نویسنده: علی گودرزی
// سه شنبه, ۳ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۴۵

دو ویدیو و اطلاعاتی جدید از سیستم مبارزات Ghost of Tsushima منتشر شد

استودیو ساکرپانچ اخیرا ویدیوها و توضیحاتی تازه از سیستم مبارزات بازی Ghost of Tsushima را منتشر کرده است. ویدیوهایی که ابهام پیرامون سیستم مبارزات بازی را تا حد زیادی رفع می‌کنند.

دیروز در جریان آخرین اخبار، مشخص شد که تولید بازی Ghost of Tsushima پس از طی کردن پروسه‌ای که بیش از ۶ سال زمان برد،‌ به پایان رسیده است. حالا که تولید بازی به‌پایان رسیده است، باید خودمان را برای انتشار ویدیوها، تصاویر و واکنش‌های اولیه‌ی منتقدین آماده کنیم؛ چرا که طبق برخی شایعات، کدهای بازی از فردا در دسترس منتقدین قرار خواهد گرفت.

حالا اما در جریان آخرین اخبار بازی، استودیوی ساکرپانچ اطلاعات و ویدیوهایی تازه را از سیستم مبارزات این اثر، منتشر کرده است. سیستم مبارزات بازی چندی پیش در E3 2018 و رویداد اخیر State of Play به‌صورت عمومی برای گیمرها نمایش داده شده بود اما، همچنان ابهاماتی پیرامون نحوه‌ی کارکرد آن وجود داشت؛ مخصوصا پس از نمایش بازی در State of Play که سوالات بسیار زیادی را پیرامون کامبت‌دیزاین بازی و درجه‌ی سختی آن ایجاد کرد. موضوعی که در مقاله‌ی تحلیل نمایش نام‌برده هم به آن پرداخته شد. حالا قبل از اینکه وارد اصل مطلب شویم، از شما دعوت می‌کنیم که این ویدیو جدید از مبارزات بازی را تماشا کنید.

دانلود از آپارات

اعضای ساکرپانچ به‌تازگی مطلبی با عنوان «مهارت در رزم با کاتانا» را در بلاگ پلی‌استیشن به‌اشتراک گذاشته‌اند که نسخه‌ی کامل آن را می‌توانید در اینجا مطالعه کنید. مطلبی که تیم ساکرپانچ روی آن مانور داده است را می‌توان در چند دسته‌ی سرعت، دقت و یادگیری حرکات دشمن دسته‌بندی کرد. طبق اعلامیه‌ی تیم تولید بازی و همین ویدیو بالا که می‌توانید آن را تماشا کنید، سرعت مبارزات بازی به‌شدت بالا است. به‌هرحال کاراکتری که ما آن را کنترل می‌کنیم، یک سامورایی است و سبک بودن سلاح کاتانا، باعث می‌شود تا قهرمان چابک بازی بتواند دشمنان خود را در چند ضربه‌ی شمشیر از پای درآورد. اینجا  بحث سادگی یا سخت بودن مبارزات بازی مطرح می‌شود. طی ویدیویی که در ادامه‌ی مطلب تماشا می‌کنیم، می‌بینیم که هر ضربه‌ی دشمنان بازی،‌ قسمت بسیار بزرگی از نوار سلامت جین (قهرمان داستان) را خالی می‌کند. به‌طوری که جین با ۳ ضربه‌ی دشمن از بین می‌رود!

بازی گوست آو سوشیما - Ghost of Tsushima

گیمر می‌تواند بازی را در درجه‌های سختی متنوع پیش ببرد. تیم تولید بازی اعلام کرده که بالا بودن سرعت بازی،‌ صرفا قرار نیست کاری بکند تا گیمرها فقط با فشردن پر سرعت دکمه‌ی ضربه (احتمالا مربع) دشمنان را یکی پس از دیگری از سر راه بردارند. بلکه در مسیر پیدا کردن نقطه‌ی ضعف دشمن و حمله به آن، دقت و یادگیری حرکات دشمنان لازم است. سازندگان بازی تایید کرده‌اند که دشمنان هم پابه‌پای شما، چابک هستند و می‌توانند ضربات شما را دفع کنند،‌ دفاع‌شان کنند و در زمان نیاز، با حرکت جاخالی حمله‌ی شما را خنثی کنند. گیمرها در این بازی با نگه‌داشتن کلید L1 وارد فاز دفاعی می‌شوند. در این حالت ضربات دشمن به شما آسیب نمی‌رساند. با فشردن هم‌زمان L1 در لحظه‌ی مناسب برخورد ضربه‌ی دشمن به شما، می‌توانید ضربه را دفع (Parry) کنید. در این حالت، دفاع/گارد دشمن باز می‌شود و می‌توانید کار مغول متجاوز را یک‌سره کنید! اعضای ساکرپانچ در این مطلب جدید، خاطرنشان کردند که در روزهای پایانی تولید اثر، روی سیستم دفاعی دشمنان مغول وقت بسیار زیادی گذاشته‌اند. آن‌ها همچنین اعلام کردند که برای آفرینش یک سیستم مبارزات که دقت بسیار بالایی را طلب می‌کند، میزان سرعت واکنش عموم گیمرها را اندازه‌گیری کرده‌اند و براساس آن، به‌طراحی یک سیستم مبارزه پرداخته‌اند که بر آمدن از پس آن، خارج از توانایی نوع بشر نباشد!

دانلود از آپارات

دشمنان بازی هم یک نوار استقامت دارند که با مقاومت دربرابر ضربه‌های شما، از میزان این نوار کم خواهد شد. در گوشه‌ی پایین سمت چپ تصویر، نوار سلامت و نوار Resolve کاراکتر اصلی به‌نمایش درمی‌آید. نوار Resolve (عزم/اراده) جین ساکای، توانایی انجام ضربه‌ها و تکنیک‌های مرگ‌بار را به او می‌دهد. گیمر با دفع به‌موقع ضربات دشمن یا ضربه زدن به آن‌ها، این نوار را پر می‌کند. مصرف شدن این نوار که به توپ‌های تنیس شبیه هستند، باعث بازگشت سلامتی جین هم می‌شود. این کاملا به انتخاب گیمر بستگی دارد تا از نوار Resolve در راستای تهاجمی استفاده کند (زدن تکنیک‌های مرگبار) یا تدافعی (بازگشت سلامتی). تیم تولید بازی، ضمن اینکه مبارزات گوست آو سوشیما را در سه کلمه‌ی گِل، آهن و خون خلاصه می‌کنند،‌ نبردهای جین را به‌رقص با شمشیر تشبیه کرده‌ است. طبق گفته‌ی تیم تولید بازی، بازدید هیدئو کوجیما، خالق سری متال‌گیر و ژانر اکشن/مخفی‌کاری، از استودیو ساکرپانچ و ایده‌هایی که این بازیساز ژاپنی در اختیار تیم تولید گوست قرار داده، به شکل‌گیری سیستم کامبت بازی کمک شایانی کرده است.

این ۲ ویدیو جدید که می‌توانید تماشایشان کنید، خیلی بهتر از قبل ما را با سیستم مبارزات و طبیعت چالشی و سریع آن آشنا می‌کنند. تمامی حرکات شمشیر و حرکات اسب‌ها که در بازی تماشا می‌کنیم، در استودیو ساکرپانچ موشن‌کپچر شده است. بازی Ghost of Tsushima در تاریخ ۱۷ ژوئیه (۲۷ تیر) به‌صورت رسمی برای پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده