نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۵ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۳۱

The Last of Us Part II در هفته اول انتشار به صدر جدول فروش هفتگی ژاپن رسید

The Last of Us Part II با فروشی بیشتر از نسخه اولش در ژاپن طی هفته اول انتشار، به صدر جدول فروش هفتگی این کشور رسید. 

The Last of Us: Part II در تاریخ ۳۰ خرداد به‌صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 منتشر شد. ساخته جدید ناتی‌داگ که داستان نسخه اول را ادامه می‌دهد، هرچند با واکنش‌های ضد و نقیضی از طرف طرفداران روبه‌رو شده، ولی تحسین منتقدین را در پی داشته است. حال طبق اعلام فامیتسو، این بازی از نظر فروش در کشور ژاپن هم عملکرد موفقی داشته و توانسته در هفته اول انتشار، در صدر جدول فروش هفتگی ژاپن قرار بگیرد که در آن فقط فروش نسخه فیزیکی بازی‌ها لحاظ می‌شود. 

به‌طور دقیق‌تر، بازی در بازه هفتگی ۲۶ خرداد تا ۱ تیر، ۱۷۹ هزار نسخه فروش در ژاپن داشته که ۶۰ هزار نسخه بیشتر از نسخه اول در هفته اول انتشار است. با این فروش The Last of Us 2 توانسته در صدر جدول فروش هفتگی ژاپن قرار بگیرد که موفقیت جالبی برای سونی به‌حساب می‌آید؛ چرا که طی هفته‌های گذشته معمولا بازی‌های سوییچ رتبه اول جدول این کشور را در اختیار داشتند و همان‌طور که در ادامه هم در ۱۰ بازی پرفروش هفته می‌بینید، تمام ۹ بازی دیگر این چارت آثار سوییچ هستند:

  1. The Last of Us Part II
  2. Animal Crossing: New Horizons
  3. Clubhouse Games: 51 Worldwide Classics
  4. Ring Fit Adventure
  5. Harukanaru Toki no Naka de 7
  6. Namcot Collection
  7. Mario Kart 8 Deluxe
  8. Pokemon Sword / Shield
  9. Splatoon 2
  10. Super Smash Bros. Ultimate

The Last of Us 2 همچنین در انگلستان هم فروش خیلی خوبی داشته و حتی رکورد‌شکنی هم کرده است. برای آشنایی بیشتر با این اثر، می‌توانید بررسی بازی The Last of Us 2 را در زومجی بخوانید که در آن نمره ۱۰ به بازی داده شد:

تازه‌ترین ساخته‌ی ناتی داگ درحالی‌که گیمرهای پرشماری ساخت دنباله برای The Last of Us را اشتباه می‌دانستند، موفق به اثبات ضروری بودن خود می‌شود؛ تا حدی که اگر بازی اول با انجام صحیح کارهایی آشنا و بهره‌برداری عالی از کاراکترهایی منحصر‌به‌فرد به موفقیت رسید، The Last of Us Part II از جهات گوناگون حکم محصولی برخوردار از تازگی در جهان هنر هشتم را دارد. گیم‌پلی کم‌ایراد با مکانیزم‌های در هم تنیده‌ی خود درکنار محیط‌های غنی، گرافیک فنی قوی، موسیقی متن درگیرکننده و صداگذاری‌های پرجزئیات گیمر را برای تقریبا ۲۷ ساعت به یک جهان پسا-آخرالزمانی جایگزین می‌برد.

بازیکن آن‌جا تبدیل به اِلی می‌شود، قصه‌ای پرشده از لحظات تلخ اما نه خالی از لحظات شیرین را تجربه می‌کند، به نتایج گوناگون می‌رسد، به اشتباه بودن آن نتایج پی می‌برد و در کل فرصت به چالش کشیدن خود لابه‌لای روایتی حساب‌شده از قصه‌ای عالی را به چنگ می‌آورد. حتی اگر پس از به پایان رساندن TLoU Part 2 از برخی تصمیمات داستانی جسورانه و معنی‌دار آن به ستوه بیایید، مطمئنا بهتر از این است که یک بار نیز چنین بازی ویدیویی پراهمیتی را تجربه نکرده باشید.


منبع Pushsquare
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده