی، سونی به‌تازگی پتنت جدید را ثبت کرده و اعلام شده که این پتنت برای یک «دستگاه پردازش تصویر» استفاده می‌شود. بااین‌حال زمانی‌که به تصویر منتشر شده از پتنت جدید سونی نگاه می‌اندازیم، می‌بینیم که یک تصویر فرعی یا ثانویه در سمت راست و پایین صفحه‌نمایش قرار داده شده است. به‌نظر می‌رسد پتنت مورد نظر به ویژگی نمایش چند تصویر همزمان (ویژگی که در گذشته به‌واسطه‌ی پشتیبانی از چند مانیتور و نمایش تصویر‌های مختلف به‌صورت همزمان شاهد آن بوده‌ایم) یا ویژگی تصویر در تصویر اشاره می‌‌کند.

پتنت جدید سونی با محوریت استفاده از چند تصویر همزمان

همچنین در توضیحات پتنت اعلام شده که دستگاه پردازش اطلاعات در تصویر اصلی خود عملیات اصلی را نشان می‌دهد که می‌تواند روی حالتی قرار بگیرد تا عملیات دوم روی یک صفحه ثانویه نشان داده شود. به‌عبارتی زمانی‌که در حالت نمایش صفحه ثانویه را فعال می‌کنید، عملیات روی این صفحه به‌صورت هایلایت شده به شما نمایش داده می‌شود. 

ویژگی ذکر شده، تاحدی شبیه‌به ویژگی Snap ایکس ‌باکس وان است. این ویژگی به بازیکنان اجازه می‌داد که در حین تجربه‌ی یک بازی، بتوانند یک ویدیو (مثل یوتیوب یا یوتییچ) را تماشا کنند. البته این ویژگی از روی کنسول حذف شد، زیرا عملکرد ایکس‌باکس وان را کاهش می‌داد. 

بااینکه اعلام نشده پتنت ثبت شده مربوط‌به پلی‌استیشن 5 است، اما از آن‌جایی که هنوز رابط کاربری این کنسول رونمایی نشده و سونی اعلام کرده که به کل نسبت‌به نسل فعلی تغییر کرده است، احتمال دارد ویژگی استفاده از چند تصویر همزمان یکی از ویژگی‌های جدید کنسول باشد. نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ 


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده