نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۴ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۶

Bloober Team درحال مذاکره برای ادغام با ۶ شرکت مختلف است

اسناد و مدارک رسمی منتشر شده از شرکت بلوبر تیم نشان می‌دهد که سازنده بازی‌هایی مانند Blair Witch و Observer درحال رایزنی برای عقد قرارداد M&A با ۶ شرکت مختلف از انگلستان، آمریکا و لهستان است.

دفتر مرکزی استودیوی بازی‌سازی بلوبر تیم (Bloober Team) که در شهر کراکو (Krakow) لهستان واقع شده است، جزئیات مذاکراتی که در اسناد مربوط‌به تبادلات سهام در این شرکت جریان داشته را منتشر کرده است. در همین راستا، وبسایت Video Games Chronicle گزارشی از این اسناد را منتشر کرده که براساس آن، بلوبر تیم بعد از بررسی پیشنهادهای متعددی که از سوی «شرکای معتبر و شناخته شده‌ی خود» دریافت کرده، نهایتاً به فهرست منتخبی از ۶ شرکت مورد نظر خود رسیده و حالا دور جدیدی از مذاکرات را با آن‌ها شروع خواهد کرد.

سه شرکت از این فهرست، در ایالات متحده آمریکا واقع شدند و دو مورد نیز در لهستان قرار دارند. ظاهراً مورد آخر نیز یک شرکت انگلیسی است. تاکنون هیچگونه جزئیات بیشتری در خصوص ماهیت این شرکت‌ها منتشر نشده است.

بازی Observer از استودیوی Bloober Team

Bloober Team اولین‌بار به‌عنوان یک استودیوی زیر مجموعه در شرکت لهستانی Nibris تشکیل شد اما این شرکت در سال ۲۰۰۸ از نیبریس جدا شده و به‌صورت مستقل به فعالیت خود ادامه داد. این استودیو، در سال‌های گذشته با انتشار بازی‌هایی مانند Layers of Fear و Blair Witch نام و نشان خوبی را در حوزه بازی‌های ترسناک به‌دست آورده و در حال حاضر نیز بازی The Medium را به‌عنوان یکی از بازی‌های انحصاری ایکس‌ باکس سری ایکس در دست ساخت دارد. اخیراً Wojciech Piejko طراح ارشد استودیوی بلوبر تیم در خصوص مشخصات بازی The Medium و شباهت‌هایی که بین داستان و گیم‌پلی این بازی با مجموعه Resident Evil یا Silent Hill وجود دارد، صحبت‌هایی را مطرح کرده بود.

The Medium با آهنگ‌سازی آکیرا یامائوکا یکی از مورد انتظارترین بازی‌های نسل جدید محسوب می‌شود. توسعه‌دهندگان این بازی اخیراً اظهارنظر جالبی را در خصوص سطح بالای گرافیک این بازی مطرح کرده بودند؛ Wojciech Piejko در این رابطه می‌گوید:

ایده‌ی ساخت این پروژه از سال ۲۰۱۲ میلادی در ذهن ما وجود داشت. البته که با گذر سال‌ها این ایده پخته‌تر شد. ولی واقعیت این است که از جایی به بعد فهمیدیم سخت‌افزار لازم برای اجرای آن را در اختیار نداریم؛ ما به نسل نُهُم کنسول‌ها احتیاج داشتیم.


منبع gamesindustry
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده