نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۱

انتشار مستند The Beatles: Get Back به تعویق افتاد

شبکه‌ی دیزنی اعلام کرد که مستند The Beatles: Get Back به کارگردانی پیتر جکسون با یک سال تاخیر پخش خواهد شد.

در تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که انتشار مستند The Beatles: Get Back (بیتلز: بازگشت) به کارگردانی پیتر جکسون یک سال کامل به تعویق افتاده است و در تاریخ ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ (۱۴ سپتامبر ۲۰۲۰) پخش نخواهد شد. این مستند ماجراهای تولید آلبوم Let It Be (بگذار باشد) را به نمایش می‌گذارد و کارگردان برنده‌ی جایزه‌ی اسکار مجموعه‌ی Lord of the Rings (ارباب حلقه‌ها) برای ساخت آن از ویدیوهایی استفاده می‌کند که مایکل لیندزی-هاگ در ژانویه‌ی ۱۹۶۹ برای تولید مستندی از آلبوم مورد بحث ضبط کرد. پیتر جکسون با استفاده از تکنیک‌های مدرن به بازسازی ویدیوهای پیشین می‌پردازد و دوباره آن‌ها را برای به تصویر کشیدن تلاش‌های گروه بیتلز در ساخت آلبوم آخرشان به کار می‌گیرد که در رده‌بندی «پانصد آلبوم برتر تمام اعصار» جایگاه ۸۶ را به خود اختصاص داده است. 

پیتر جکسون با تکنیک‌های مدرنِ تولید غریبه نیست و پیش‌تر در مستند They Shall Not Grow Old (آنها نباید پیر شوند) نیز از این روش‌ها استفاده کرده بود. مستند «آن‌ها نباید پیر شوند» با استفاده از ویدیوهای اصلی مربوط‌به جنگ جهانی اولِ موجود در آرشیو موزه‌ی سلطنتی جنگ، صداهای ضبط‌شده توسط بی‌بی‌سی و مصاحبه‌های آی‌دابلیوام از بریتانیایی‌های حاضر در نبرد ساخته شد و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. جمعه‌ی هفته‌ی گذشته شبکه‌ی دیزنی اعلام کرد که شیوع گسترده‌ی ویروس کرونا باعث تاخیر یک ساله‌ی مستند The Beatles: Get Back شده است و این مستند حالا در تاریخ ۵ شهریور ۱۴۰۰ (۲۷ اوت ۲۰۲۱) به نمایش در می‌آید. این اطلاعیه تنها یکی از بی‌شمار خبرهای مربوط‌به تاخیر آثار مختلف است و جزئی از برآورد زمان انتشار فیلم‌های آتی از سوی دیزنی به‌حساب می‌آید.

The Beatles: Get Back / بیتلز: بازگشت

با اینکه تقریباً اکران تمام فیلم‌های مورد انتظار آتی با تاخیر مواجه شده است، اما تاخیر یک ساله‌ی مستند The Beatles: Get Back پیتر جکسون تعجب‌آور است. به‌عنوان یک بازسازی از ویدیوهای ضبط‌شده‌ی پیشین، تصور بر این بود که این مستند از معدود پروژه‌هایی است که کار تولیدش در زمان شیوع ویروس کرونا تا حد زیادی بدون وقفه ادامه می‌یابد، اما ظاهراً این‌طور نیست. به‌هرشکل طرفدارانی که بی‌صبرانه منتظر انتشار مستند گروه بیتلز هستند، باید یک سال دیگر برای تماشای آن صبر کنند. بیتلز گروه موسیقی راک/پاپ اهل لیورپول بود که در دهه‌ی ۱۹۶۰ کارش را آغاز کرد و شامل جان وینستون لنون، جیمز پُل مک‌کارتنی، جرج هریسون و رینگو استار می‌شد. این گروه با فروش جهانی ۶۰۰ میلیون نسخه‌ای آثارشان به پرفروش‌ترین گروه موسیقی جهان تبدیل شدند و انجمن صنفی ضبط موسیقی آمریکا در سال ۱۹۹۹ آن‌ها را پرفروش‌ترین گروه موسیقی قرن بیستم در آمریکا معرفی کرد.


منبع ScreenRant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده