نویسنده: میلاد فاطمی
// یکشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۱

کارگردان بازی Ratchet and Clank: Rift Apart از قدرت پلی استیشن 5 می‌گوید

مارکوس اسمیت، کارگردان بازی Ratchet and Clank: Rift Apart، از قدرت سخت‌افزاری پلی ‌استیشن 5 و چگونگی بهره‌گیری از آن در این نسخه از بازی صحبت‌های جالبی کرده است.

بیش از یک هفته از زمان برگزاری رویداد معرفی بازی‌های پلی ‌استیشن 5 می‌گذرد؛ رویدادی که سونی در آن سعی کرد با نمایش آثار متنوع و انحصاری ویژگی‌های کنسول نسل نهمی خود را در عمل به مردم نشان دهد.

یکی از بازی‌هایی که در این رویداد برای اولین‌بار نمایش داده شد و به‌گفته بسیاری از مردم، قدرت سخت‌افزاری و به‌خصوص سرعت بالای فضای SSD موجود در پلی‌استیشن 5 را به بهترین شکل به همگان ثابت کرد، تریلر معرفی بازی Ratchet and Clank: Rift Apart بود.

حال اما در جدیدترین اخبار بازی، مارکوس اسمیت، کارگردان بازی Ratchet and Clank: Rift Apart، با انتشار ویدیویی درمورد قدرت کنسول سونی و نحوه استفاده استودیوی اینسامنیاک گیمز از آن اطلاعات جالبی به اشتراک گذاشته است. در ادامه شما را به تماشای این ویدیوی کوتاه دعوت می‌کنم.

دانلود ویدیو از آپارات

علاوه‌بر اشیا و آیتم‌های بیشتر، محیط‌های قابل کشف و دشمنان بازی که نسبت به گذشته بهبود‌های زیادی کرده‌اند، در Rirft Apart به‌منظور ساخت دنیاهای جدید در کسری از ثانیه، از توانایی و قدرت بالای SSD پلی‌استیشن 5 استفاده شده است. او که این ویژگی را یک تغییر غیرقابل باور در بازی خطاب می‌کند، تاکید دارد که ساخت بازی Ratchet and Clank: Rift Apart بدون حضور فضاهای SSD امکان‌پذیر نبود.

از سخت‌افزار PS5 که بگذریم اسمیت درخصوص کنترلر دوال سنس (DualSense) و نحوه‌ استفاده از آن‌ها در این بازی صحبت‌هایی نیز کرده است. براساس گفته‌های او، ویژگی بازخورد لمسی (هپتیک) دسته پلی ‌استیشن 5 باعث می‌شود گیمر احساس قدرت بیشتری از اسلحه خود به‌دست آورد و قابلیت‌ها و رفتار هرکدام از آن‌ها را بهتر درک کند. او برای توضیح ویژگی تریگرهای تطبیقی مثالی از زمانیکه از اسلحه Enforcer موجود در بازی استفاده می‌کنید، زد.

طبق ادعای او، در بازی هنگامی‌ کهتریگرها را تا نیمه فشار فشار دهید، تیر از یکی از لوله‌های تفنگ شلیک می‌شود ولی درصورتی که تریگرها را کامل فشار دهید، از هردو لوله تیر به سمت هدف شلیک خواهد شد. این ویژگی باعث می‌شود تا به شما حس عمیق‌تر و قدرتمندتری القا شود. در آخر نیز اسمیت در توضیح موتور صدای سه‌بعدی پلی‌استیشن 5 ادعا کرد که این قابلیت گیمر را به‌نحوی که در گذشته امکان‌پذیر نبود وارد دنیای مختلف و شلوغ بازی خواهد کرد.

باتوجه به نمایش بازی Ratchet and Clank: Rift Apart و صحبت‌های تیم سازنده، به‌نظر شما باید منتظر یک تجربه انقلابی و منحصربه‌فردی در نسل آینده باشیم؟ لطفا نظرات و پیش‌بینی‌های خود را با زومجی نیز به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده