نویسنده: میلاد فاطمی
// پنجشنبه, ۵ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۵

بیش از ۲۰ بازی برای کنسول ایکس باکس سری ایکس بهینه شده است

مایکروسافت به‌صورت رسمی تایید کرد که تا این لحظه بالغ‌بر بیست بازی برای کنسول نسل نهمی ایکس باکس سری ایکس بهینه شده است.

پس از برگزاری رویداد معرفی بازی‌های پلی‌ استیشن 5 بسیاری منتظر واکنش مایکروسافت در مراسم ماه آینده ایکس باکس هستند. رویدادی که همانند سونی در آن قرار است از بازی‌های کنسول ایکس‌ باکس سری ایکس رونمایی شود.

اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید یکی از ویژگی‌هایی که مایکروسافت تمرکز زیادی روی آن دارد قابلیتی تحت عنوان Smart Delivery است؛ ویژگی‌ای که به خریداران کنسول نسل بعد مایکروسافت اجازه می‌دهد در صورت پشتیبانی بازی موردنظر از این قابلیت، با خریداری نسخه‌ی ایکس باکس وان بازی به‌صورت رایگان به نسخه‌ی ایکس‌باکس سری ایکس آن‌ نیز دسترسی داشته باشند و بازی را با کیفیت نسل بعد تجربه کنند.

حال اما در جدیدترین اخبار بازی، دقایقی پیش مایکروسافت به‌صورت رسمی تایید کرد که تا این لحظه ۲۲ بازی برای کنسول نسل نهم بهینه شده‌اند. با نگاهی به فهرست منتشر شده، متوجه می‌شوید که تعدادی از آن‌ها در حال حاضر برای کنسول ایکس باکس وان دردسترس هستند و احتمالا ازطریق قابلیت Smart Delivery برای نسل بعد منتشر می‌شوند و تعدادی نیز هنوز راهی برای حضور در قفسه‌های فروشگاه‌ها پیدا نکرده‌اند.

باتوجه به اطلاعات موجود، به‌نظر می‌رسد منظور مایکروسافت از بهینه شدن بازی‌ها برای نسل بعد، بهره‌گیری از ویژگی‌های ایکس‌باکس سری ایکس مثل، عدم وجود صفحه بارگذاری، گرافیک بصری چشم‌نوازتر، قابلیت ری تریسینگ و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه خواهد بود. البته باید توجه داشته باشید که این ادعای ردموندی‌ها به این معنی نیست که این بازی‌ها قرار است از تمامی ویژگی‌های نسل نهم بهره‌مند شوند؛ چراکه میزان تغییرات برای نسخه‌ ایکس‌باکس سری ایکس به ناشر و بازی‌ساز بستگی دارد. در ادامه شما را به تماشای تریلر کوتاه منتشر شده از طرف مایکروسافت دعوت می‌کنم.

دانلود ویدیو از آپارات

فهرست بازی‌های بهینه شده برای ایکس باکس سری ایکس:

به‌نظر شما اسامی بازی‌های منتشر شده می‌توانند برگ برنده‌ای برای مایکروسافت و ایکس باکس سری ایکس باشند یا خیر؟ لطفا نظرات و پیش‌بینی‌های خود را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده