نویسنده: مرتضی بحرینی
// پنجشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۰

معرفی بازی موبایل Bomb Chicken؛ مرغ بمب گذار

Bomb Chicken یک بازی موبایل سرگرم‌کننده با حضور یک مرغ بمب‌گذار است که با داستان اکشن خود تجربه‌ای شگفت انگیز به کاربرانش منتقل می‌کند.

شاید از دید خیلی افراد، بازی‌هایی که دارای محیطی پیکسلی هستند چندان جذاب نباشند یا بعضی بازیکنان حتی فکر می‌کنند نمی‌توان روی آن‌ها برای ساعت‌ها سرگرمی حساب ویژه‌ای باز کرد. اما باید گفت که این دیدگاه کاملاً اشتباه است چرا که در گذشته‌ای نه چندان دور بازی‌هایی مانند Celeste عرضه شد و کاربران بسیاری را به خود جذب کنند. شاید باید گفت توسعه‌دهندگان برای زنده نگه داشتن خاطرات قدیمی، محیط بازی خود را به‌صورت پیکسلی و به سبک کنسول‌های قدیمی طراحی می‌کنند؛ چرا که هنوز هم افرادی هستند که علاقه دارند تا تجربه‌ای دوباره از اینگونه بازی‌ها به دست آورند.

بازی اندروید و بازی آیفون Bomb Chicken با اینکه در ژانر اکشن منتشر شده اما در گیم‌پلی خود از خشونت آنچنانی برخوردار نیست و قطعاً خاطرات قدیمی کاربران با دیدن محیط پیکسلی، زنده خواهد شد. در حال حاضر کاربران با داشتن یک گوشی هوشمند، از بازی‌هایی تجربه به‌دست می‌آورند که دارای گرافیکی کنسولی و محتوایی فوق‌العاده هستند.

معرفی بازی موبایل Bomb Chicken؛ همراهی مرغ بمب گذار

گیم‌پلی در مورد مرغی شگفت انگیز است که به‌جای تخم، بمب‌های خطرناکی در هر کجا که اراده کند، قرار می‌دهد! گاهی این ویژگی برای او یک مزیت به حساب می‌آید و گاهی وقت‌ها اگر سرعت عمل بالایی نداشته باشد، این موضوع باعث مرگش می‌شود. شاید این سؤال در ذهن‌تان به‌وجود بیاید که اصلاً این مرغ چگونه به این روز و حال افتاده است! در یکی از شب‌های مهتابی، دسته‌ای از تخم مرغ‌ها توسط گروهی سارق دزدیده می‌شوند و در نهایت تا زمان استفاده و فروش، در انباری نگهداری می‌شوند. به شکل اتفاقی یکی از تخم‌ها زیر مجسمه‌ای قرار می‌گیرد و ناگهان آبی از دهان تندیس روی آن می‌ریزد و ویژگی شگفت انگیزی به تخم می‌دهد و باعث می‌شود تا جوجه زودتر به دنیا آید و از دیگر مرغ‌ها متمایز باشد.

مرغ شگفت انگیز داستان برای خارج شدن از مکانی که در آن زندانی شده است نیاز به کمک دارد و به‌تنهایی قادر به انجام برخی کارها نیست و بازیکنان باید او را در مراحل مختلف برای رویارویی با چالش‎های متنوع همراهی کنند. آسانی مراحل ابتدایی به بازیکنان کمک می‌کند تا عملکرد مرغ و بمب‌ها را در مکان‌های مختلف یاد بگیرند. با قرار دادن انگشت‌تان در هر طرف صفحه، مرغ به آن سمت حرکت می‌کند و با ضربه روی نمایشگر، بمب گذاری انجام می‌شود. با افزایش تعداد ضربه‌ها روی نمایشگر تعداد بمب‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

معرفی بازی موبایل Bomb Chicken؛ همراهی مرغ بمب گذار

معرفی بازی موبایل Bomb Chicken؛ همراهی مرغ بمب گذار

بمب‌هایی که از مرغ خارج می‌شوند، می‌توانند هم مفید و هم مضر باشند. اگر برای پشت سر گذاشتن چالش‌ها سرعت عمل داشته باشید و بمب‌ها را در جای مناسب استفاده کنید، قطعاً مفید هستند، اما اگر در جای نادرستی مصرف شوند، قطعاً موجب نابودی خودتان خواهند شد. با کمی بازی کردن و پشت سر گذاشتن مراحل اولیه، این احساس به‌شما دست می‌دهد که بی‌وقفه، گیم‌پلی را ادامه دهید تا درنهایت به آخر کار برسید.

هر مرحله برای خود دارای محیطی منحصر‌به‌فرد است، حتی نیروها و موارد چالش برانگیز دشمن نیز با بالا رفتن سطح کاربران متفاوت می‌شوند. مثلاً در مراحل اولیه خفاش‌ها، در صورت دقت نداشتن، باعث باخت کاربران خواهند شد، ولی در دو مرحله بالاتر خبری از این پرندگان خون خوار نیست و کارگران مشغول به کار شما را به چالش می‌کشند. مراحل با طراحی‌های خاص خود می‌توانند توانایی‌های مختلف را برای عبور از موانع پیش رو به کار بگیرند. می‌توان گفت در هر لحظه فکر بازیکن درگیر است؛ چرا که باید راهی برای عبور از تیغه‌های تیز درحال چرخش یا چند دستگاه پرس که همزمان کار می‌کنند، پیدا کنید.

معرفی بازی موبایل Bomb Chicken؛ همراهی مرغ بمب گذار

معرفی بازی موبایل Bomb Chicken؛ همراهی مرغ بمب گذار

برای به‌دست آوردن جان دوم باید پنج الماس داشت و برای دریافت جان سوم ۲۰ الماس نیاز است و این روند افزایشی خواهد بود.

در آغاز کار، مرغ بمب‌گذار یک جان دارد. پس بهتر است با دقت بالایی چالش‌ها را در هر مرحله پشت سر بگذارید؛ چرا که با بیش از دو باخت، باید کار از اول شروع شود. توسعه‌دهندگان برای این مشکل، راه حلی قرار داده‌اند و آن جمع آوری الماس‌های آبی رنگی است که در نقاط مختلف محیط بازی قرار داده شده و در نهایت استفاده‌ی یکجای آن‌ها برای به دست آوردن قلب بیشتر است.

برای رفتن به مراحل بالاتر، از مکانی عبور می‌کنید که در آنجا مجسمه‌ای شگفت انگیز وجود دارد. اگر دوست دارید تا یک قلب به مجموع قلب‌های‌تان اضافه شود، نیاز است تا جلوی تندیس یک بمب رها کنید تا جان جدیدی به‌دست بیاورید. نکته قابل توجهی که اینجا وجود دارد این است که برای هر قلب اضافه باید میزان الماس مشخصی از قبل جمع‌آوری کرده باشید.

معرفی بازی موبایل Bomb Chicken؛ همراهی مرغ بمب گذار

موسیقی ساخته شده از هیجان بالایی برخوردار است و توانسته ارتباط خوبی با گیم‌پلی اعتیاد آور بازی برقرار کند. درنهایت باید گفت اگر از آن دسته افرادی هستید که به‌دنبال یک بازی برای پر کردن اوقات فراغت یا سرگرم شدن در زمان‌های بیکاری هستید یا دوست داری گرافیک‌های پیکسلی، قطعاً Bomb Chicken برای شما منحصر‌به‌فرد خواهد بود.

دانلود بازی Bomb Chicken


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده