نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۴۵

یوتیوب تریلر Spider-Man: Miles Morales را به دلیل مشکل کپی‌رایت حذف کرد

ویدیوی تریلر بازی جدید Spider-Man: Miles Morales به‌دلیل آنچه که مسائل مرتبط با مشکلات کپی‌رایت اعلام شده، به درخواست Gameloft از اکانت پلی‌استیشن حذف کرد.

سرویس اشتراک ویدیوی یوتیوب در اقدامی عجیب تریلر رسمی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales را از اکانت PlayStation حذف کرده و دلیل آن را درخواست پیگیری حق کپی‌رایت توسط استودیوی فرانسوی Gameloft بیان کرده است. از زمان دقیق حذف این ویدیو اطلاعاتی در دست نیست اما اسکرین‌شات‌های مربوط‌به پیام «ویدیو در دسترس نیست» به سرعت در شبکه‌های مجازی دست به‌دست شد.

حذف تریلر Spider-Man: Miles Morales از یوتیوب

استودیوی اینسامنیاک گیمز تاکنون اظهار نظری در خصوص این اتفاق ارائه نکرده اما به نظر می‌رسد که درنهایت سونی اینتراکتیو اینترتینمنت (Sony Interactive Entertainment) به نیابت از این استودیو به این داستان ورود کند.

براساس تئوری‌هایی که توسط طرفداران مطرح شده، استودیوی گیملافت به‌طور ویژه در زمینه بازی‌های موبایل فعالیت دارد، شباهت‌هایی بین بازی موبایل Spider-Man و بازی جدید Insomniac Games پیدا کرده و نهایتاً نسبت به پیگیری حقوق کپی‌رایت اقدام کرده است. البته برخی دیگر عقیده دارند که ممکن است اصلاً گیملافت در این اختلاف دخیل نبوده و یوتیوب صرفاً به‌خاطر برخی الگوریتم‌های بحث برانگیز خود این اقدام را صورت داده است.

دانلود از آپارات

ادعاهایی که در خصوص احتمال اختلاف گیملافت و سونی در این رابطه مطرح می‌شوند، کمی بعید به نظر می‌رسند؛ اما این اتفاق بار دیگر مشکلات عدیده‌ی شمار زیادی از یوتیوبرهای کوچک در خصوص چالش‌های ناعادلانه‌ای که از سوی سیستم خاص یوتیوب به آن‌ها تحمیل می‌شود را برجسته کرده است. درحالی که در این وضعیت، سونی می‌تواند به‌راحتی یا یک تماس شرایط را به حال عادی برگرداند، کانال‌های کوچکتر در این مواقع چندان خوش‌شانس نیستند.

باید برای مشاهده نتیجه‌ی این اتفاق، باید تا بازگشایی مجدد ادارات در صبح دوشنبه منتظر ماند. نه سونی و نه Gameloft که اتفاقاً تحت مالکیت شرکت Vivendi قرار دارد، نظری در خصوص این اتفاق ارائه نکردند، اما احتمالاً به‌زودی اخبار جدیدی در این خصوص منتشر خواهد شد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده