نویسنده: آریا بهپور
// جمعه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۱

دموی بازی Gods and Monsters از طریق گوگل استیدیا لو رفت

دموی Gods and Monsters از شباهت زیاد آن به بازی‌های Assassin's Creed Odyssey و The Legend of Zelda: Breath of the Wild خبر می‌دهد.

درحالی که مدت‌ها است خبر جدیدی از بازی Gods and Monsters نداریم، روز گذشته دمویی از آن روی گوگل استیدیا لو رفت یا به اصطلاح لیک شد؛ دمویی که بخش‌های مختلفی از این اثر فانتزی شرکت یوبیسافت (Ubisoft) را به علاقمندان نشان می‌دهد.

دموی بازی با اسم رمز Orpheus در دسترس قرار گرفته بود و هرچند خیلی زود از روی سرورهای استیدیا برداشته شد، ولی عده‌ای توانستند در همان مدت‌زمان کوتاه به تجربه‌ی آن بپردازند و بیش‌ازپیش از شباهت‌های زیاد آن به بازی Assassin's Creed Odyssey و همین‌طور بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild مطلع شوند.

در دموی God and Monsters شاهد نوار استقامت (Stamina) برای انجام کارهای مختلف مثل صخره‌نوردی هستیم و این نوار که حالتی دایره‌ای‌شکل و مشابه با افسانه زلدا دارد، با حرکات مختلف بازیکن از جمله پرش و گرفتن صخره‌ها کاهش پیدا می‌کند؛ به‌طوری‌که مخاطب مجبور است برای انجام چنین کارهایی استراتژی مناسبی به خرج دهد و مراقب تمام حرکات خود باشد. از طرف دیگر طبق انتظار مبارزه با هیولاهای افسانه‌ای یونان باستان هم در بازی وجود خواهد داشت و بازی از این جهت هم شباهت‌هایی به افسانه زلدا دارد و نوع مبارزات شمشیری بازی و پُر کردن نوار سلامتی بازیکن با استفاده از معجون‌ها یادآور این مجموعه هستند.

از آنجایی که دموی موردنظر به نسخه‌ی اولیه‌ای از بازی مربوط بوده، رابط کاربری آن هنوز کامل نشده و به‌طور مستقیم از بازی Assassin's Creed Odyssey برداشته شده است، از قطب‌نمای بازی گرفته تا منوهای مختلف برای مأموریت‌ها و موارد دیگر. شخصیت‌های غیرقابل بازی (NPC) نیز در این نسخه در حالت ابتدایی خود به‌سر می‌برند و طراحی آن‌ها هنوز کامل نشده است؛ از جمله یکی از خدایان یونان باستان به‌نام هرمس (Hermes) که او را در حال صحبت با شخصیت اصلی بازی در مورد مأموریتی برای متقاعد کردن سایر خدایان برای آمدن به آن منطقه می‌بینیم.

دانلود ویدیو از آپارات

همین‌طور به‌نظر می‌رسد هرکدام از خدایان آیتم‌ها و وسایل مخصوصی را در اختیار بازیکن قرار خواهند داد، از جمله هرمس که کفش‌های ویژه‌ای را به او می‌دهد که قابلیت دو بار پریدن (Double Jump) را به بازی اضافه می‌کنند.

مدتی بعد از لو رفتن این دمو، مارک الکسیس کوت از اعضای ارشد یوبیسافت کِبِک به صحبت پیرامون آن پرداخت و دموی بازی را متعلق به یک سال قبل دانست و از این گفت که برای دیدن جدیدترین پیشرفت‌های بازی باید تا تابستان صبر کنیم و البته آن‌را با نامی متفاوت خواهیم دید:

بینش و ایده‌های ما در مورد بازی‌ای که تا پیش از این Gods and Monsters نامیده می‌شد، در طول این مدت دستخوش تغییرات فراوانی شده که البته چنین موضوعی در زمان تولید بازی‌های جدید خیلی طبیعی است.

این دمو متعلق به E3 2019 بوده و آن‌را در ماه ژوئن سال گذشته در دسترس عده‌ای از اهالی رسانه قرار داده بودیم، ولی اکنون یک سال از آن زمان می‌گذرد و خیلی از ویژگی‌های بازی، طراحی شخصیت‌ها و حال و هوای هنری آن تفاوت کرده‌اند و حتی نام آن هم عوض شده است. در حال حاضر هم به‌سختی سرگرم کار روی بازی هستیم و خیلی خوشحالیم که می‌توانیم آن‌را در طول تابستان به علاقه‌مندان نشان دهیم.

سخنگوی استیدیا هم در بیانیه‌ای به لو رفتن دموی بازی اشاره کرده و ضمن عذرخواهی بابت آن گفته است:

متأسفانه صبح پنجشنبه دموی E3 2019 بازی Gods and Monsters که قرار نبود در دسترس عموم قرار گیرد، به اشتباه روی فروشگاه استیدیا قرار گرفت و صدها بازیکن برای کمتر از ۳۰ دقیقه توانستند به تجربه‌ی آن بپردازند. صمیمانه از همکاران خود در یوبیسافت بابت این اشتباه عذرخواهی می‌کنیم.

بازی Gods and Monsters که پیش از این برای پلی ‌استیشن 4، ایکس ‌باکس وان، کامپیوتر و استیدیا معرفی شده بود، باتوجه‌به صحبت‌های یوبیسافت در این مدت تغییرات زیادی داشته و اکنون با در راه بودن کنسول‌های نسل بعد می‌توانیم منتظر نسخه‌های پلی ‌استیشن 5 و ایکس‌ باکس سری ایکس آن هم باشیم.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده