// پنجشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۹

بررسی تغییرات فصل سوم از چپتر دوم بازی Fortnite

دیروز ظهر فصل سوم بازی فورتنایت چپتر 2 در دسترس کاربران قرار گرفت و در جریان آن شاهد اضافه شدن محیط‌های آبی و همچنین آکوامن به بتل پس فصل سوم هستیم.

دوشنبه بود که رویداد The Device بازی فورتنایت چپتر 2 برگزار شد. در جریان این رویداد، دستگاه مخصوص کاراکتر میداس پس از قرار گرفتن در میان زمین و آسمان، امواج مختلفی را تولید کرد که حاصل این امواج، انتقال بازیکنان به یک جهان موازی دیگر بود؛ جایی‌که در یک اداره قرار گرفته بودید و به‌نظر می‌رسید شخصیت‌ها روی تغییرات جهان فعلی نظارت می‌کنند. در انتها پس از بازگشت نهایی به جهان فورتنایت، شاهد یک سونامی بسیار بزرگ بودیم که کل نقشه بازی را فرا گرفته بود.

پس از گذشت دو روز، فصل سوم از چپتر دوم بازی Fortnite با نام Splash Down در دسترس قرار گرفته است و در این فصل، شاهد تغییرات بسیاری روی نقشه هستیم. تغییرات بازی فقط به نقشه جدید ختم نمی‌شود و مکانیسم‌های تازه‌ای هم به گیم‌پلی فورتنایت اضافه شده است که در ادامه نگاهی به آن‌ها خواهیم انداخت.

دانلود ویدیو از آپارات

تغییرات کلی بازی به چه شکل است؟

پس از آپدیت بازی و ورود به آن، ویدیو سینمایی فصل سوم را مشاهده خواهید کرد. در جریان ویدیو سینمایی فصل سوم از چپتر دوم فورتنایت، نقشه بازی را می‌بینیم که بخش اعظم آن در آب فرو رفته است. ازاین‌رو اولین و بزرگ‌ترین تغییر این فصل، تبدیل شدن نقشه بازی به یک محیط دریایی بزرگ با تعدادی خشکی است. همچنین کوسه‌ها، تغییر دیگر بازی به‌حساب می‌آیند. در محیط‌های کوسه‌ها در حال شنا کردن هستند و باید حواس خود را جمع کنید، زیرا تشنه ربودن آیتم‌های شما هستند. 

کوسه‌های فورتنایت

متن کوسه‌ها با ظاهری ترسناک و جثه‌ای بزرگ در بازی قرار داده شده‌اند

ازاین‌رو اگر درکنار یک آیتم دراپ شده باشند، به‌راحتی آن را می‌ربایند یا به شما حمله خواهند کرد. همچنین بازیکنان می‌توانند از کوسه‌ها به‌عنوان یک وسیله نقلیه هم استفاده کنند. تنها کافی است چوب ماهیگیری داشته باشید و آن را به نقطه پرتاب کنید که یک کوسه در حالت شنا کردن است. ازاین‌رو می‌توانید به‌واسطه‌ی کوسه‌ی مورد نظر، محیط آبی بازی را طی کنید. در فصل دوم، Henchmen به بازی اضافه شد که توسط هوش مصنوعی هدایت می‌شدند. در فصل سوم هم اپیک گیمز (Epic Games) مورد جدیدی را به بازی اضافه کرده که Marauder نام دارد. Marauderها درواقع شبیه‌به دزدان دریایی هستند که سعی می‌کنند پیشرفت شما در بازی را سخت کنند. البته اشاره کنم که Henchmen همچنان در بازی وجود دارد و می‌توانید آن‌ها را در بخش‌هایی مثل نزدیکی مخروبه The Agency مشاهده کنید.

Marauderها در فورتنایت

همچنین فصل دوم بازی فورتنایت چپتر 2، ساختاری شبیه‌به مأمور مخفی داشت و اپیک گیمز برای تنوع بخشیدن به کاراکتر ویژه بتل‌پس، ددپول را به بازی اضافه کرد. کاربران بتل‌پس بازی با انجام مأموریت‌های ددپول و رسیدن به هفته‌های آخر فصل دوم، می‌توانستند به این کاراکتر دسترسی پیدا کنند. در فصل سوم، شاهد ظاهری متفاوت برای نقشه بازی هستیم و اکثر محیط‌های خشکی، جای خود را به محیط‌های آبی داده است. ازاین‌رو اپیک گیمز از آکوامن با ظاهر جیسون موموآ به‌عنوان کاراکتر ویژه بتل‌پس فصل سوم استفاده کرده است. 

به‌نظر می‌رسد در حال حاضر ماشین‌ها در دسترس نیستند و با گذشت زمان در بازی قرار داده می‌شوند

از نظر سلاح‌های جدید هم کاربران می‌توانند به‌واسطه‌ی اسالت رایفل Ocean’s Burst و Flare Gun بازی را تجربه کنند. همچنین بازیکنان می‌توانند از بعضی از تبرهای دوتایی (تبرهایی که در دو دست قرار می‌گیرند) به‌عنوان تبردهای تک دست استفاده کنند. از دیگر سلاح‌های اضافه شده به بازی هم می‌توان‌به یک شاتگان شارژی و یک Shockwave Launcher اشاره کرد. همچنین آیتم‌های بازیابی نوار سلامت بیشتری هم به بازی اضافه شده است. 

آکوامن در بتل پس فورتنایت

مدت‌ها است که بازیکنان خواهان اضافه شدن وسایل نقلیه نظیر ماشین به بازی فورتنایت هستند. در فصل سوم از چپتر دوم، اپیک گیمز به درخواست کاربران جواب داده است. کاربران می‌توانند به‌واسطه‌ی ماشین، کامیون و سایر وسایل نقلیه، در محیط‌های خشکی به تعقیب‌وگریز یکدیگر بپردازند. البته به‌نظر می‌رسد در حال حاضر ماشین‌ها در دسترس نیستند و به مرور زمان که سطح آب نقشه بازی پایین آمد، ماشین‌ها و کامیون‌‌ها هم به بازی اضافه خواهند شد

نقشه فصل سوم فورتنایت چپتر 2

نقشه بازی چه تغییراتی را به خود دیده است؟

جدا از اضافه شدن محیط‌های آبی و تغییر ظاهر کلی نقشه فورتنایت چپتر 2، شاهد تغییر نام بعضی از محیط‌های قدیمی و همچنین اضافه شدن محیط‌های جدید هستیم که از میان آن‌ها می‌توان‌به The Fortilla،‌ Rickety Rig، The Authority و Catty Corner اشاره کرد. این در حالی است که خیلی از مکان‌های قدیمی و معروف بازی هم به‌صورت کامل در زیر آب قرار گرفته‌اند یا صرفا بخشی از آن‌ها روی آب و با نامی جدید، در اختیار کاربران قرار داده شده است.

با گذر زمان، سطح آب فروکش خواهد کرد و راه‌های ارتباطی به محیط‌های خشکی بازی افزایش پیدا می‌کند

برای مثال محیط‌هایی مثل Pleasant Park، Salty Springs، Frenzy Farm، Misty Meadows و چند محیط دیگر به‌صورت کامل زیر آب قرار نگرفته‌اند، اما همچنان تغییراتی در ساختار آن‌ها ایجاد شده است تا کاربر تجربه‌ی متفاوتی را کسب کند. اپیک گیمز در توضیحات آپدیت فصل سوم اعلام کرده که با گذر زمان، سطح آب فروکش خواهد کرد و راه‌های ارتباطی به محیط‌های خشکی که هم‌اکنون همانند جزیره‌های مختلف هستند، بیشتر از قبل می‌شود.

محیط‌های آبی فورتنایت

بتل پس فصل سوم

فصل سوم فورتنایت چپتر 2 همانند سایر فصل‌های Fortnite دارای بتل پس است که بازیکنان با پرداخت ۹۵۰ وی‌باکس می‌توانند آن را خریداری کنند. این بتل پس شامل ۱۰۰ سطح مختلف می‌شود که در هر سطح پاداش‌های مخصوصی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. البته کاربرانی که بتل پس را خریداری نمی‌کنند، همچنان می‌توانند از جهان بازی لذت ببرند. دراین‌میان اشاره کنم که همانند قبل چالش‌های هفتگی درنظر گرفته شده که با انجام آن‌ها، پروسه ارتقای سطح ساده‌تر از قبل می‌شود.

بتل پس فصل سوم فورتنایت چپتر 2

شخصیت‌های جدید یکی از موارد جذاب بتل‌پس‌های فورتنایت به‌حساب می‌آید و این فصل هم شاهد اضافه شدن کاراکترهای جدیدی هستیم. آیتم‌های شخصی‌سازی جدید، بخش دیگری از بتل‌پس فصل سوم را تشکیل می‌دهد و کاربارن می‌توانند بیش‌ازپیش کاراکترهای خود را شخصی‌سازی کنند.  از دیگر ویژگی‌های اضافه شدن به Splash Down هم می‌توان به قابلیت شخصی‌سازی و اعمال تغییرات روی گلایدر اشاره کرد که این ویژگی با نام Build-A-Brella معرفی شده است. خریداران بتل پس همانند شخصی‌سازی کاراکتر مایا در فصل گذشته، می‌توانند تغییرات مختلفی را روی چتر و گلایدر خود اعمال و ظاهر آن را بیش‌ازپیش به سلیقه خود نزدیک کنند. 

از نظر ظاهری هم تغییراتی روی نحوه نمایش و کسب مدال‌ها اعمال شده است. حال هر مدال اسم مخصوصی دارد که پس از انجام اعمال مورد نظر، آن‌ها را کسب خواهید کرد. برای مثال، یکی از مدال‌ها Good Manners نام دارد که پس از تشکر از بتل باس بازی، آن را کسب خواهید کرد. در انتها با انتشار آپدیت جدید که روی کامپیوتر نزدیک به ۱۲ گیگابایت و کنسول‌ها ۱۰ گیگابایت بود، تعدادی از باگ‌های بازی را هم حذف کرده است. نظر شما کاربران زومجی در مورد فصل سوم از چپتر دوم بازی فورتنایت چیست؟ 

تریلر بتل‌پس فصل سوم از یوتیوب


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده