// شنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۹

نگاهی به نسخه دمو بازی Grounded

دمو بازی Grounded بااینکه تجربه‌ی بسیار محدودی را ارائه می‌دهد، اما همان تجربه اولیه کافی است تا غرق جهان چشم‌نواز بازی شوید.

در ظاهر بازی Grounded شاید همانند یک بازی AAA واقع‌گرایانه نباشد، اما نگاه تعدادی از کاربران بازی‌های ویدیویی را به خود جلب کرده است. یک تیم ۱۴ نفره از استودیو آبسیدین (Obsidian Entertainment)، در حال توسعه‌ی بازی گراندد است و قصد دارند تجربه‌ای متفاوت، سرگرم کننده و در عین حال آشنا را در میان سایر بازی‌های بقا در اختیار کاربران قرار دهند.

در جریان رویداد فستیوال بازی استیم در تابستان، استودیو آبسیدین دمو بازی Grounded را در اختیار کاربران قرار داده است. در جریان این دمو، می‌توانید به مدت ۳۰ دقیقه بازی را در حالت تک‌نفره تجربه کنید و با جهان بازی و مکانیسم‌های آن آشنا شوید. در Grounded، بازیکنان مدام با حشرات مختلفی روبه‌رو می‌شوند.

ویژگی مخصوص Grounded برای کاربرانی که از عنکبوت می‌ترسند

دراینجا بازیکن در حد و اندازه مورچه‌ای است که در یک محیط، شبیه‌به حیاط پشتی یک خانه، رها شده است. ازاین‌رو تمامی حشرات برای شما اندازه متفاوت‌تری نسبت‌به واقعیت دارند. دراین‌میان استودیو آبسیدین از عنکبوت‌ها به‌عنوان دشمنان سرسخت چهار قهرمان بازی استفاده کرده است. در این حالت، عنکبوت‌ها ظاهر درشت و بزرگی دارند و اگر بیماری «ترس از عنکبوت داشته باشید»، قطعا این چنین ساختاری شما را اذیت خواهد کرد.

استودیو آبسیدین ویژگی را در بازی خود قرار داده تا کاربرانی که از عنکبوت می‌ترسند، بتوانند به‌راحتی Grounded را تجربه کنند

ازاین‌رو استودیو آبسیدین برای اینکه این دسته از کاربران هم بتوانند از جهان Grounded لذت ببرند، ویژگی را در بازی خود قرار داده است که با فعال کردن آن، اندازه عنکبوت‌ها همانند سایر حشرات در بازی خواهد شد. دراین‌میان اشاره کنم که این ویژگی به هیچ‌وجه روی گیم‌پلی و قدرت عنکبوت‌ها تاثیر نخواهد گذاشت و فقط از نظر بصری، تغییر می‌کنند.

نبرد با مورچه در Grounded

در نسخه دمو بازی Grounded، بازیکنان تنها به حالت تک‌نفره بازی دسترسی دارند و از میان یکی از چهار شخصیت درنظر گرفته شده، کاراکتر مورد علاقه خود را انتخاب و وارد بازی شوید. تنها کاری که شما باید در نسخه دمو انجام دهید، زنده ماندن به مدت ۳۰ دقیقه و گشت‌وگذار در جهان بازی است. البته یک سری اهداف هم برای شما در نظر گرفته شده است. بعضی از این اهداف شامل مواردی در راستای آشنایی بیشتر کاربر با جهان بازی است. برای مثال، برای خود سلاح بسازید یا زمانی‌که به غروب آفتاب نزدیک می‌شوید، باید کمپ بسازید و استراحت کنید.

بعضی از اهداف شامل مواردی در راستای آشنایی بیشتر کاربر با جهان بازی است

سؤال اصلی اینجا است که Grounded به‌ چه شکل قصد دارد کاربران خود را سرگرم کند. اولین و اصلی‌ترین موردی که در گراندد نظر شما را به‌خود جلب می‌کند، طراحی‌های بازی است. استودیو آبسیدین قبل از اینکه مایکروسافت آن را خریداری کند، ایده ساخت بازی‌ای را داشته‌ است که در جریان آن کاراکترهای بازی در حد و اندازه بسیار کوچکی طراحی شده باشند. پس از ساخت بازی Pillars of Eternity II: Deadfire و خریداری توسط مایکروسافت، آن‌ها این ایده را با مایکروسافت درمیان گذاشتند و مایکروسافت، از آن استقبال کرد.

طراحی بصری چشم نواز Grounded

ازاین‌رو یک تیم ۱۴ نفره سخت در حال توسعه‌ی بازی هستند تا نسخه دسترسی زودهنگام گراندد را برای مرداد ماه آماده کنند. طراحی محیط و شخصیت‌ها یکی از موارد مثبت نسخه دمو به‌حساب می‌آید و همچنین حشرات و جانورهای مختلفی از جمله مورچه، کفش دوزک، زنبور و همچنین عنکبوت در دموی Grounded قرار داده شده است تا کاربر با آن‌ها دست‌وپنجه نرم کند. برای بقا و زنده ماندن در جهان بازی، نیاز دارید با حشرات وارد مبارزه شوید. هرقدر که اندازه و جثه دشمنان شما بیشتر باشد، قدرت بالاتری خواهند داشت و شما را به‌چالش می‌کشند.

ازاین‌رو باید با چیزهای مختلف برای خود سلاح بسازید. برای مثال با چوب نیشکر می‌توانید یک نیزه را برای خود بسازید تا شرایط نبرد برای ابتدای کار ساده شود. با پیشرفت در بازی، کشتن حشرات و برداشتن گیاه‌های مختلف، آیتم‌های ساخت‌وساز جدیدی آزاد می‌شود. آیتم‌های ساخت‌وساز بازی به دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند.

المان‌های محیطی بازی Grounded

بعضی از این‌ آیتم‌ها جنبه دفاعی دارند و همانند یک Armor قدرت کاراکتر شما را بالا می‌برند. این در حالی است که بعضی دیگر از آیتم‌ها، شامل آیتم‌های قابل استفاده مثل نوار سلامت، غذا یا کمپ است. آخرین دسته از آیتم‌ها هم سلاح‌ها هستند. البته بازیکنان با کشتن حشرات، جدا از‌ آزادسازی آیتم‌های ساخت‌وساز، گوشت و مواد غذایی را هم کسب می‌کنند. البته مواد غذایی خام بازی را حتما باید سرخ کنید.

بعضی از این‌ آیتم‌ها جنبه دفاعی دارند و همانند یک Armor قدرت کاراکتر شما را بالا می‌برند

به‌عبارتی استودیو آبسیدین سعی کرده با تمام متفاوت و فانتزی بودن جهان بازی، المان‌های واقع‌گرایانه بازی‌های سروایول را به‌خوبی در بازی خود قرار دهد. زمانی‌که به غروب آفتاب نزدیک می‌شوید، حتما باید کمپ بزنید و استراحت کنید. شب اصلی‌ترین دشمن شما در بازی به‌حساب می‌آید، جایی‌که حشرات به سمت شما حمله‌ور می‌شوند.

محیط بازی Grounded

بازی Grounded، پتانسیل اصلی خود را در حالت چهارنفره به‌نمایش می‌گذارد

در حال حاضر نمی‌توان نظر قطعی را در مورد گیم‌پلی و سیستم ساخت‌وساز بازی ارائه کرد، اما سیستم فعلی یادآور بازی‌هایی مثل Rust و Don’t Starve است که با ایده جذاب و هیجان‌انگیز آبسیدین آمیخته شده است. همچنین در Grounded بخشی طراحی شده که با ورود به آن، می‌توانید منابع اولیه خود را تحلیل کنید.

تحلیل منابع اولیه به شما کمک می‌کند تا آیتم‌های ساخت‌وسازی را با این متریال‌ها ساخته می‌شوند، آزاد کنید. البته استفاده از سیستم تحلیل محدود است و با گذر زمان (زمان داخل بازی) مجددا شارژ می‌شود. استودیو آبسیدین در گذشته اعلام کرده که گراندد یک بازی تیمی چهارنفره است، اما کاربران می‌توانند آن را به‌صورت تک‌نفره هم تجربه کنند. تجربه تک‌نفره بازی بااینکه هیجان خود را دارد، اما در همان تجربه‌ی ۳۰ دقیقه‌ای خود متوجه می‌شوید که بازی Grounded، پتانسیل اصلی خود را در حالت چهارنفره به‌نمایش می‌گذارد.

بخش ساخت و ساز Grounded

استودیو آبسیدین اعلام کرده بازی Grounded را به‌صورت دسترسی زودهنگام در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در ادامه با ارائه آپدیت‌های متنوع، محتویاتی نظیر محیط‌ها، دشمنان و ابزارهای جدید را به بازی اضافه می‌کند. همچنین Grounded دارای یک داستان اولیه است که هنوز جزئیات دقیقی از آن در دسترس نیست، اما تیم سازنده اعلام کرده پس از رسیدن داستان بازی به یک آرک کامل (آرک همان فصل است) داستانی، Grounded را به‌صورت کامل عرضه می‌کند.

بااین‌حال نسخه Early Access بازی Grounded در تاریخ هفت مرداد ماه (۲۸ ژوئیه) راهی Xbox Game Preview می‌شود. همچنین کاربران ایکس ‌باکس گیم‌پس آلتیمیت هم قادر به تجربه‌ی رایگان بازی خواهند بود. دراین‌میان اشاره کنم که نسخه استیم بازی Grounded هم به‌صورت دسترسی زودهنگام در تاریخ ذکر شده عرضه می‌شود.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده