نویسنده: تیم کجارو
// شنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۵

همه چیز درباره دیزنی لند پاریس؛ دنیای جادو و خیال

جاذبه‌های کارتونی و سینمایی، مقصد محبوبی برای دوستداران گردشگری سینمایی است. در سفر به پاریس از نزدیک شخصیت‌های کارتونی و قلعه زیبای خفته را در دیزنی لند تماشا کنید.

دیزنی‌ لند پاریس، یکی از رویایی‌ترین جاذبه‌های اروپا و مشهورترین جاهای دیدنی پاریس است که در حومه‌ی شهر پاریس قرار دارد. گردشگری سینمایی این فرصت را به توریست‌ها داده‌ است تا بتوانند از نزدیک با داستان‌ها، قهرمان‌ها و شاهزاده‌های کارتونی آشنا شوند.

آنچه در سفر به دیزنی لند باید بدانید: 

تاریخچه

این پارک تفریحی با نام «دیزنی اروپا» (Euro Disney)، در سال ۱۹۹۲ میلادی شروع به کار کرد، اما مورد استقبال و حمایت روشنفکران فرانسوی قرار نگرفت. آن‌ها معتقد بودند که پارک برگرفته از مدل دیزنی آمریکایی، فرهنگ فرانسه  را به نابودی می‌کشاند. به همین خاطر نامش را به دیزنی‌ لند پاریس تغییر دادند و فرهنگ فرانسه را در این جاذبه ترکیب کردند. هم‌‌اکنون دیزنی‌لند پاریس یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های توریستی اروپا محسوب می‌‌شود.

مجموعه‌ تفریحی دیزنی‌ لند پاریس دارای هتل‌ها، رستوران‌ها، کافه، مراکز خرید، زمین گلف، دریاچه دیزنی و بخش‌های تفریحی است و در سال ۲۰۰۲ میلادی «پارک استودیو والت دیزنی» (Walt Disney Studio Park) به این مجموعه اضافه شد تا گردشگران با بازدید از محیط تولید فیلم‌های انیمیشنی دیزنی، نحوه‌ساخت فیلم‌ها را حس کنند.

بخش‌های مختلف پارک دیزنی لند پاریس

سرزمین های دیزنی لند پارس

دیزنی‌لند پاریس از دو پارک اصلی، پارک دیزنی‌ لند و پارک استودیو والت دیزنی، مرکز خرید و دهکده دیزنی تشکیل شده است. پارک دیزنی ‌لند به چهار سرزمین مختلف تقسیم شده است: فرانتیرلند یا سرزمین غرب وحشی، که توریست‌ها می‌توانند به تماشای دوران گذشته بروند و جویندگان طلا و گاوچران‌ها را دیده و از رودخانه‌های مصنوعی عبور کنند.

ادونچرلند یا سرزمین ماجراجویی، یکی دیگر از دیار‌های دیزنی ‌لند است و مناسب گردشگران ماجراجو است تا در میان دزدان دریایی، کاوش‌گران و خانه‌های درختی، جنگل‌های آفریقایی و آسیایی از هیجان پارک لذت ببرند.

فانتزی‌لند یا شهر تخیل، سومین سرزمین پارک دیزنی‌لند است که براساس زندگی پریان کارتونی دیزنی ساخته شده است. توریست‌ها می‌توانند زندگی رویایی و تخیلی شخصیت های کارتونی را از نزدیک تماشا ‌کنند. گفتنی است که این مجموعه مورد توجه نسل‌های مختلف، از کوچک تا بزرگ قرار گرفته است.

دیسکاوری‌لند یا قلمرو اکتشاف، مملو از شخصیت‌های اسباب‌بازی بزرگ است. بدون شک هنگام بازدید از این سرزمین بچه‌ها بیشترین لذت را می‌برند. گفتنی است که دهکده دیزنی با چندین رستوران، کافه، سینما و جاذبه‌های دیگر از حضور گردشگران استقبال می‌کند.

شباهت‌ها و تفاوت‌های دیزنی ‌لند فرانسوی و آمریکایی

 قلعه های دیزنی لند پاریس

پارک تفریحی دیزنی‌لند در سال ۱۹۵۵ در آناهایم، کالیفرنیا افتتاح شد و دیزنی‌لند پاریس مانند این مجموعه با دو پارک اصلی، دیزنی‌لند و پارک استودیوی والت دیزنی، طراحی شده است.

 پارک «دنیای والت دیزنی» (Walt Disney World) در سال ۱۹۷۱، در نزدیکی اورلندو، برای تکمیل دیزنی‌لند آناهایم، افتتاح شد که نسبت به دیزنی‌لند پاریس بزرگ‌تر است.

دنیای والت دیزنی امریکا، دارای چهار شهربازی، دو پارک آبی، مرکز خرید روباز، ۲۷ هتل با طراحی و موضوع دیزنی، ۹ هتل معمولی و غیر دیزنی، کمپ‌های تفریحی، با چندین زمین بازی گلف و مکان‌های تفریحی دیگر است.

دیزنی‌لند پاریس که از روی نمونه آمریکایی ساخته شده است، دارای جاذبه‌های مشابهی مانند قلعه زیبای خفته، قلعه‌ سیندرلا و ترن‌های هوایی جذاب است؛ هرچند در  معماری بناها نیز تفاوت را می‌توان حس کرد. در این مجموعه نیز شخصیت‌های کارتونی و سینمایی معروف حضور دارند، آن‌ها در خیابان‌ها رژه رفته و به استقبال گردشگران می‌روند. با ورود به دیزنی‌لند پاریس، مین استریت یا خیابان اصلی آمریکا را خواهید دید که یادآور شهرهای کوچک آمریکایی در قرون نوزدهم و بیستم بوده و با همان سبک و معماری از نو آفریده شده است.

گفتنی است که با گسترش مجموعه‌ی دیزنی‌لند پاریس تغییرات جدیدی در راه است. گردشگرانی که برای بازدید شهر یخی راهی نروژ می‌شوند، می‌توانند در نزدیکی پاریس این تجربه را درون دنیای رویایی دیزنی تجربه کنند. مجموعه‌ جذاب سرزمین یخی در سال ۲۰۲۳ میلادی درکنار دیزنی ‌لند پاریس افتتاح خواهد شد و توریست‌ها می‌توانند از گردش و سواری در دنیای یخی لذت ببرند. این مجموعه نمونه‌ای در دیزنی‌ لند اورلندو و آناهایم آمریکا ندارد.

بازی‌ها و تفریحات دیزنی لند پاریس

جنگ ستارگان در دنیای دیزنی لند

قصه‌های پینوکیو را به یاد دارید؟ در این پارک می‌توانید از دل داستان‌های پینوکیو عبور کنید یا به وندی و پسرانی مانند پیترپن ملحق شوید و در سواری با ترن در آسمان تاریک پرواز کنید. با سوار شدن در واگن رولرکوستر ایندیانا جونز از هیجان لذت ببرید و منتظر ظاهر شدن شخصیت کارتونی باز لایتیر (Buzz Lightyear) و حمله او با اشعه در کوهستان فضایی باشید.

با گذر از دروازه‌های رنگین، با پرنسس هایی مانند سیندرلا، زیبای خفته یا با نمونه‌های مدرن روبه‌رو خواهید شد. منتظر هیجان در هر اندازه و حدی باشید. گذر از کوه جنگ ستارگان و کوه بزرگ تندر برای بزرگ‌سالان مناسب بوده و می‌توانید با این ترن‌ سحرآمیز از کوهستان‌های افسانه‌ای و معادن استخراج طلا دیدن کنید. کودکان نیز می‌توانند در بازی دنیای کوچک، دور دنیا با کشتی‌ سفر کنند.

 بازی های دیزنی لند پاریس

بازی‌های خانوادگی در گوشه و کنار پارک به چشم می خورد و همراه فرزندان می‌توانید در سفر دزدان دریایی کارائیب یا با سواری در فنجان‌های بزرگ شخصیت «هتر دیوانه» از سفر خود لذت ببرید. نمایش‌های میکی ماوس، دانلد داک و دیگر شخصیت‌های کارتونی، از جاذبه‌های دوست داشتنی دیزنی‌لند پاریس هستند.

رژه شخصیت های کارتونی دیزنی لند پاریس دیدنی است

در پارک استودیوی والت دیزنی، دنیای سحرآمیز سینما و تلویزیون نمایش داده می‌شود. توریست‌ها به دیدن پشت صحنه‌ی فیلم‌ها می‌روند. استودیوی «سن‌مجیک» (CinéMagique)، یک جاذبه سینمایی است که گردشگران می‌توانند خود را در نقش ستاره‌های فیلم قرار دهند و با اجرای جلوه‌های ویژه غرق در هیجان شوند.

قیمت بلیط دیزنی لند پاریس

برای بازدید از پارک دیزنی لند و پارک استودیو والت دیزنی، و همچنین بسته به روز‌های بازدید، ترن‌ها و تفریحات مختلف، بلیط‌ و هزینه متفاوتی وجود دارد.

بلیط‌های یک روزه، بلیط چند روزه، بلیط هاپیر که دسترسی کامل به هر دو پارک را ممکن می‌سازد و بلیط «فست پس» (FASTPASS)، که با داشتن چنین بلیط دیگر نیازی به انتظار در صف‌های طولانی ندارید و بلافاصله می‌توانید از ترن‌ها و جاذبه‌های دلخواه خود لذت ببرید.

  • قیمت بلیط یک روزه و بازدید از یک پارک در روزهای کاری هفته برای فرد بزرگ سال ۷۰٫۲۱ دلار  و برای کودکان ۶۴٫۲۶ دلار است. 
  • قیمت بلیط یک روزه و بازدید از یک پارک در روزهای کاری و در تعطیلات آخر هفته به‌ترتیب قبل ۹۴٫۰۱ دلار و ۸۶٫۸۷ دلار است.
  • قیمت بلیط یک روزه برای بازدید از دو پارک برای بزرگسالان و کودکان در روزهای کاری، به‌ترتیب ۹۴٫۰۱ و ۸۸٫۰۶ دلار است.
  • قیمت بلیط یک روزه برای دو پارک در روزهای کاری و در تعطیلات آخر هفته برای بزرگسالان و کودکان به‌ترتیب ۱۱۷٫۸۲ و ۱۱۰٫۶۷ دلار است.
  • قیمت بلیط سوپر مجیک برای بازدید دو پارک در طول سال، به‌ترتیب قبل ۱۲۹٫۷۲ و ۱۲۱٫۳۹ دلار است. 

با انتخاب بلیط سه و چهار روزه مانند موارد گفته شده مبلغ بیشتری باید پرداخت شود. گفتنی است که غذا و خوراک درون پارک هزینه‌ی بالایی دارد؛ به همین خاطر بهتر است بطری‌های آب به‌همراه داشته باشید تا از شیر‌های آب آشامیدنی که در اطراف پارک قرار داده شده، استفاده کنید.

همچنین به خانواده‌ها توصیه می‌شود که غذا و خوراک همراه خود داشته باشند تا از هزینه‌های بازدید بکاهند.

مسیر دسترسی دیزنی لند پاریس

برای کاهش هزینه های رفت و آمد در سفر دیزنی لند سوار قطار شوید.

پارک دیزنی‌لند در شهر جدید «مقنو لولی» (Marne-la-Vallée)، و قسمت هایی از آن در شهرک  «شسی»  (Chessy)، در شرق پاریس واقع شده است و تقریبا یک ساعت از پاریس فاصله دارد.

دسترسی به این پارک تفریحی بسیار راحت است. اگر در پاریس باشید، می‌توانید با کمک راه‌آهن حومه‌ای معروف به شبکه تندرو منطقه‌ای یا RER، که در پاریس و حومه شهر مسافران را جابه‌جا می‌کند به‌راحتی خود را به دیزنی‌ لند برسانید.

در ایستگاه‌های «شتله لئل» (Châtelet-les-Halles)، «گقدو لیون» (Gare de Lyon)، اُپرا یا ایستگاه‌های ناسیون در مرکز پاریس سوار قطار شوید، مسیر این قطار‌ها به سوی شهر مارنه لَوَله است و قطار درکنار پارک توقف خواهد کرد.

گفتنی است که هنگام برگشت نیز نگران نباشید و تا می‌توانید از زمان خود لذت ببرید. آخرین قطار این خط در ساعت ۱۲:۲۰ دقیقه شب به نزدیک پارک می‌رسد و با استفاده از آن می‌توانید از هزینه‌ی رفت‌و‌آمد بکاهید.

مسافرانی که از فرودگاه «شارل دو گل» (Charles de Gaulle Airport)، به سوی دیزنی‌لند پاریس می‌روند نیز می‌توانند در کمتر از ۱۰ دقیقه با قطار تندرو دیگری به نام «ته ژه وه» (TGV)، به سفر خود ادامه دهند.

گردشگرانی که «بلیط اعتباری یوریل» (Eurail pass)، اروپا را دارند و توسط آن می‌توانند از خطوط ریلی ۳۳ کشور اروپایی استفاده کنند و همچنین توریست‌های بین‌المللی بهتر است برای راحتی و به موقع رسیدن با خطوط قطار ته ژه وه، به دیزنی لند پاریس بروند. 

قطارهای دیزنی لند

گردشگرانی که در خارج از فرانسه باشند نیز می‌توانند با سوار به قطار‌ «یورواستار» (Eurostar)، که از ایستگاه راه‌آهن سنت پنکراس لندن حرکت می‌کند و از مسیرهایی چون آمستردام، بروکسل، پاریس و دیزنی‌لند عبور می‌کند، از این مجموعه‌ تفریحی دیدن کنند. قطار یورو استار در چند نوبت مسافران را جابه‌جا می‌کند پس فراموش نکنید که قبل از سفر ساعت حرکت را بررسی کنید.

اقامتگاه های دیزنی لند پاریس 

هتل های دیزنی لند پاریس

دیزنی ‌لند پاریس با هتل‌های لوکس و مجهز، نه‌تنها با نزدیکی به پارک مشکل رفت‌و‌آمد را حل کرده است بلکه با اقامت در این هتل‌ها می‌توانید از خدمات ویژه‌ای بهره‌مند شوید. گفتنی است که مسافران هتل‌ها، صبح‌ها با دیدن شخصیت‌های کارتونی غافلگیر می‌شوند.

گردشگران دوستدار طبیعت نیز با اقامت در تفرجگاه‌های معروف «دیزنی دیوی کراکت رنچ» (Disney’s Davy Crockett Ranch) و «ویلیجیز نیچیر پاریس» (Villages Nature Paris) لحظات آرامی را درکنار خانواده سپری می‌کنند.

تفرجگاه های دیزنی لند پاریس محیط آرامی برای خانواده ها محسوب می شود

مسافران با اقامت در هتل‌ها و تفرجگاه‌های دیزنی‌لند پاریس، مشکلی در پیدا کردن جای پارک ندارند، هنگام خرید سوغاتی به‌راحتی می‌توانند سفارش خود را در هتل تحویل بگیرند. از خدمات استخر و ماساژ بهره ببرند و قبل از حضور توریست‌ها و شلوغی جاذبه‌های پارک به‌راحتی از مکان‌های مختلف دیدن کنند.

نکاتی برای گردشگران

اگر تصمیم دارید در رستوران‌های دیزنی لند پاریس ناهار میل کنید، بهتر است کمی زودتر غذا سفارش دهید تا ساعت‌های طولانی به انتظار ننشینید.

بسته به روزی که از پارک دیدن کنید، قیمت بلیط‌ها متفاوت است. در روز‌های کاری بلیط‌ها حداقل قیمت را دارند و در تعطیلات قیمت‌ها افزایش می‌یابند.

طبق گزارش توریست‌ها، غذای رستوران‌های دیزنی‌لند پاریس خوشمزه نبوده و قابل‌تحمل نیست و هزینه‌ آن نیز زیاد است؛ گردشگران بهتر است خوراکی به‌همراه داشته باشند تا طعم بد غذا از لذت سفر دیزنی نکاهد.

قبل از سفر زمان حرکت قطار‌ها را بررسی کنید تا زمان زیادی را در مسیر از دست ندهید. دیزنی لند پاریس از ساعت ۱۰ صبح در خدمت گردشگران است. 


منبع کجارو
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده