// یکشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۱

معرفی بازی موبایل Gorogoa؛ یک تجربه ناب مستقل

بازی Gorogoa شما را وارد یک ماجرا برای پیدا کردن چند گوی می‌کند که در مکان‌های مختلفی قرار دارند ولی هدف از این کار را در انتهای بازی متوجه می‌شوید. با معرفی این بازی مستقل جذاب همراه زومجی باشید.

مقاله‌های مرتبط:

بازی‌های مستقلی که توسط یک نفر ساخته می‌شوند بیشتر اوقات دارای یک ویژگی مشترک هستند. این ویژگی مشترک را می‌توان در دو کلمه‌ی جذاب و به‌ دور از کلیشه خلاصه کرد و درواقع آن‌ها می‌خواهند آن چه را که در ذهن خود دارند را بدون اصول مرسوم پیاده‌سازی کنند. بازی‌های مستقل زیادی برای موبایل منتشر شده که هرکدام داستان و ویژگی جذاب خود را دارند. به‌عنوان مثال می‌توان به بازی‌های Distraint و Heal ساخته تک نفره Jesse Makkonen اشاره کرد که با فضاسازی جذاب گیمر را تا انتهای بازی همراه خود نگه می‌دارد. در این معرفی به سراغ بازی Gorogoa می‌رویم که با روایتی جذاب و پر از معماهای مختلف سعی در جذب مخاطب خود دارد. با ادامه مقاله همراه ما در زومجی باشید.

Gorogoa

در اوایل بازی کاملا متوجه فضای خاص و جذاب آن می‌شوید

 بازی اندروید و آیفون Gorogoa شما را در شخصیتی قرار می‌دهد که باید پنچ گوی را در مکان‌های مختلف پیدا و جمع آوری کنید. در اوایل بازی کاملا متوجه فضای خاص و جذاب آن می‌شوید. بازی بدون هیچ راهنمایی و حرف به‌خصوصی آغاز می‌شود و از همان ابتدا بازی تا آخر آن در جریان کامل بازی هستید. مورد کاملا مشهود بازی نحوه روایت جالب بازی است که بدون هیچ دیالوگی باید چنیدن اتفاق را درکنار هم قرار داده تا داستان بازی شکل بگیرد.

به‌عنوان مثال باید به‌گونه‌ای شخصیت اصلی بازی را در موقیعت‌ها قرار بدهید که به مقصد مدنظر برسد و این مورد نیاز به فکر کردن و حل معما دارد. به‌طور کلی Gorogoa از نظر روایت یک بازی بسیار جالب و خلاقانه عمل کرده و قطعا از تجربه روایت آن لذت می‌برید؛ درحالی‌که برای متوجه شدن قضیه گوی‌ها باید تا انتها بازی را ادامه بدهید.

مقاله‌های مرتبط:

گیم‌پلی بازی نیز مانند نحوه روایت بازی جالب است و باید حسابی در آن فکر کنید. در ابتدای بازی یک مربع در مرکز صفحه قرار دارد و پس حرکت کاراکتر اصلی بازی، محیط کلی صفحه بازی به یک چهارخونه تبدیل می‌شود و باید با جابه‌جا کردن خانه‌های مختلف در این چهارخونه بازی را ادامه بدهید. هر یک از این چهارخونه‌ مکان و اتفاق خاص خود را در خود دارد که همه آن‌ها به‌گونه‌ای با یکدیگر در ارتباط هستند. به‌طور مثال در جایی از بازی در یکی از این مکان‌ها دری وجود دارد که به رنگ سفید است و باید این مربع را روی مربع دیگری که کاراکتر اصلی در آن است قرار داده تا ادامه بازی شکل بگیرد.

شاید توضیح گیم‌پلی کمی گیج کننده باشد ولی پس مدتی از بازی کاملا در جریان آن قرار می‌گیرد و درگیر معماهای آن می‌شوید. نکته دیگر در مورد گیم‌پلی بازی شما می‌توانید با دو بار کلیک روی مربع‌ها آن را بزرگ کردن و جزیئات را بهتر ببینید. در برخی از این مربع‌ها که محیط از مکان را نشان می‌دهید می‌توانید جابه‌جا شوید یعنی با کلیک فضای دیگری از آن را می‌بنید که در شکل گیری روایت بازی بسیار مهم هستند. Gorogoa در ضیمنه گیم‌پلی نیز جذابیت‌های خوبی دارد و حسابی می‌تواند برای مخاطب سرگرم کننده باشد.

نکته دیگر در مورد گیم‌پلی بازی شما می‌توانید با دو بار کلیک روی مربع‌ها آن را بزرگ کردن و جزیئات را بهتر ببنید.

Gorogoa

Jason Roberts

Gorogoa از نظر گرافیکی و هنری بسیار جذاب و به‌گونه‌ای بی‌نقص است و در همه‌ی محیط‌های بازی می‌توان به وضوح آن را احساس کرد. هر منطقه از بازی که وارد آن می‌شوید حس‌وحال گرافیکی خود را دارد و این یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این شکل از بازی‌ها است.

موسیقی نیز به نوبه خود دقیق و گوش‌نواز است و از همان ابتدای بازی شما را به خوبی همراهی می‌کند. بازی توسط شخصی به‌نام جیسون رابرتز در سال ۲۰۱۷ ساخته و منتشر شد و توانست در مراسم BAFTA Games Award برنده جایزه "اولین بازی"  بشود. Gorogoa یک بازی ماجراجویی بسیار جذاب است که آن را به همه کسایی که مخاطب آثار هنری و مستقل هستند توصیه می‌شود.

بازی Gorogoa هم‌اکنون برای اندروید و آیفون منتشر شده است و شما می‌توانید مثل همیشه ازطریق لینک‌های زیر آن را دانلود از تجربه یک بازی داستان محور جذاب لذت ببرید.

دانلود بازی Gorogoa

برای اطلاع از مشخصات فنی، قیمت گوشی و دیگر موارد لازم برای خرید موبایل می‌توانید از بخش محصولات زومیت استفاده کنید و به‌روزترین قیمت گوشی سامسونگ، قیمت گوشی شیائومی، قیمت گوشی هواوی و قیمت آیفون را در این بخش مشاهده کنید؛ همچنین علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به پرسش‌های شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس است.

برای تمام مقالات معرفی بازی‌های موبایل به این صفحه مراجعه کنید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده