نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۵ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۱

جوکر تبدیل به ثروتمندترین مرد شهر گاتهام شد

جوکر که سخت در حال سازمان‌دهی کردن بخش‌های مختلف رویداد جنگ جوکر است، کارش به جایی رسیده که به سراغ ثروت بروس وین می‌رود و می‌خواهد تمام آن را به‌دست بیاورد.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۹۳ سری کتاب کمیک Batman را برای شما فاش کند.

.

.

.

رویداد بزرگی که شرکت دی سی برای تابستان سال ۲۰۲۰ و شخصیت بتمن در نظر گرفته، خط داستانی «جنگ جوکر» است. در قسمت ۹۳ سری کتاب کمیک Batman نویسنده این خط داستانی یعنی جیمز تاینین چهارم یک سری حرکات بزرگ و جذابی انجام داد که تغییرات چشمگیری را در بازی به وجود می‌آورد؛ تغییراتی که منجر به رخ دادن همان نبرد می‌شد. در خط داستانی پیش درآمد این رویداد به نام Their Dark Designs، ما شاهد این بودیم که بتمن بالاخره با شرور جدیدی به نام دیزاینر رو در رو می‌شود. دیزاینر یک جنایتکار قدیمی و مغز متفکر است که در گذشته تعدادی از دشمنان قدیمی بتمن را آموزش داده است (جوکر، پنگوئن، ریدلر و کت وومن).

حالا بتمن اینطور به چالش کشیده می‌شود تا بفهمد که نقشه اصلی و استادانه دیزاینر چه چیزی است. اما بتمن در حین حل کردن این رمز و راز، ناخواسته به یک دام بسیار بزرگتری کشیده می‌شود. به‌لطف شرایطی که پیش آمد، همه چیز دست به‌دست هم دادند تا جوکر تبدیل به ثروتمندترین فرد در شهر گاتهام شود. در طی همان رویدادهای خط داستانی Their Dark Designs، بتمن به این نتیجه رسید که دیزاینر در نقشه نهایی خود، قصد انجام چه کاری را دارد؛ او قصد داشت که گاتهام را تبدیل به یک شهری کند که یک امپراطوری مجرمانه در رأس آن قرار داشته باشد، به طوری که هیچکس نتواند به این ماشین غول پیکر دست بزند.

دیزاینر قصد داشت تا در طی این نقشه، از دشمنان و سرکش‌های بتمن به‌عنوان سربازهای خود استفاده کند. از یک طرف قرار بود ریدلر شهر را وارد یک حالت سکون بکند و پلیس‌ها را هم مجبور کند که تبدیل به مامورهای او شوند. از طرف دیگر پنگوئن وظیفه داشت تا امنیت جنبه‌های سیاسی و تجاری شهر گاتهام را فراهم کند؛ او باید از طریق اجبار، تقلب و رشوه‌خواری این کار را انجام دهد و خود را به جایگاه مناسب برساند. از طرف دیگر هم کت وومن موظف بود که ثروت وین را به سرقت ببرد و تبدیل به قدرتمندترین بانکدار جنایتکار شهر گاتهام شود. حالا این سؤال پیش می‌آید که جوکر چی؟ کار او خیلی راحت است. او هم تبدیل به فردی می‌شود که بتمن و رابین را به قتل رسانده است.

joker laughing

متاسفانه نقشه استادانه دیزاینر یک عیب بسیار بزرگ داشت و آن هم این بود که دیزاینر، اصلا جوکر را نمی‌شناخت. جوکر آنقدر باهوش و نابغه بود که بتواند از پیش تک تک چیزهایی را که دیزاینر برنامه‌ریزی کرده بود، تشخیص دهد. ما که جوکر را می‌شناختیم، می‌دانستیم که او تنها یک واکنش می‌توانست نسبت به این اتفاقات نشان دهد؛ آن هم این بود که همه چیز را برای خودش بردارد. بتمن خیلی زود به این نتیجه رسید که دیزاینری که او در حالت ملاقات با آن است، تنها یک جسد متحرک است که از راه دور توسط خود جوکر هدایت می‌شود. یک بدل مسخره که حواس بتمن را نسبت به ماجرای اصلی پرت کند.

این در حالی بود که جوکر قصد داشت طراحی بزرگ خودش را اجرا کند؛ او می‌خواست به آن نسخه خودش از نقشه‌های دیزاینر جامه عمل بپوشاند. از آنجایی که جوکر تا حد زیادی هم بتمن و هم کت وومن را به بازی گرفته بود، توانست نقشه خود را به مرحله بعد ببرد. او کاری کرد تا کت وومن برای او، گره کوری را که در ثروت بسیار عظیم شرکت وین قرار داشت، باز کند و جوکر بتواند تمام ثروت را به‌دست بیاورد. کاری که بروس انجام می‌داد این بود که پول خود را در شرکت‌های پوششی و هلدینگ‌های کوچک قرار می‌داد تا منبع مالی‌اش برای فعالیت‌های بتمنی را بپوشاند. کت وومن توانست به تمام این پول‌ها دسترسی داشته باشد اما به محض اینکه آن‌ها را کنار هم قرار داد، همه را از دست داد.

دستیار جدید جوکر یعنی همان پانچ لاین، کت وومن را مورد اصابت گلوله قرار داد و ثروت کامل وین را برای جوکر برد و به او تقدیم کرد؛ البته همه‌ی این اتفاقات بعد از این بود که پانچ لاین گردن هارلی کویین را برید. این قسمت جایی به پایان می‌رسد که جوکر با شنیدن همان چیزی که همیشه دوست داشت، از ته دل می‌خندد. پانچ لاین بعد از به‌دست آوردن پول‌ها به جوکر گفت: «جوکر... تو حالا بیشتر از صد میلیارد دلار ارزش داری». حالا که جوکر تبدیل به ثروتمندترین مرد در کل گاتهام شده، دیگر به‌راحتی می‌تواند دیگر بخش‌های نقشه دیزاینر را پیش ببرد؛ آن هم طبق سلیقه و سبک خودش.

جوکر حالا با این میزان پولی که در دست دارد، دیگر اصلا نیاز به ارتکاب جرم یا اجبار ندارد تا بتواند بر ر وی پلیس‌ها/قانونگذاران، سیاستمداران و تاجران (چه قانونی و چه غیرقانونی) تاثیر بگذارد. او حالا می‌تواند با این پول، هر نوع ویرانی و هرج و مرجی را که دوست دارد، کاملا آزادانه و قانونی، ایجاد کند. از آنجایی که ما می‌دانیم که جوکر اصلا برای پول ارزش و اهمیتی قائل نیست، دیگر می‌تواند هر نوع اغتشاشی را با این میزان پول نامحدودی که در دست دارد، به وجود بیاورد. شهر گاتهام در حال وحشی شدن است.


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده