نویسنده: آریا بهپور
// جمعه, ۶ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۱

تمجید سازندگان بازی Observer: System Redux از SSD کنسول‌های نسل بعد

سازندگان Observer استفاده از SSD در پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس را کمک بزرگی به بهبود عملکرد بازی‌ها می‌دانند.

بدون شک یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کنسول‌های نسل بعد را می‌توان استفاده‌ی آن‌ها از SSD دانست که دست سازندگان بازی‌های ویدیویی را برای بهینه‌سازی و افزایش سرعت بارگذاری (لودینگ) بازی‌ها از همیشه بازتر می‌گذارد؛ موضوعی که تا امروز بارها به آن اشاره شده و به‌تازگی هم با تعریف و تمجید دو بازیساز دیگر از این قابلیت کنسول‌های پلی ‌استیشن 5 و ایکس ‌باکس سری ایکس همراه شده است.

استودیو بلوبر تیم (Bloober Team) که این روزها در حال کار روی بازی The Medium برای ایکس‌باکس سری ایکس و کامپیوتر است، مدتی قبل خبر از تولید نسخه‌ی نسل بعد بازی Observer داده بود؛ اثری که نسخه‌ی اصلی آن در سال ۲۰۱۷ وارد بازار شده بود و اکنون قرار است با نام Observer: System Redux، به‌همراه بهبودهای تکنیکی و همین‌طور محتوای جدید به‌دست علاقمندان برسد. در همین راستا دو تن از سازندگان بازی در مصاحبه‌ی اخیر خود با USGamer به ارائه‌ی توضیحاتی در مورد پروژه‌ی خود و استفاده‌ی آن از ظرفیت‌های SSD پرداخته‌اند.

شیمون اردمانسکی، تهیه‌کننده‌ی بازی با اشاره به کاهش زمان بارگذاری این نسخه می‌گوید: «بارگذاری‌های بازی به‌طور قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کرده‌اند، در حدی که بیشتر مخاطبان متوجه آن‌ها نخواهند شد. البته ما هنوز در حال بهینه‌سازی بیشتر بازی هستیم و فعلاً نمی‌توانم بگویم به‌هیچ‌وجه بارگذاری خاصی در آن نخواهیم داشت، ولی هدف ما رسیدن به این نقطه است».

Observer: System Redux

ووکاش هاکورا، مدیرعامل استودیو Anshar (که در تولید این نسخه به بلوبر کمک می‌کند) هم SSD را کمک بزرگی برای پشت‌سر گذاشتن موانع مختلف در تولید بازی‌ها می‌داند که حتی می‌تواند باعث ایجاد تغییراتی در نحوه‌ی طراحی بعضی بخش‌های بازی‌ها شود، از جمله در مواردی مثل باز شدن بعضی درها که به آهستگی صورت می‌گیرد و بازی در آن لحظات در حال بارگذاری است:

نسخه‌ی بهبودیافته‌ی Observer اثری است به‌شدت نرم و روان که در آن خبر خاصی از صفحات بارگذاری نخواهد بود. شاید تصور کنید Observer بازی‌ای در فضاهای بسته و داخلی است و به‌همین دلیل طراحی آن هم کار خیلی سختی نیست، ولی در حقیقت ساختار بازی به یک اثر جهان‌باز (اپن‌ورلد) شباهت دارد و از نحوه‌ی طراحی این‌گونه بازی‌ها پیروی می‌کند و به‌خاطر همین هم به شما اجازه می‌دهد هر وقت که بخواهید و به هر ترتیبی که دوست دارید به بخش‌های مختلف ساختمان سر بزنید.

نکته‌ای که در گذشته شاهد آن بودیم، درهایی بود که در زمان استفاده به آرامی باز می‌شدند و در هنگام باز شدن، بارگذاری بازی در حال انجام بود ولی اکنون به‌لطف SSD دیگر نیازی به این کارها نیست.

بازی Observer: System Redux که از جمله اولین آثار معرفی‌شده برای نسل بعد بود، اواخر امسال درکنار پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس برای پی سی نیز منتشر می‌شود.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده