نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۵ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۳

بازی بعدی کن لوین بایوشاک نیست؛ منتظر تجربه‌ای عجیب باشید

کن لوین، خالق مجموعه بایوشاک، اخیرا اعلام کرده که پروژه بعدی‌اش قرار نیست ارتباطی با بایوشاک داشته باشد. 

بدون شک مجموعه بایوشاک یکی از آثار فراموش‌نشدنی در دنیای بازی‌های ویدیویی است که آخرین نسخه آن یعنی Infinite، در سال ۲۰۱۳ منتشر شد. کن لوین، خالق این مجموعه، پیش از این هم در مصاحبه‌هایی اعلام کرده بود که به‌دلیل فشار بالایی که ساخت این آثار به وی وارد کرده، دیگر قصد کار کردن روی آن‌ها را ندارد ولی خب همیشه طرفداران مجموعه امیدوار بودند که روزی ساخت نسخه‌ای جدید از بایوشاک توسط لوین تایید شود. 

درحالی‌که سال گذشته شرکت توکی اعلام کرد نسخه جدیدی از بایوشاک در استودیو جدید Cloud Chamber ساخته خواهد شد و لوین هم نقشی در آن ندارد،‌ این بازیساز اخیرا در صحبتی که در جریان پنل Gamelab Live داشته، این موضوع را تایید و اعلام کرده که بازی بعدی‌اش ربطی به بایوشاک ندارد. لوین در این رابطه اعلام کرد که «در حال کار روی پروژه شخصی خودش است و هر آنچه را که باید در مورد بایوشاک می‌گفت، قبلا ارائه کرده است و حال، زمان پرداختن به تجربیاتی جدید است.»

لوین پس از تعطیل شدن ایرشنال گیمز در سال ۲۰۱۳، استودیو جدیدی به اسم Ghost Story Games تأسیس کرد که هنوز اطلاعات دقیقی از بازی در دست ساخت آن‌ها ارائه نشده است. بااین‌حال در جریان صحبت‌های اخیر خود، لوین اعلام کرد که این بازی قرار است شامل یک سری ویژگی‌های «عجیب و متفاوت از تجربیات رایجی که می‌بینیم باشد.» وی با تاکید به اینکه هنوز نمی‌تواند توضیحات شفافی در این مورد ارائه کند، گفت که برخی از بهترین اتفاقات، زمانی رخ می‌دهند که شما مرز استاندارد‌ها را رد کنید و به سراغ تجربیات عجیب بروید؛ البته گاهی این ایده‌ها بیش از حد عجیب می‌شوند و شاید مجبور شوید کمی از آن‌ها عقب‌نشینی کنید تا ساخت آن‌ها در قالب یک بازی امکان‌پذیر باشد. 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده