// پنجشنبه, ۵ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۰

واکنش رسمی استودیو کوجیما پروداکشنز به ادعای وب‌سایت Gameblog

به‌تازگی وب‌سایت Gameblog مقاله‌ای در خصوص بازی P.T. و رابطه آن با جدایی هیدئو کوجیما از شرکت کونامی منتشر کرده که با واکنش رسمی استودیو کوجیما پروداکشنز روبه‌رو شده است.

همان‌طور که می‌دانید سال ۲۰۱۵ بود که هیدئو کوجیما خالق مجموعه متال گیر، شرکت کونامی را برای همیشه ترک کرد. کوجیما پس از جدایی از این شرکت، استودیوی جدیدی به‌نام Kojima Productions افتتاح کرد و از آن زمان تاکنون همیشه شایعه‌های مختلفی پیرامون او و پروژه‌هایی که قرار است در ‌آینده روی آن کار کند به گوش می‌رسد. حال براساس جدیدترین اخبار بازی، حساب رسمی توییتر این استودیو ادعای یک وب‌سایت فرانسوی به‌نام Gameblog را درخصوص اتفاق‌های پشت پرده جدایی کوجیما از کونامی و رابطه آن با بازی P.T. رد کرده است.

آن‌ها در متن توییت خود نوشته‌اند که «کوجیما پروداکشنز معمولا واکنشی نسبت به شایعه‌ها و حدس ‌و گمان‌هایی که در سطح اینترنت پخش می‌شود، از خود نشان نمی‌دهد، اما این‌بار اعلام می‌کند که محتویات منتشر شده در مقاله وب‌سایت Gameblog کاملا غلط است». این اعلامیه توسط جی بور، مدیر بخش بازاریابی و ارتباطات جهانی استودیو کوجیما پروداکشنز امضا شده است.

P.T

داستان از این قرار است که چندی پیش وب‌سایت Gameblog در مقاله‌ای ادعا می‌کند که با «چندین منبع مختلف که از برنامه‌های کونامی در آن زمان خبر داشته‌اند» صحبت کرده و متوجه شده که هیدئو کوجیما از بودجه بازی Metal Gear Solid V برای توسعه P.T. استفاده کرده است و در نتیجه این اتفاق شرکت کونامی هم با او فسخ قرارداد می‌کند. مقاله ادامه می‌دهد که کوجیما در آن زمان P.T. را به‌صورت مخفیانه و تنها با برخی از همکاران مورد اعتماد خود توسعه داده است و مقامات ارشد کونامی و تقریبا هرکسی در این شرکت حضور داشته از وجود آن بی‌خبر بوده‌اند. درواقع P.T یک تیزر از بازی کنسل شده Silent Hills بود که کوجیما قصد داشت تا آن را با همکاری گیلرمو دل تورو و نورمن ریداس توسعه دهد. مقاله در ادامه اضافه می‌کند که بازی Metal Gear Survive هم درواقع قرار بود تا یک DLC برای بازی Metal Gear Solid V باشد که در آن بازیکنان با هیولاهایی شبیه به کایجو یا گودزیلا مبارزه کنند. در انتها هم مقاله وب‌سایت Gameblog ادعا می‌کند که کوجیما برای پیش بردن اهداف خود تا حدی پیش می‌رود دست به تأسیس یک شرکت ساختگی می‌زند!

وب‌سایت Gameblog از حدود ۱۲ سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده است و در گذشته به‌خاطر اشتباهاتی که در انتشار اخبار انجام می‌داد، بین کاربران علاقه‌مند به بازی‌های ژاپنی بسیار بدنام شده بود. درواقع این بازی روی اخبار بازی‌های ژاپنی تمرکز دارد و آن‌ها را از زبان‌های ژاپنی و انگلیسی به فرانسوی ترجمه می‌کند. 

از سویی دیگر چند هفته قبل بود که هیدئو کوجیما در مصاحبه‌ای با نشریه Livedopr News به شایعه‌های مربوط‌به خرید آی پی بازی‌های P.T. و Metal Gear Solid پایان داد و از رضایت خود از بازی Death Stranding سخن گفت. اثری که به‌زودی قرار است ازطریق فروشگاه‌های استیم و اپیک‌ استور به پلتفرم پی‌سی راه پیدا کند و بازیکنان بیشتری ساخته این استودیو را تجربه کنند.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده