نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۶ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۱

ریبوت فیلم Twister در دست ساخت قرار دارد

شرکت یونیورسال پیکچرز مشغول تولید ریبوت فیلم Twister است که جوزف کوشینسکی برای کارگردانی آن در نظر گرفته شده است.

خودتان را برای گردباد دیگری آماده کنید؛ زیرا در تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که شرکت یونیورسال پیکچرز بازسازی فیلم مهیج Twister (گردباد) با نقش‌آفرینی بیل پکستون و هلن هانت را در دست ساخت دارد. جوزف کوشینسکی نیز که کارگردانی فیلم‌های Top Gun: Maverick (تاپ گان: ماوریک)، Oblivion (فراموشی) و Only the Brave (تنها شجاعان) را در کارنامه دارد، مشغول مذاکره برای کارگردانی این پروژه است. افزون‌بر این، فرانک مارشال که با کاتلین کندی، یکی از تهیه‌کنندگان نسخه‌ی اصلی فیلم «گردباد» ازدواج کرده است، به‌عنوان تهیه‌کننده‌ی ریبوت فعالیت خواهد کرد و شرکت یونیورسال جست‌وجو برای یافتن نویسندگان فیلم را آغاز کرده است.

مایکل کرایتون و آن-ماری مارتین وظیفه‌ی نگارش فیلمنامه‌ی فیلم Twister را برعهده داشتند که در سال ۱۹۹۶ میلادی روی پرده‌ی سینما رفت و با بودجه‌ی ۹۲ میلیون دلاری توانست ۴۹۵.۷ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته باشد. این فیلم که یان ده بونت، کارگردان فیلم‌های Speed (سرعت) و Lara Croft: Tomb Raider – The Cradle of Life (لارا کرافت مهاجم مقبره: گهواره‌ی حیات) سکان هدایت آن را در دست داشت، ماجراهای یک زوج جداشده‌ی طوفان‌جو را دنبال می‌کرد که برای ردیابی بزرگ‌ترین طوفانِ قرن دوباره با یکدیگر متحد می‌شوند. فیلم «گردباد» توسط شرکت برادران وارنر منتشر شد و امبلین اینترتینمنت، شرکت فیلمسازی استیون اسپیلبرگ وظیفه‌ی تولید آن را برعهده داشت.

یکی از موارد خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی فیلم Twister طراحی صدای نوآورانه‌ی آن بود که باعث شد سینماروها گردبادها را با تمام وجود احساس کنند. جوزف کوشینسکی برای سبک بصری متمایز و منحصربه‌فردش شناخته می‌شود؛ سبکی که آن را در فیلم‌های Tron: Legacy (ترون: میراث) و Oblivion با نقش‌آفرینی تام کروز به نمایش گذاشت. با اینکه اکران فیلم Top Gun: Maverick بر اثر شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد و حالا در تاریخ ۳ دی ۱۳۹۹ (۲۳ دسامبر ۲۰۲۰) روی پرده‌ی نقره‌ای سینما می‌رود، اما دور از انتظار نبود که این کارگردان آمریکایی پس از نمایش‌هایی که از دنباله‌ی تاپ گان دیدیم، چنین رویکردی را برای تولید یک فیلم سینمایی درباره‌ی گردبادهای غول‌پیکر در پیش گیرد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده