نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۴ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۱

جرج آر آر مارتین از احتمال انتشار کتاب بعدی ترانه یخ و آتش در سال آینده می‌گوید

مارتین امیدوار است کتاب بادهای زمستان در سال ۲۰۲۱ به‌دست علاقمندان برسد.

تقریباً یک سال قبل بود که خبری منتشر شد مبنی بر تصمیم جدی جرج آر آر مارتین، نویسنده‌ی مجموعه کتاب ترانه یخ و آتش (A Song of Ice and Fire) برای انتشار ششمین جلد از این مجموعه در سال ۲۰۲۰. اکنون به اواسط سال ۲۰۲۰ رسیده‌ایم و هنوز خبری از کتاب موردنظر نیست و تا پایان سال هم قرار نیست آن‌را ببینیم. ولی اگر خوش‌شانس باشیم و مارتین بتواند این دفعه به وعده‌ی خود عمل کند، شاید بالاخره در سال ۲۰۲۱ بتوانیم به‌سراغ این کتاب برویم.

مارتین به‌تازگی در بلاگ خود به ارائه‌ی توضیحاتی پیرامون کتاب بادهای زمستان (The Winds of Winter) پرداخته و از ادامه‌ی نگارش آن در دوران همه‌گیری ویروس کرونا گفته است:

باید اعتراف کنم بعد از ماه‌ها شنیدن اخبار ویروس کرونا و قرنطینه و رعایت فاصله‌ی اجتماعی، کم‌کم حس می‌کنم که علائم تب کابین را پیدا کرده‌ام (تب کابین یا Cabin Fever علائمی کم‌وبیش مشابه افسردگی است که بعد از مدت‌ها حضور در محیطی بسته و به‌دور از اجتماع سراغ برخی افراد می‌آید).

البته هنوز بخش «تب» آن به‌سراغ من نیامده و هیچ‌گونه تبی ندارم! ولی در حال تجربه‌ی بخش «کابین» آن هستم، چرا که این روزها واقعاً درون اتاقکی در کوهستان زندگی می‌کنم. در مجموع این روزها با درنظرگرفتن شرایط خود به‌عنوان فردی ۷۱ ساله با هیکلی خارج از فرم با بیماری‌های خیلی زیادی دست‌وپنجه نرم نمی‌کنم و امیدوارم این وضعیت ادامه داشته باشد.

او که اوضاع کرونایی این روزها را در نگارش سریع‌تر کتاب خود مؤثر می‌داند، ادامه می‌دهد:

کرونا درکنار تمام مشکلاتی که داشته، حداقل باعث شده که قرنطینه و انزوای اجباری به من اجازه دهد با سرعت بیشتری به نوشتن کتاب ادامه دهم و هر روز ساعات زیادی را به این کار می‌پردازم و به جاهای خوبی هم رسیده‌ام. مثلاً یکی از فصل‌های کتاب را دیروز تمام کردم، فصل دیگری را سه روز قبل و همین‌طور یکی دیگر را هم هفته‌ی گذشته به پایان رساندم.

البته این صحبت‌ها به معنای این نیست که همین فردا کار روی کتاب تمام می‌شود و هفته‌ی بعد هم آن را منتشر می‌کنیم. این جلد واقعاً چیز عظیمی است و هنوز راه زیادی برای اتمام آن در پیش دارم.

مارتین پیش از این در نظر داشت با سفر به ولینگتون در CoNZealand حضور پیدا کند؛ گردهمایی طرفداران آثار علمی تخیلی که امسال قرار بود هفتاد و هشتمین دوره‌ی آن برگزار شود، ولی مراسم معمول آن به‌دلیل مشکلات مرتبط با کووید 19 لغو شد و به‌شکل مجازی دنبال خواهد شد:

این قضیه قلب من را شکست و خیلی از آن ناراحت شدم ولی از طرف دیگر اگر می‌خواستم به آن‌جا بروم، وقفه‌ی زیادی در کارهای مربوط‌به نگارش کتاب ایجاد می‌شد و این واقعاً برای شرایط فعلی من که در اوج نوشتن کتاب هستم، مشکلات زیادی ایجاد می‌کرد.

امیدوارم بتوانم سال آینده در این گردهمایی شرکت کنم و تا آن زمان کار کووید 19 و بادهای زمستان هر دو تمام شده باشد (مارتین سال قبل هم اظهار امیدواری کرده بود که کتاب خود را تا زمان برگزاری این گردهمایی در سال ۲۰۲۰ آماده کند).

او در پایان صحبت‌های خود به اسامی تعدادی از شخصیت‌های کتاب هم اشاره می‌کند و می‌گوید:

این روزها در کتاب خود در حال ملاقات با سرسی، آشا، تیریون، سِر باریستان و آریو هوتا هستم و هفته‌ی آینده هم به براووس سری خواهم زد و با بعضی مناطق دیگر هم ملاقات دوباره‌ای خواهم داشت.

دوست‌داران کتاب‌های جرج آر آر مارتین با وجود تماشای سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) همچنان انتظار زیادی برای خواندن دو جلد آخر این مجموعه دارند؛ کتاب‌هایی که مارتین پیش از این اعلام کرده واکنش‌های مخاطبان بازی تاج و تخت تغییری در نحوه‌ی نگارش آن‌ها ایجاد نخواهد کرد.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده