// سه شنبه, ۳ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۰۶

مایکروسافت میکسر را تعطیل می‌کند؛ انتقال کاربرها به Facebook Gaming

مایکروسافت به‌تازگی اعلام کرده که فعالیت سرویس استریم ویدیو Mixer حدودا یک ماه دیگر برای همیشه به پایان می‌رسد و مخاطب‌ها و تولیدکنندگان محتوای آن همگی به پلتفرم Facebook Gaming انتقال می‌یابند.

تلاش نسبتا طولانی‌مدت مایکروسافت برای رقابت با یوتیوب از گوگل و توئیچ از آمازون منجر به موفقیت خاصی نشد. به همین خاطر میکسر به‌زودی برای همیشه تعطیل خواهد شد تا شرکت مورد بحث برای ادامه‌ی فعالیت‌های خود در دنیای استریم به همکاری با فیسبوک بسنده کند. برند ایکس ‌باکس هم که می‌خواست امکان تجربه‌ی آنلاین و استریم‌محور بازی‌ها با Project xCloud را تقدیم کاربرهای میکسر کند، حالا همین کار را در Facebook Gaming انجام می‌دهد.

بر کسی پوشیده نیست که ایکس‌باکس اهمیت قابل توجهی به گسترش یافتن در قالب پلتفرم‌های گوناگون می‌دهد و نمی‌خواهد صرفا به یک یا دو کنسول محدود باشد. فیل اسپنسر نیز پیش‌تر در این رابطه گفته بود که استراتژی شرکت آمریکایی آن است که حداکثر افراد با انواع‌واقسام دستگاه‌ها بتوانند به ایکس‌باکس بپیوندند. ولی اکنون می‌دانیم که مایکروسافت برای رسیدن به این مهم دیگر نمی‌تواند به میکسر تکیه کند و برنامه‌ریزی‌های تازه‌ای داشته است.

فیس بوک گیمینگ

خرید یک شرکت در سال ۲۰۱۶ میلادی، معرفی رسمی میکسر به‌عنوان رقیب پلتفرم‌های مشابه در سال ۲۰۱۷ و سرمایه‌گذاری‌های بزرگ به هدف جلب نظر استریمرهای معروف؛ مایکروسافت گام‌های زیادی برای موفق شدن میکسر برداشت. ولی عمر MIxer در تاریخ ۲۲ ژوئیه سال جاری میلادی (چهارشنبه، ۱ مرداد ۱۳۹۹ خورشیدی) تمام می‌شود و باید دید همکاری ردموندی‌ها با فیسبوک گیمینگ به کجا می‌رسد. مخصوصا باتوجه‌به اینکه همه‌ی استریمرهای فعال میکسر می‌توانند با انتخاب شخصی خود اصلا به فعالیت در Facebook Gaming نپردازند. مثلا نینجا می‌تواند تصمیم به بازگشت به توییچ بگیرد و اصلا وارد فضای فیسبوک گیمینگ نشود. بیانیه‌ی رسمی شرکت مایکروسافت برای اعلام خبر مورد بحث به این شرح است:

باید پذیرفت که موفقیت همکارها و استریمرهای میکسر به سرعت ما برای گسترده‌تر کردن این پلتفرم بستگی دارد. اما از جایی به بعد فهمیدیم که باتوجه‌به چشم‌انداز گیمینگ مایکروسافت و برند ایکس‌باکس، رسیدن این پلتفرم به ابعاد لازم بیش از حد زمان می‌برد، پس تصمیم به تعطیلی میکسر گرفتیم و به جامعه‌ی کاربری آن برای انتقال به پلتفرمی جدید کمک می‌کنیم. ما برای انجام بهتر این کار وارد همکاری با فیسبوک شده‌ایم.

ایکس‌باکس و فیسبوک گیمینگ به‌شدت تلاش می‌کنند تا تجربه‌ها و فرصت‌هایی تازه، تقدیم جامعه‌ی مخاطبان بازی‌های ویدیویی شوند.


منبع Kotaku
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده