// پنجشنبه, ۵ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۰

معرفی بازی Thimbleweed Park؛ قتل در پارک تیمبل‌وید

در بازی Thimbleweed Park شما کنترل دو کاراگاه به نام‌های رِی و رِیِس را بر عهده دارید و باید پرده از راز قتلی که در پارک شهر تیمبل‌وید رخ داده است، بردارید. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

مقاله‌های مرتبط:

بازی‌هایی ماجراجویی از سبک‌هایی هستند که تقریبا همه گیمرها یکبار آن را تجربه کرده‌اند. بازی‌های اشاره و کلیک بسیار زیادی برای پلتفرم موبایل منتشر شدند که هرکدام ویژگی‌های خود را دارند. ولی بیشتر آن‌ها با الهام از یکدیگر به سمت یکنواخت شدن پیش می‌روند و این مورد برای مخاطب خوشایند نیست. در این موقعیت برخی استودیوها با شناخت درست این سبک، بازی‌های بسیار خوبی در این سبک را تحویل گیمر می‌دهند. در این معرفی به سراغ بازی Thimbleweed Park می‌رویم که گیمر را وارد یک پرونده قتل در نقش دو کاراگاه می‌کند. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

ابتدای بازی Thimbleweed Park

در این بازی هرچه به جلوتر می‌روید داستان آن نیز جذاب و پیچیده‌تر می‌شود و گیمر را کاملا درگیر آن می‌کند.

بازی اندروید و آیفون Thimbleweed Park از جایی آغاز می‌شود که شما کنترل شخصی را برعهده دارید که برای قرار ملاقاتی در نزدیکی پُلی می‌رود ولی خیلی زود به قتل می‌رسد. روایت اصلی بازی از جایی آغاز می‌شود که شما کنترل دو کاراگاه به نام‌های رِی و رِیِس را بر عهده دارید و باید راز این قتل را پیدا کنید. در این بازی هرچه به جلوتر می‌روید داستان آن نیز جذاب و پیچیده‌تر می‌شود و گیمر را کاملا درگیر آن می‌کند. در روند بازی کاراکترهای زیادی در بین راه قرار دارند که می‌توانید با هرکدام از آن‌ها صحبت کنید که خود این مورد تاثیری زیاد بر داستان بازی می‌گذارد. همان‌طور که اشاره شد شما کنترل دو کاراکتر را برعهده دارید که هرکدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. در طول بازی می‌توانید با یکدیگر در مورد اتفاقات مختلف صحبت و همینطور به یکدیگر در حل معماها کمک کنید. 

گیم‌پلی بازی به سبک اشاره و کلیک است و شما با انتخاب مکان و آیتم‌های مختلف کاراکتر خود را کنترل می‌کنید. برای اینکه بتوانید با آیتم‌های مختلف کار کنید باید متناسب با آن یکی از گزینه‌های سمت چپ سمت نمایش را انتخاب و بعد روی آیتم مد نظر کلیک کنید. برای جابه‌جا شدن بین کاراکترها باید روی عکس‌ آن‌ها که در بالای صفحه قرار دارد کلیک و یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. هریک از آن‌ها وسایل مخصوص به خود را دارند که باید در حین بازی از آن‌ها استفاده کنیم. مثلا شخصیت «رِیِس» یک دوربین عکاسی دارد و می‌توانید در برخی مواقع از سوژه‌ای عکس برداری کنید. بازی شامل معماهایی در سطوح سختیِ متفاوتی است که همه نوع سلیقه‌ای را در برمی‌گیرد. بطورکلی گیم‌پلی بسیار جذاب کارشده و گیمر به‌راحتی با آن سرگرم می‌شود.

برای اینکه بتوانید با آیتم‌های مختلف کار کنید باید متناسب با آن یکی از گزینه‌های سمت چپ سمت نمایش را انتخاب و بعد روی آیتم مد نظر کلیک کنید.

نمایی از آیتم‌های Thimbleweed Park

مقاله‌های مرتبط:

گرافیک بازی به‌صورت پیکسلی است و برای طرفداران این سبک گرافیکی می‌تواند لذت بخش باشد ولی اگر تیم سازنده روی جزئيات آن بیشتر کار می‌کرد می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد. در مقابل موسیقی و صداگذاری در بازی بسیار خوب و دقیق کارشده و زمانی‌که در جایی مشغول به فعالیت هستید موسیقی پس‌زمینه بازی حس خوبی را به مخاطب می‌دهد. همچنین صداگذاری کاراکترهای بازی نیز به بهترین شکل ممکن کارشده و به‌راحتی با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنید. استودیوی Terrible Toybox با طراحی یک بازی ماجراجویی با تم کاراگاهی به خوبی توانست به شکل درستی علاقه‌مندان این سبک را سرگرم خود کند. بازی علاوه‌بر داشتن یک داستان خوب و پیچیده، دارای یک گیم‌پلی جذاب و پر از المان‌های مختلف است که می‌تواند در حدود ۴ ساعت سرگرم‌تان کند. اگر شما نیز از علاقه‌مندان بازی‌ها معمایی و ماجراجویی هستید قطعا تجربه Thimbleweed Park می‌تواند گزینه‌ی بسیار خوبی برای شما باشد.

بازی Thimbleweed Park که در ابتدای برای پی ‌سی و کنسول‌های نسل هشتم منتشر شده بود هم‌اکنون برای اندروید و آیفون در دسترس است و می‌توانید از لینک‌های زیر دانلود و از تجربه آن لذت ببرید.

دانلود بازی Thimbleweed Park


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده