نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۱

بعد از مرگ بتمن، چه کسی ثروت بروس وین را دریافت می‌کند؟

جوکر اخیرا نشان داد که یک سری اطلاعات بسیار شخصی و خاص از بروس وین در دست دارد که می‌تواند کلیدی برای نقشه‌های تاریک رویداد «جنگ جوکر» باشد.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۳ سری کتاب کمیک Batman: Secret Files را برای شما فاش کند.

.

.

.

ممکن است بتمن درست همانند دیگر دوستان خود در تیم لیگ عدالت قدرت‌های فیزیکی یا توانایی‌های ابرانسانی نداشته باشد اما ثروت و منابع خیلی زیادی که در صنایع وین دارد، آنقدر زیاد است که می‌تواند بهترین قدرت‌هایی را که با پول می‌توان آن‌ها را خرید، برایش مهیا کند. ثروت وین به‌طور مداوم در حال ارتقای فناوری‌های بروس است و همین فناوری‌ها و توانایی‌ها باعث شده تا خیلی از بزرگ‌ترین شرورهای شهر گاتهام دستگیر و به زندان بیفتند. بنابراین جای تعجبی هم نیست که جوکر بخواهد از ثروت وین نفع ببرد. این دقیقا همان چیزی است که جوکر قصد دارد در طی رویداد «جنگ جوکر» خود، به آن دست پیدا کند.

بااین‌حال، آنقدرها هم که به‌نظر می‌رسد، انجام این کار ساده نیست؛ حتی برای مشهورترین جنایتکار گاتهام. براساس چیزهایی که در قسمت ۳ سری کتاب کمیک Batman: Secret Files نشان داده شده، حتی اگر هم جوکر بتواند بتمن را به قتل برساند، یه سری افراد خاصی هستند که ثروت بروس را به ارث می‌برند. با اینکه هویت ذینفعان آنقدرها هم تعجب‌آور و عجیب نیست، اما همین جزئیات به ظاهر بی‌اهمیت و ناچیز می‌تواند تمام امپراطوری جهادی بروس وین را با خاک یکسان کند. جوکر و همکار جدیدش یعنی پانچ لاین، دث استروک را ردیابی کردند و او را وارد ماجرایی کردند که باعث می‌شد یا یکدیگر کار کنند.

joker - deathstroke

دث استروک اصلا برای این ماجراها اهمیتی قائل نبود و به جوکر اطمینان داد که اصلا به هیچگونه همکاری‌ای علاقه ندارد. زمانی‌که دث استروک اعلام کرد که اصلا دوست ندارد درگیر کارهای «دیوانه‌وار» او شود، جوکر لبخند زد و گفت که می‌داند بروس وین همان بتمن است. بعد از آن هم جوکر اعلام کرد که قرار است تک تک سکه‌های ثروت وین را به‌دست بیاورد. او در ادامه گفت که مشکل اصلی، گرفتن پول از بروس وین نیست. پول بروس پنج ذینفع دارد؛ از جمله آلفرد پنی ورث مرحوم و دیک گریسون که در طی چند ماه گذشته، هیچ جا هیچ ردی از خودش به جا نگذاشته است. به جز آن‌ها سه ذینفع دیگر هم بودند که جوکر با لقب «بت‌های کوچک» آن‌ها را خطاب می‌کرد.

احتمالا هم این افراد همان رابین‌های سابق و فعلی یعنی جیسون تاد، تیم دریک و دیمین وین بودند. اینکه بروس قصد داشته ثروت خود را به‌صورت مساوی بین متحدان نزدیکش تقسیم کند، اصلا جای تعجب ندارد اما همین که جوکر از این موضوعات اطلاع دارد، کم کم می‌تواند باعث ایجاد دردسر شود. اینکه آلفرد آن‌جا نیست تا سهم خود را بگیرد، باعث می‌شود تا کمی نقشه جوکر پیچیده شود. اما این احتمال هم وجود دارد که سهم او، بین ذینفع‌هایی که زنده هستند، تقسیم شود. از طرف دیگر هم آسیب‌های دیک و شستشوی مغزی او توسط خود جوکر، باعث می‌شود تا این شرور، در به‌دست آوردن ثروت بروس چند پله به جلو بیفتد.

joker

برای اینکه دث استروک هم وارد ماجرا شود و کمک کند، جوکر پیشنهاد کرد که در ازای همکاری‌اش می‌تواند سهم دیک گریسون را به‌دست بیاورد. میزان نابودی‌ای که جوکر و اعضای باندش می‌توانستند در گاتهام به وجود بیاورند (حتی با داشتن یک پنجم ثروت وین)، کاملا غیرقابل تصور بود. جوکر توانایی منحصربه‌فردی در نابود کردن بتمن و قرار دادن او در یک بحران وجود دارد. این نقشه هم یکی دیگر از تلاش‌های شیطانی او برای شکستن جسم و روح بتمن حساب می‌شود. نقشه جوکر باعث شده تا افراد عزیز بروس، به درون یک نبرد کشیده شوند؛ نبردی که به‌نظر می‌رسد، مرگبارترین نقشه تاریخ جوکر است.

باتوجه‌به اینکه دیگر آلفرد مرده است و دیک گریسون هم به‌طور کامل تحت کنترل خودش قرار دارد، احتمالا جوکر در نظر دارد که تک تک ذینفعان ثروت بروس را مورد هدف قرار دهد و دیک گریسون را تبدیل به تنها میراث امپراطوری وین بکند. خود بتمن هیچوقت در ایمن نگه داشتن افراد عزیز زندگی‌اش تردید نداشته است اما به‌نظر نمی‌رسد که ثروت باقیمانده از او، توانایی این را داشته باشد که آن‌ها را از دست جوکر در امان نگه دارد. باتوجه‌به کارهایی هم که جوکر در گذشته انجام داده، حالا هم خوب می‌داند که چطور همه چیز را به نفع خودش تغییر دهد. با وجود هجوم شرورهای جدید و نقشه‌های جوکر، به‌نظر می‌رسد که وضعیت خوبی انتظار شهر گاتهام را نمی‌کشد.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده