// سه شنبه, ۳ تیر ۹۹ ساعت ۲۰:۴۵

نیل دراکمن می‌گوید ناتی‌داگ هنوز برای ساخت یا عدم ساخت سومین بازی The Last of Us تصمیمی نگرفته است. اما فقط در صورتی این کار را انجام می‌دهد که مثل قسمت‌های ۱ و ۲، داستانی لایق روایت شدن وجود داشته باشد.

بازی‌ساز ارشد و نائب رئیس استودیو بازی‌سازی ناتی داگ یعنی نیل دراکمن که به‌تازگی به کمک سونی بازی The Last of Us Part II را روانه‌ی بازار کرد، اکنون مثل عوامل دیگر ساخت آن به مصاحبه‌های گوناگون می‌پردازد. در برخی از این مصاحبه‌ها او درکنار هالی گروس، سرپرست تیم نویسندگی بازی به شرح بیشتر دنباله‌ی بازی The Last of Us برای مخاطب پرداخت و در بعضی مصاحبه‌های دیگر نیز نویسنده و کارگردان شناخته‌شده‌ی دنیای هنر هشتم، از آینده‌ی احتمالی این مجموعه خبر داد.

هیچ قطعیتی راجع به ساخت و عرضه‌ی قسمت سوم The Last of Us وجود ندارد. چرا؟ زیرا خالق اصلی اثر همان‌گونه که گزارش‌های مرتبط با پشت صحنه‌ی ساخت بازی‌هایی مانند «آنچارتد 4» می‌گفتند، از ایده‌آل‌گرایی دست نمی‌کشد. بر کسی هم پوشیده نیست که براساس گفته‌های اشلی جانسون و تروی بیکر یعنی بازیگرهای اِلی و جول، دراکمن اگر یک صحنه به شکل ایده‌آل جواب نمی‌داد سریعا حاضر به بازنویسی چند صفحه از بازی‌نامه می‌شد.

حالا در مصاحبه‌ای مفصل با رسانه‌ی ایندی‌وایر، نیل دراکمن چرایی سخت‌تر بودن ساخت بازی The Last of Us Part 3 نسبت به بازی The Last of Us Part 2 را شرح می‌دهد:

طبیعتا الآن تنها می‌توانم راجع به دنباله‌ی بازی با دست‌های بسته و کلمات کنترل‌شده صحبت کنم. اما واقعیت این است که بازی The Last of Us Part III تنها در صورتی ساخته می‌شود که قصه‌ای همزمان جدید و متعلق به این دنیا را بیابم. همان‌گونه که در زمان ساخت بازی The Last of Us Part II نیز تنها وقتی وارد پروسه‌ی اصلی طراحی بازی شدیم که فهمیدیم داستانی تازه، پراهمیت و بیرون‌آمده از دل دنیای بازی The Last of Us وجود دارد که باید روایت شود.

وقتی بازی The Last of Us، محصول سال ۲۰۱۳ میلادی را می‌ساختیم، نباید به هیچ‌گونه انتظاراتی پاسخ می‌دادیم و می‌توانستیم هر کاری انجام بدهیم. ولی وقتی نوبت به خلق یک دنباله‌ی داستان‌گو می‌رسد، شما همزمان باید وفادار به اثر اصلی و پرشده از تازگی باشید. شما نه می‌توانید یک بازی کاملا قابل هضم و کم‌ریسک برای طرفدراهای قسمت اول بسازید و نه می‌توانید هسته‌ی احساسی این جهان را فراموش کنید.

پس ساخت بازی سوم حتی از بازی دوم هم ترسناک‌تر خواهد بود. چون اکنون هم وفاداری به این جهانِ گسترش‌یافته با بازی دوم سخت‌تر و چالش‌برانگیزتر است و هم برای عدم انجام کار تکراری خلاقیت بیشتری به خرج داده می‌شود. پس از تمام کردن بازی The Last of Us Part II گیمرها این جهان را به مراتب بیشتر از قبل می‌شناسند. پس اگر روزی بخواهیم بازی The Last of Us Part III را بسازیم، باید به قصه‌ای کامل برسیم که تمام اهداف یک دنباله برای دو بازی را پوشش می‌دهد. هنوز یک ایده‌ی داستانی این‌گونه برای قسمت سوم در ذهن من شکل نگرفته است.

ناتی داگ

بازی The Last of Us Part II این‌روزها فروش قدرتمندی را تجربه می‌کند. زومجی نیز اندکی قبل بررسی خود از تازه‌ترین ساخته‌ی ناتی داگ را تقدیم مخاطب‌ها کرد؛ سومین بازی ویدیویی نوشته و کارگردانی‌شده توسط نیل دراکمن که تا این لحظه با ۱۰۱ بررسی به میانگین امتیازات منتقدان ۹۵ از ۱۰۰ در متاکریتیک دست یافته است. راستی اگر به کسب تروفی پلاتینیوم این محصول ویدیوگیمی علاقه دارید، فرصت مطالعه‌ی «راهنمای تروفی بازی The Last of Us Part 2» را از دست ندهید.

منبع GamingBolt

کاراکتر باقی مانده