نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۳ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۱

نتفلیکس در حال ساخت دنباله انیمیشن Chicken Run است

نتفلیکس از همکاری با استودیوی انیمیشن‌سازی آردمن برای ساخت دنباله انیمیشن Chicken Run خبر داده است.

اردیبهشت ۹۷ بود که استودیوی انیمیشن‌سازی آردمن از ساخت دنباله انیمیشن Chicken Run (فرار مرغی) خبر داد، اما تا به امروز خبر جدیدی در این رابطه منتشر نشده است. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، دنباله این انیمیشن استاپ موشن خانه جدیدی پیدا کرده است. به مناسبت بیستمین سالگرد انیمیشن Chicken Run، شبکه نت فلیکس طرفداران این انیمیشن استاپ موشن را غافلگیر و اعلام کرد که انیمیشن Chicken Run 2 (فرار مرغی ۲) قرار است با همکاری آردمن که بیشتر برای ساخت انیمیشن Wallace and Gromit (والاس و گرومیت) شناخته می‌شود، تولید و از این سرویس استریم محبوب منتشر شود. اگرچه ساخت دنباله انیمیشن Chicken Run حدود دو سال پیش تایید شده بود، اما آردمن طی این سال‌ها سرگرم ساخت انیمیشن A Shaun the Sheep Movie: Farmageddon (شاون گوسفند: فارماگدون) بوده است. 

Chicken Run

جزئیات زیادی از انیمیشن Chicken Run 2 منتشر نشده است، اما آردمن فاش کرد که دنباله انیمیشن فرار مرغی قرار است در پناهگاه جزیره صلح‌آمیز آغاز شود که جینجر و راکی، این پرندگان عاشق اکنون کودکی به‌نام مالی در حال همراهی کردن آن‌ها است و زمانی‌که تهدید جدید و ترسناکی در سرزمین اصلی ظهور می‌کند، آن‌ها مجبور به واکنش خواهند شد. سم فل، کارگردانی انیمیشن Flushed Away (برآب‌رفته) و کارگردان انیمیشن ParaNorman (پارانورمن)، وظیفه کارگردانی انیمیشن Chicken Run 2 را بر عهده خواهد داشت. بااین‌حال، بازگشت جولیا ساولها یا مل گیبسون برای صداپیشگی جینجر یا راکی هنوز تایید و اعلام نشده است.

جان او فارل و کری کرکپاتریک وظیفه نوشتن فیلمنامه دنباله انیمیشن Chicken Run را بر عهده دارند. ورایتی در ادامه توضیح داد که استودیوکانال از سال ۲۰۱۵ و از انیمیشن Shaun the Sheep Movie (فیلم شاون گوسفند)، وظیفه تأمین مالی و انتشار پروژه‌های آردمن را بر عهده داشته است. طبق این توافق، ‌نتفلیکس تمامی بازارها خارج از چین را در دست گرفته است و به‌نظر می‌رسد که این سرویس استریم به‌دنبال گسترش محصولات خانوادگی یا اختصاصی کودکان است. نتفلیکس رقبای زیادی دارد و همکاری با آردمن فرصت خوبی برای این سرویس استریم است.

انتظار می‌رود که تولید انیمیشن Chicken Run 2 از سال ۲۰۲۱ آغاز شود. شبکه Netflix پیش از این در سال گذشته حق پخش انیمیشن I Lost My Body (بدنم را از دست دادم) را خریداری کرده بود و همچنین انیمیشن Klaus (کلاوس) را نیز منتشر کرده است. همچنین طی امسال انیمیشن The Willoughbys (ویلوبی‌ها) از نتفلیکس منتشر شده است. آردمن اکنون در حال همکاری با نتفلیکس برای ساخت انیمیشن Robin Robin است که این انیمیشن استاپ موشن امسال منتشر خواهد شد و در ادامه انیمیشن ویژه و نیم ساعته A Winter’s Tale قرار است در سال ۲۰۲۱ توسط BBC One در بریتانیا و توسط نتفلیکس در آمریکا و چند بازار دیگر منتشر شود.


منبع Engadget
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده