نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۳ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۱

حضور دوباره یکی از شرورهای Secret Wars در دنیای مارول

شرور شخصیت اسپایدرمن در رویداد جنگ‌های مخفی، راه خود را به جهان مارول پیدا کرده است و حالا این مایلز مورالز و مری جین هستند که کلید اصلی شکست این شرور به حساب می‌آیند.

در طی یکی از رویدادهای مهم شرکت مارول یعنی جنگ‌های مخفی که در سال ۲۰۱۵ رخ داده بود، مولتی ورس از هم پاشید و به یک سیاره به نام Battleworld کاهش پیدا کرد که یک سیاره چهل تیکه محسوب می‌شد. در این سیاره جدید، باقیمانده جهان‌های بی‌شمار حضور داشتند و در هر قسمتی، قلمروی خودشان را بنا کردند که نشان‌دهنده‌ی سیاره و سرزمین خودشان بود؛ قلمروهایی که همگی زیر نظر God Emperor Doom فرمانروایی می‌شد. دراین‌میان، برخی از این قلمروها واقعا وحشتناک بودند اما برخی دیگر از مکان‌ها، فرصت این را در اختیار خواننده و طرفداران قرار می‌دادند تا با نسخه کلاسیک‌تر یک سری قهرمانان مارول مانند اسپایدرمن، برخوردی دوباره داشته باشند.

مینی سری Amazing Spider-Man: Renew Your Vows از دن اسلات، اندی کوبرت و جان دل، این فرصت را در اختیار خوانندگان قرار داد تا دنیایی را ببینند که در آن، پیتر پارکر همچنان همسر مری جین محسوب می‌شد؛ زوجی که صاحب یک دختر جوان شده بودند. زندگی این سه نفر آنقدر محبوب شده بود که حتی بعد از پایان یافتن رویداد هم ادامه داشت. همچنین در این رویداد تهدیدی معرفی شد که تنها مایلز مورالز کلید اصلی شکست دادن آن در دنیای عادی مارول محسوب می‌شد. مینی سری Renew Your Vows نه‌تنها به ما اجازه داد که طعم پیوستن پیتر پارکر به عشق بزرگش را بچشیم، بلکه نشان داد که اسپایدرمن، تنها قهرمان در دنیای خودش است.

در یک شب، اعضای تیم انتقام‌جویان و همچنین اکثر قهرمانان دیگر مارول، به Regent حمله کردند؛ آن‌ها اعتقاد داشتند که همین فرد مقصر اصلی ناپدید شدن قهرمانان و شروران است. از طرف دیگر، اسپایدرمن مجبور شد که به‌جای پیوستن به دوستان خود در این نبرد، به خانه بازگردد و همسر و کودک خود را از دست ونوم نجات دهد. در اواخر همان شب، اعضای تیم انتقام جویان ناپدید شدند و پیتر پارکر هم تصمیم گرفت که به خاطر امنیت خانواده، هویت اسپایدرمن خود را کنار بگذارد. در همین حین، ما متوجه شدیم که آگوستس رومن که مدیرعامل سابق شرکت Empire Unlimited محسوب می‌شد، خانواده خود را در نبردی که تیم انتقام جویان و گروه اربابان شرارت داشتند، از دست داده است.

Regent - miles morales

رومن هم دقیقا همان کاری را انجام داد که پانیشر در دنیای دیگری کرده بود؛ تصمیم گرفت که از منابع خود برای متوقف کردن چرخه ثابت قهرمانان و شروران استفاده کند. او لباسی را برای خودش ساخت که می‌توانست با آن، قدرت قهرمانانی را که دستگیر می‌کرد، جذب کند. رومن در ابتدا فقط قدرت‌های شرورانی را که زندانی می‌کرد، می‌گرفت؛ افرادی مانند سلر. اما بعد به سراغ قهرمانان بزرگتری مانند اعضای تیم مردان ایکس رفت. او از این قدرت‌ها برای شکست اعضای تیم انتقام جویان در Battleworld استفاده کرد. بعد از پیروزی نهایی Regent، پیتر پارکر برای چندین سال پنهان باقی ماند.

او تلاش می‌کرد تا با استفاده از تراشه‌های مهار کننده خانگی، توانایی‌های خود و دخترش را از دست جستجوهای Regent پنهان کند؛ Regent به‌دنبال قدرتی می‌گشت که به‌شدت او را احاطه کرده بود و آن هم چیزی نبود جز همان حس عنکبوتی بسیار کاربردی. یک روز، پیتر مجبور شد تا با لباس خانگی‌ای که خودش درست کرده بود، دوباره فعالیتش را آغاز کند زیرا فکر می‌کرد که قدرت‌های دخترش دیده شده است. پیتر با این کار، Regent را متوجه خود کرد. به همین ترتیب هم پیتر و اعضای خانواده‌اش به چیزی که از سازمان شیلد باقی مانده بود، پیوستند تا از تراشه‌های مخصوص آن‌ها استفاده کنند.

در پایان این رویداد، پیتر توانست با کمک خانواده‌اش، دشمن خود را شکست دهند. حالا در دنیای اصلی مارول، Regent دوباره نقشه نهایی خود را آغاز کرده است. او افراد زیادی را زندانی کرده که قصد دارد از قدرت‌های آن‌ها به‌عنوان پایه و اساس توانایی‌های خودش استفاده کند. بااین‌حال، Regent زمانی دوباره سر و کله‌اش پیدا شد که آیرون من و اسپایدرمن با یکدیگر درگیر شده بودند. او تصمیم داشت که به این درگیری بی‌معنی بین قهرمانان پایان دهد. اما دراین‌میان با مایلز مورالز درگیر شد و او را دستگیر کرد؛ به همین ترتیب هم بالاخره توانست به هدف خود که استفاده از قدرت‌های اسپایدرمن بود، دست پیدا کند.

miles morales - peter parker - spiderman

Regent با استفاده از همین قدرت‌ها، توانست دیگر اعضای تیم انتقام جویان مانند ثور، کاپیتان آمریکا و خانم مارول را شکست دهد؛ البته پیش از اینکه آیرون من و اسپایدرمن با او برخورد کنند. از آنجایی که Regent در بتل ورلد قهرمانان را شکست داده بود، این بار هم توانست با قدرت‌های خود، بر اسپایدرمن و آیرون من غلبه کند. از طرف دیگر که مری جین شاهد این ماجراها بود، زره مبارزه‌ای مخصوص خود را برتن کرد و به نبرد پیوست؛ همین اتفاق هم به اسپایدرمن اجازه داد تا به پناهگاه Regent نفوذ کند. اولین کاری که پیتر انجام داد، آزاد کردن مایلز از محفظه مهارش بود. مایلز با استفاده از قدرت‌های مخفی کردن خود توانست تمام قهرمانانی را که زندانی شده بودند، آزاد کند.

تمام این قهرمانان به آیرون من و اسپایدرمن پیوستند و قصد داشتند Regent را ضعیف و درنهایت شکست دهند. البته از آنجایی که قدرت‌های Regent بعد از هر پیروزی افزایش پیدا می‌کرد، باز هم تهدید خیلی بزرگ و قدرتمندی برای هرکسی که قدرت داشت، محسوب می‌شد. این حقیقت در بتل ورلد نمایش داده شد؛ جایی که او امیدوار بود تا یک روز بتواند برای کسب تاج و تخت، God Emperor Doom را به چالش بکشد. بااین‌حال، اشتباهی که Regent مرتکب شد، این بود که در دنیای مارول اول از همه اسپایدرمن را مورد هدف قرار داد. همین کار به مایلز اجازه داد که به‌لطف قدرت‌های منحصر‌به‌فرد خود، پیروز میدان باشد. اگر Regent این اشتباه را انجام نمی‌داد، می‌توانست اکثر قهرمانان مارول را در مدت زمان خیلی کمی شکست دهد.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده