نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۱

دارندگان The Witcher 3 روی Xbox و PS4 نسخه پی سی را به رایگان دریافت می‌کنند

بازیکنان The Witcher 3 در ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 حالا شانس این را دارند که بدون پرداخت هیچگونه هزینه نسخه کامپیوتری بازی را از فروشگاه GOG دریافت کنند.

بازی The Witcher 3 که اولین‌بار در سال ۲۰۱۵ منتشر شد، برای هرسه پلتفرم پی سی، پلی‌ استیشن 4 و ایکس‌ باکس وان در دسترس قرار گرفت. اما به زعم بسیاری از طرفداران، این بازی روی پی سی به مراتب بهتر از نسخه کنسولی آن بوده و معمولاً کامپیوتر را به‌عنوان بهترین راه برای تجربه بازی معرفی می‌کنند. از جمله دلایلی که برای این ادعا مطرح می‌شود، می‌توان به محدود بودن نرخ فریم تصاویر نسخه کنسول به ۳۰ فریم بر ثانیه و پایین بودن رزولوشن تصاویر بازی در ایکس‌باکس و پلی‌استیشن اشاره کرد. PS4 این بازی را در رزولوشن 900p و کنسول اورجینال ایکس‌باکس وان آن را در نسبت تصویر 720p اجرا می‌کند. البته کنسول‌های ارتقاء یافته پلی‌ استیشن 4 پرو و ایکس‌ باکس وان ایکس قادر به اجرای بازی در رزولوشن 4K و با پشتیبانی از HDR هستند، اما براساس گزارش کاربران، همچنان برخی از جلوه‌های تصویری آن‌ها با مشکلاتی همراه است. لذا هنوز هم می‌توان برتری گرافیکی را یکی از دلایل لزوم تجربه باز در PC در نظر گرفت.

The Witcher 3

البته عملکرد بهتر بازی در نسخه پی‌سی، تنها دلیل توصیه لزوم تجربه آن برای کاربران کنسول‌های بازی نخواهد بود. امکان دانلود مادهایی که توسط جامعه کاربران برای این بازی طراحی شده یکی از راه‌های اضافه کردن محتوای جدید به بازی و ایجاد تنوع در تجربه The Witcher 3 است که همواره یکی از برتری‌های پلتفرم کامپیوتر بر کنسول‌های بازی بوده است. از جمله‌ی محبوب‌ترین مادهای این بازی می‌توان به ماد افزایش لوت دریافتی بعد از شکست دشمنان یا آیتم‌های افزودنی‌ مختلف به ظاهر کاراکتر بازی و NPCها اشاره کرد.

حتی دارندگان نسخه پی‌سی این بازی نیز می‌توانند یک کپی رایگان دیگر از آن را در این طرح دریافت کنند که می‌توان از آن به‌عنوان هدیه به یکی دیگر از دوستان استفاده کرد. اگر قصد داشتید این نسخه را برای خود نگه دارید نیز فروشگاه GOG برخلاف آنچه که در استیم یا اپیک گیمز استور شاهد آن هستیم، یک کپی بدون قفل DRM را به شما ارائه خواهد کرد. ضمن اینکه این فروشگاه چند آیتم دیجیتالی اضافی مانند ساندترک‌های موسیقی متن بازی را همراه آن ارائه خواهد کرد.

The Witcher 3

با اینکه ارائه رایگان The Witcher 3 کمی عجیب به نظر می‌رسد، باید بدانید که این اقدام لزوماً یک حرکت خیرخواهانه محسوب نمی‌شود. درواقع سی‌دی پراجکت از این روش برای افزایش جامعه مخاطبان فروشگاه GOG و کمک به رقابت با پلتفرم‌های محبوب‌تری مانند استیم و اپیک گیمز استفاده می‌کند. ناشر بازی‌های مجموعه The Witcher در آستانه انتشار پروژه بزرگ Cyberpunk 2077 در ماه سپتامبر، قصد دارد تعداد کاربران پلتفرم توزیع و فروش بازی‌های خود در بستر پی‌سی را به حداکثر میزان ممکن برساند.

حالا تا روز سه‌شنبه سوم تیرماه فرصت دارید تا نسخه کامپیوتری بازی ویچر 3 را ازطریق اپلیکیشن GOG Galaxy در دسکتاپ دریافت کنید. متأسفانه کاربران نینتندو سوییچ قادر به استفاده از این طرح نخواهند بود.

چند ماه پیش بود که بعد از گذشت پنج سال از زمان انتشار بازی محبوب The Witcher 3 اطلاعات فروش آن توسط  سی‌دی پراجکت اعلام شده و براساس آن، آمار فروش بازی از ۲۸ میلیون نسخه عبور کرد. حال باید منتظر ماند و دید سی دی پراجکت رد در سال ۲۰۲۰ همزمان با عرضه بازی جدید خود یعنی Cyperpunk 2077، همچنان می‌تواند فروش جهانی بازی ویچر 3 را افزایش دهد یا خیر؟ لطفا نظرات خود را با ما نیز به اشتراک بگذارید.  


منبع theverge4
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده