نویسنده: میلاد فاطمی
// شنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۱

جیم رایان: طراحی پلی استیشن 5 «آینده نگرانه» و «جسورانه» است

جیم رایان، رئیس بخش پلی استیشن، در مصاحبه اخیر خود تاکید کرد که طراحی پلی استیشن 5 یک طراحی جسورانه و متناسب با سال ۲۰۲۰ است.

پس از مدت‌ها انتظار بالاخره سونی در مراسم معرفی بازی‌های کنسول نسل نهم خود، از شکل و شمایل پلی استیشن 5 نیز رونمایی کرد. پس از نمایش ظاهر کنسول، به‌دلیل استفاده از ترکیب رنگ متفاوت و همچنین فرم غیرمتعارف، بسیاری به آن واکنش‌های ضدونقیضی نشان دادند.

حال اما در جدیدترین اخبار کنسول‌های بازی، جیم رایان، مدیرعامل بخش پلی استیشن ، در مصاحبه اخیر خود از دلایل رسیدن به چنین طراحی در ظاهر پلی استیشن 5 صحبت کرد:

ما در نظر داشتیم محصولی با طراحی جسورانه تولید کنیم. هدف ما رسیدن به ظاهری بود که آینده‌نگر و متناسب با سال ۲۰۲۰ میلادی باشد. طراحی کنسول پلی استیشن 5 دیدگاه سونی مبنی‌بر اینکه تکنولوژی درون دستگاه و بازی‌هایی را که روی آن اجرا می‌شوند باید به اندازه ظاهر بیرونی گیرا باشند، به خوبی اثبات می‌کند. معمولا در اکثر مواقع کنسول در اتاق نشیمن کاربر قرار دارد به‌ همین دلیل هم می‌خواستیم تاجای ممکن طراحی کنسول موجب جذابیت بیشتر آن محل از خانه شود. این تلاشی بود که همگی ما داشتیم و احساس می‌کنم در این مسیر نیز موفق شده‌ایم.

اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که درکنار معرفی بازی‌های انحصاری چون Spider-Man: Miles Morales، بازی Horizon Forbidden Wes و Ratchet and Clank: Rift Apart، سونی در اقدامی عجیب از دو نسخه پلی استیشن 5 پرده‌برداری کرد. نسخه اول و استاندارد آن با یک درایو نوری Ultra HD Blu-ray عرضه می‌شود، درحالیکه نسخه دیجیتالی کنسول، تنها قادر به اجرای بازی به‌صورت دیجیتالی است. همان‌طور که رایان نیز تاکید کرد، انتخاب بین این دو نسخه کاملا برعهده مشتری‌ها است و بسیاری تمایل به خرید نسخه دیجیتالی پلی استیشن 5 دارند.

حال باید منتظر ماند و دید سونی بالاخره چه زمانی قیمت نهایی کنسول PS5 که یکی از فاکتورهای مهم در موفقیت و شکست یک دستگاه نیز به‌حساب می‌آید را اعلام می‌کند.

شما نیز لطفا نظرات خود درخصوص طراحی پلی استیشن 5 را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده