نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۴ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۲

شرکت دی سی کامیکس هویت واقعی شخصیت دیزاینر را افشا کرد

مدتی است که شخصیت دیزاینر وارد کتاب‌های کمیک دنیای دی سی شده است و اصلا مشخص نبود که زیر آن نقاب چه کسی قرار دارد. تا اینکه بالاخره دی سی هویت او را مشخص کرد.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۹۳ سری کتاب کمیک Batman را برای شما فاش کند.

.

.

.

اخیرا در صفحات کتاب‌های کمیک Batman همه چیز فوق‌العاده خطرناک و جدی شده است. در این خط داستانی شوالیه تاریکی مجبور است که با تعدادی از شروران قدیمی و سابق خود روبه‌رو شود و مبارزه کند؛ البته در یک قالب بسیار جدید. در این دوران مشخص شد که اعضای گالری شروران، تحت نفوذ یه شخصیت به‌نام دیزاینر قرار دارند و از او دستور می‌گیرند. او یک دشمن ماسک‌دار جدید است که ظاهرا نقشه بزرگی برای نابود کردن زندگی بتمن و بازنویسی وضعیت فعلی شهر گاتهام دارد. جدیدترین قسمت این سری کتاب کمیک، باعث شده تا بتمن و دیزاینر مقابل یکدیگر قرار بگیرند؛ کسی که نقشه استادانه خود را در یک مونولوگ حماسی شرح می‌دهد.

batman - the designer

همان‌طور که داستان این قسمت جلوتر می‌رود، ما متوجه می‌شویم که هویت واقعی دیزاینر، اصلا آن چیزی نیست که به نظر می‌رسید. بخش قابل توجهی از این قسمت، داستان درگیری‌ها و مشاجره‌های بتمن و دیزاینر را به ما نشان داد؛ در این دوران، دیزاینر مدام با این موضوع که بتمن آخرین قطعه معما را پیدا کند، مخالفت می‌کرد. مدت زیادی هنوز نگذشته بود که بتمن به این نتیجه رسید، آن فردی که در حال صحبت کردن با آن است، همان انگیزه‌هایی را که دیزاینر در ابتدای ماجرا داشت، ندارد و متفاوت شده است. بتمن به این موضوع فکر می‌کرد که زمانی‌که دیزاینر برای اولین‌بار به شهر گاتهام رسید، جوکر را یک مانع بزرگ در محقق کردن نقشه خودش دیده بود. زیرا جوکر هیچوقت با کشته شدن بتمن به‌عنوان بخشی از این نقشه موافق نبود.

بتمن اینطور ادامه داد که دیزاینر، جوکر را دست‌کم گرفته بود و در حقیقت نمی‌دانست که او قادر به انجام چه کارهایی است. همین موضوع هم باعث شد تا او در طی این فرایند جان خود را از دست بدهد. به همین ترتیب، زمانی‌که بتمن تمام قطعات پازل را کنار هم قرار داد، به سراغ دیزاینر رفت و ماسک او را پاره کرد. همان‌طور که انتظار می‌رفت، زیر این ماسک، یک جسد پوسیده قرار داشت؛ جسدی که از راه دور توسط جوکر در حال کنترل شدن بود. بتمن که این ماجرا را مشاهده کرد، این سؤال را پرسید که چرا شاهزاده دلقک جرم و جنایت باید انقدر به خودش زحمت بدهد و چنین کار طولانی‌ای را انجام دهد.

batman - designer - joker

جوکر هم در مقابل اینگونه پاسخ داد که این کار را انجام داد تا بتواند لوازم مورد نیاز خودش را برای «جنگ» که در آینده قرار بود رخ دهد، جمع‌آوری می‌کرد؛ آن هم درحالی‌که در تلاش بود تا شرایطی را به وجود بیاورد که کت وومن را نابود کند. با اینکه ما هنوز متوجه نشدیم که ماجرای نسخه اصلی و ابتدایی دیزاینر به چه صورت است و هویت اصلی او چه کسی بوده، اما حالا متوجه شدیم که اقدامات اخیر او در حقیقت بخشی از نقشه‌های جوکر بود و او تمام این مدت این شخصیت را کنترل می‌کرد. با اینکه شاید این افشاگری برای همه طرفداران دنیای دی سی خوشایند نباشد، اما واقعا چیزی را به وجود آورد که هیچکس تصورش را نمی‌کرد و انتظار نداشت. کم کم همه چیز دارد جفت و جور می‌شود تا رویداد «جنگ جوکر» به بدترین سطح خود برسد.


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده