نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۱

شایعه: پلی استیشن 5 با قیمت ۷۰۰ دلار پیش خرید می‌شود

فروشگاه آنلاین Play Asia ضمن اشاره به تاریخ عرضه رسمی کنسول جدید سونی، امکان پیش سفارش پلی‌استیشن 5 را با قیمت ۷۰۰ دلار فراهم کرده است.

به‌روزرسانی: سونی به‌صورت رسمی قیمت PS5 را اعلام کرد.

بعد از رونمایی از ظاهر کنسول پلی ‌استیشن 5 در رویداد ویژه سونی، حالا به نظر میرسد که امکان پیش سفارش این کنسول با قیمت ۷۰۰ دلار برای علاقه‌مندان فراهم شده است. فروشگاه آنلاین Play Asia صفحه پیش خرید کنسول PS5 را با برچسب قیمت ۷۰۰ دلاری برای پلتفرم نسل نهمی سونی فعال کرده است. جالب اینجا است که در این آگهی، حتی تاریخ عرضه این کنسول نیز ماه دسامبر ۲۰۲۰ (آذر-دی) درج شده است. هرچند احتمالاً قیمت و تاریخ ثبت شده برای عرضه رسمی پلی‌استیشن 5 در این وبسایت موقت و براساس پیش‌بینی فروشندگان آن بوده و ممکن است در آینده تغییر کند.

تا زمان ثبت این خبر، سونی هنوز دو مشخصه اساسی در عرضه کنسول جدید خود، یعنی قیمت و زمان انتشار را به‌صورت دقیق اعلام نکرده و تنها به «تعطیلات ۲۰۲۰» اکتفا کرده است. حالا فروشگاه آنلاین Play Asia با ثبت هردوی این جزئیات در صفحه‌ی ویژه خود، نه‌تنها نسخه استاندارد، بلکه امکان پیش خرید نسخه دیجیتالی این کنسول را نیز فراهم کرده است.

PlayStation 5

شایعات و پیش‌بینی‌هایی که از سوی منابع مختلف در خصوص قیمت احتمالی کنسول پلی‌استیشن 5 مطرح می‌شوند، حوالی قیمت ۵۰۰ دلار را برای نسخه استاندارد و پایه این کنسول پیشنهاد می‌کنند. ضمن اینکه پیش‌بینی می‌شود در حد فاصل اواخر ماه اکتبر و اوایل نوامبر (مهر تا آبان ۹۹) شاهد عرضه رسمی این کنسول در سرتاسر جهان باشیم. حالا این وبسایت پیش‌بینی کرده که این کنسول نیز دقیقاً مانند چیزی که در خصوص پلی ‌استیشن 1 نیز شاهد آن بودیم، در ماه دسامبر عرضه خواهد شد. هرچند باتوجه به اهمیت بهره‌برداری حداکثری از بازه زمانی فروش ویژه «جمعه سیاه» به نظر می‌رسد که احتمال این مورد کمتر باشد. به‌خصوص در شرایطی که منطقه آمریکای شمالی بازار فروش اصلی این پلتفرم در جهان به شمار می‌رود.

ضمناً باوجود اینکه ما هنوز نمیدانیم که قیمت قطعی کنسول جدید سونی بالاخره به چه میزان تعیین خواهد شد، باید اذعان داشت که احتمال اختصاص برچسب قیمت ۷۰۰ دلاری نیز بسیار بعید به نظر می‌رسد. حتی میزان ۶۰۰ دلار نیز باتوجه به سیاست‌های قیمت‌گذاری پلتفرم‌های گیمینگ، چندان محتمل به نظر نمی‌رسد؛ لذا باید همچنان تا زمان انتشار جزئیات رسمی سونی در این خصوص منتظر ماند. البته این شرکت در گذشته و در مورد کنسول پلی ‌استیشن 3 سابقه اختصاص مقادیر بالاتر از حد انتظار و کاهش قابل‌توجه میزان فروش سیستم‌های خود را در کارنامه دارد.

PS5

تایلر فیشر (Tyler Fischer) از وبسایت Comicbook در خصوص پیش‌بینی خود از قیمت احتمالی PS5 می‌نویسد:

کنسول PS5 حدود ۵۰۰ دلار قیمت خواهد داشت؛ حداقل این قضیه در خصوص نسخه پایه این کنسول صادق خواهد بود. سونی در گذشته نیز به برتری کنسول جدید خود در بحث قیمت اشاره کوتاهی داشته که عملاً مقدار مورد انتظار ما را به حوالی ۴۰۰ دلار معطوف می‌کند. اختصاص مقادیری مانند ۴۵۰ یا ۵۵۰ دلار دور از انتظار به نظر می‌رسد. در حال حاضر، همه شواهد از احتمال اختصاص یک برچسب ۵۰۰ دلاری برای پلی‌استیشن 5 حکایت دارند. اگر سونی تحت هر شرایطی تصمیم به عرضه کنسول خود با قیمت ۶۰۰ دلار کند، از جنبه‌های متعددی مرتکب اشتباه شده است و احتمال ارتکاب این اشتباه، آن هم برای بار دوم خیلی کم به نظر می‌رسد.

در حال حاضر، پلی‌استیشن 5 برای عرضه در حوالی تعطیلات آخر سال ۲۰۲۰ در سرتاسر جهان برنامه‌ریزی شده است. برای اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعات در خصوص کنسول جدید سونی، می‌توانید به صفحه اختصاصی مطالب مرتبط با این کنسول در وبسایت زومجی مراجعه کنید.


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده