نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۱

امکان ارتقا نسخه فیزیکی بازی‌های EA در پلی استیشن 4 به نسخه دیجیتالی آن در پلی استیشن 5 وجود ندارد

الکترونیک آرتز تأیید کرده که بازیکنان نمی‌توانند بابهره‌گیری از ویژگی Dual Entitlement  از نسخه فیزیکی بازی Madden NFL 21 در پلی‌استیشن 4 به نسخه دیجیتالی آن در پلی‌استیشن 5 ارتقاء پیدا کنند.

به گزارش وبسایت VGC، سیستم اسمارت دلیوری (Smart Delivery) بازی‌های الکترونیک آرتز (EA) امکان ارتقاء از نسخه فیزیکی بازی‌های پلی‌ استیشن 4 به بازی‌های دیجیتالی پلی‌ استیشن 5 را فراهم نخواهد کرد. این ابهام بعد از معرفی نسخه دیجیتالی کنسول PS5 توسط سونی ایجاد شده بود که امکان استفاده از دیسک فیزیکی بازی را نخواهد داشت. وبسایت رسمی EA در بخش سؤالات متداول می‌نویسد:

الکترونیک آرتز به‌صورت فعال مشغول پیدا کردن راه حلی برای کاربرانی است که قصد دارند نسخه فیزیکی بازی‌های خود را به دیجیتالی تبدیل کنند. در حال حاضر، هیچ راهی برای ارتقاء از نسخه فیزیکی به دیجیتالی برای کنسول‌هایی که بدون قابلیت استفاده از دیسک عرضه خواهند شد، وجود ندارد؛ اما در ادامه هرگونه پیشرفتی که در این فرایند حاصل شود را با شما در میان خواهیم گذاشت.

این خبر بعد از معرفی برنامه Dual Entitlement توسط EA مطرح شده که درواقع پاسخ این شرکت به سیستم Smart Delivery ایکس‌باکس محسوب می‌شود. به‌عنوان مثال، با برنامه ویژه EA می‌توان با ارتقاء نسخه دیجیتالی بازی Madden NFL 21 در PS4، این بازی را بدون پرداخت هیچگونه هزینه اضافی برای پلی‌استیشن 5 نیز دریافت کرد. همان‌طور که در توضیحات این شرکت نیز مطالعه کردید، نمی‌توان این کار را بین نسخه فیزیکی بازی‌ها در پلی‌استیشن 4 و نسخه دیجیتالی آن در PS5 اجرا کرد. در حال حاضر، قابلیت Dual Entitlement تنها برای بازی Madden NFL 21 ارائه شده اما ظاهراً قرار است طی برنامه EA Play که فردا پنج شنبه ۲۹ خرداد رأس ساعت ۳:۳۰ بامداد به وقت تهران برگزار می‌شود، جزئیات بیشتری در خصوص این قابلیت و بازی‌های تحت پوشش آن ارائه شود.

PS5

این بازی اخیراً تریلر گیم‌پلی خود را نیز دریافت کرده که ستاره روی کاور آن، یعنی لامار جکسون (Lamar Jackson) را در بازی به نمایش می‌گذاشت. علاوه‌بر این اولین نمایش از ویژگی Skill Stick نیز در این تریلر نشان داده شد که کارهایی مانند حمل توپ و تکل زدن روی مدافع را روان‌تر از قبل اجرا خواهد کرد. قبل از این شاهد حضور این بازی در برنامه Inside Xbox مایکروسافت نیز بودیم که ماه گذشته برگزار شد.

بازی Madden NFL 21 قرار است در تاریخ ۲۸ اوت، مصادف با ۷ شهریور ۹۹ برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌ باکس وان و پی سی منتشر شود. با اینکه هنوز تاریخ انتشار مشخصی برای نسخه ایکس‌باکس سری ایکس و پلی‌استیشن 5 این بازی تعیین نشده، اما می‌دانیم که Madden NFL 21 برای پلتفرم‌های نسل بعد نیز منتشر خواهد شد. شما می‌توانید در ادامه تریلر گیم‌پلی این بازی را مشاهده کنید. به احتمال زیاد، در رویداد EA Play فردا، جزئیات بیشتری از این بازی منتشر خواهد شد.

دانلود از آپارات


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده