// جمعه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۱

معرفی بازی Trick Art Dungeon؛ تجربه یک مستقل جذاب

بازی Trick Art Dungeon نمونه موفق از یک اثر هنری است که با تلفیق گیم‌پلی و محیط‌های بسیار جذاب سعی در جذب مخاطب برای یک ماجراجویی جالب را دارد. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

مقاله‌های مرتبط:

بازی‌های موبایلی بسیار زیادی روزانه ازطریق استورهای مختلف در دسترس مخاطب‌ها قرار می‌گیرد. این آثار معمولا با الهام از بازی‌های دیگر سعی در ایجاد یک گیم‌پلی معمول و تکراری هستند تا مخاطب‌های این پلتفرم را به خود جذب کنند. این موارد را می‌توان در بازی‌های اشاره‌و‌کلیک و دویدن بی‌نهایت به‌راحتی مشاهده کرد. این موضوع فرصت مناسبی برای استودیوهای بازی‌سازی خلاق ایجاد کرده تا با توسعه یک بازی هنری با مکانیزم‌های جذاب، طیف خاصی از مخاطبان را به سمت جلب کنند. به‌عنوان مثال می‌توان به بازی Framed اشاره کرد که با یک گیم‌پلی به‌شدت خلاقانه گیمرهای زیادی را سرگرم بازی خود جلب کرده است. در این معرفی به سراغ بازی Trick Art Dungeon می‌رویم که با ایجاد یک فضای به‌شدت جذاب می‌تواند به‌راحتی مخاطبان را جذب کند. با معرفی این بازی هنری همراه ما در زومجی باشید.

گیم پلی بازی Trick Art Dungeon

داستان دقیقا از جایی شروع می‌شود که بالای یک صخره ناشناس قرار دارید و چاره‌ای جز ادامه دادن مسیر را ندارید

در بازی اندروید و آیفون Trick Art Dungeon شما در نقش پسربچه‌ای قرار می‌گیرید که در بدو ورود به یک موزه پدر و مادر خود را گم می‌کند. داستان دقیقا از جایی شروع می‌شود که بالای یک صخره ناشناس قرار دارید و چاره‌ای جز ادامه دادن مسیر را ندارید. در ادامه راه مسدود می‌شود و یک سرباز محافظ مصری باستانی به سمت شما حمله می‌کند، ولی بعد از حل یک پازل و چرخیدن دوربین متوجه می‌شوید که فقط یک عکس است و مسیر بازشده و در همان حال ناگهان از خواب می‌پرید.

بازی شامل معماهای مختلفی است که باید برای ادامه مسیر آن‌ها را حل کنید که البته تیم سازنده با قرار دادن معماهای مختلف سعی در عدم تکراری شدن معماها دارد. معماها از پیدا کردن آیتم خاصی گرفته تا حل یک تصویر ناقص که همه‌ی این‌ها به‌صورت جذاب در بازی قرار گرفتند. همچنین در بازی مسیر‌هایی در راهتان قرار می‌گیرند که هرچه به آن‌ها نزدیک می‌شوید، آن‌ها دورتر می‌شوند که همین مورد یک از معماهای جالب بازی است که البته زیاد هم دردسر ندارند. در مجموعه از حیث روایت داستان و درگیر کردن مخاطب، بازی به‌بهترین شکل ممکن عمل کرده است و می‌تواند گیمر را حسابی سرگرم کند.

گیم‌پلی بازی نقطه قوت Trick Art Dungeon آن است و حسابی شما را درگیر خودش می‌کند. همان‌طور که اشاره شد دوربین بازی از سمت بالا است و باید با انتخاب قسمتی از محیط کاراکتر خود را به آن‌جا ببرید. شما می‌توانید دوربین بازی را به اطراف بچرخانید که یکی اصلی‌ترین و مهم‌ترین المان‌های درون بازی است که برای حل پازل‌ها و ادامه مسیر به‌شدت با آن کار دارید.

مثلا درجایی از بازی باید از پله‌هایی بالا بروید که در زاویه‌ای فعلی پله‌های به‌صورت نقاشی به‌نظر می‌آیند ولی در زاویه دیگر پله‌ها به‌صورت یک جسم سه‌بعدی هستند و می‌توانید از آن بالا بروید. علاوه‌بر حل پازل‌ها، در بخش‌هایی از بازی باید سرعت عمل داشته باشید و از دست موجوداتی مانند یک مار غول‌پیکر فرار کنید که چالش‌های خاص خود را دارد. به‌طور کلی بازی از لحاظ گیم‌پلی خوب عمل کرده و می‌تواند تجربه جالبی برای شما ایجاد کند.

علاوه‌بر حل پازل‌ها، در بخش‌هایی از بازی باید سرعت عمل داشته باشید و از دست موجوداتی مانند یک مار غول‌پیکر فرار کنید

محیط موزه بازی Trick Art Dungeon

شاید اگر گرافیک و نوع طراحی بصری بازی به ذهن تیم سازنده نمی‌رسید، این بازی نیز هرگز ساخته نمی‌شد. در طراحی تمام مدل‌های درون Trick Art Dungeon، از طرح‌های پولیگانی استفاده شده است که به اندازه کافی باعث جذابیت این بازی می‌شود. از طرفی موسیقی بازی به شکلی دقیق و درست در بازی قرار گرفته و در جای‌جای بازی برای مخاطب گوش‌نواز است.

استودیوی بازی‌سازی G1Playground  که این بازی را ساخته، اولین ساخته‌ی حرفه‌ای آن‌ها است که به خوبی توانسته‌اند با طراحی یک بازی ماجراجویی جذاب و با ایجاد معماهای مختلف، گیمر‌ها را به‌ سمت خود جذب کنند. این اثر هنری و خلاقانه همچنین توانسته است جوایزی مانند Google Indie Game Festival 2018 را به‌دست بیاورد. اگر شما از علاقه‌مندان بازی هنری با گیم‌پلی جالب و پر از معماهای مختلف هستید بدون شک تجربه Trick Art Dungeon می‌تواند بسیار برای جذاب باشد.

بازی Trick Art Dungeon هم‌اکنون برای اندروید و آیفون منتشر شده است و شما می‌توانید ازطریق لینک‌های زیر آن را دانلود و از تجربه یک خلاقانه لذت ببرید.

دانلود بازی Trick Art Dungeon

برای اطلاع از مشخصات فنی، قیمت گوشی و دیگر موارد لازم برای خرید موبایل می‌توانید از بخش محصولات زومیت استفاده کنید و به‌روزترین قیمت گوشی سامسونگ، قیمت گوشی شیائومی، قیمت گوشی هواوی و قیمت آیفون را در این بخش مشاهده کنید؛ همچنین علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به پرسش‌های شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس است.

برای تمام مقالات معرفی بازی‌های موبایل به این صفحه مراجعه کنید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده