نویسنده: علی گودرزی
// جمعه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۱

مقایسه ابعاد پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس

درحالی که هنوز اطلاعات رسمی از ابعاد پلی ‌استیشن 5 منتشر نشده، اما قیاس‌های صورت گرفته به بلندی این کنسول نسبت به اندازه‌ی ایکس ‌باکس سری ایکس اشاره می‌کنند.

شب گذشته شرکت سونی بالاخره به‌سکوت طولانی خود پایان داد و بعد از مدت‌ها، با برگزاری یک رویداد مفصل و پرملات به‌استقبال دنبال‌کنندگانش رفت. سونی که برای مدتی طولانی از شرکت در رویدادهای بزرگ مثل E3 سرباز می‌زد، با برگزاری این رویداد توانست توجه جمعیتی کثیر از دنبال‌کنندگان هنر هشتم را جلب کند. در این رویداد بازی‌های بسیار زیادی معرفی شدند. تعداد بالایی از این بازی‌ها، آثاری نام‌آشنا بودند و برخی هم بازی‌هایی کاملا جدید بودند که در آینده قطعا بیشتر از آن‌ها خواهیم شنید.

طی رویداد معرفی آثار پلی استیشن 5، شاهد رونمایی از ظاهر این کنسول هم بودیم. کنسول نسل نهمی شرکت سونی برخلاف تمامی ظواهر احتمالی که طی روزهای اخیر تصاویر مربوط‌به‌آن‌ها را در اینترنت می‌دیدیم، ظاهری شکیل‌تر و جمع‌وجورتر را به‌خود اختصاص داده بود. با اینکه هنوز هیچ اطلاع خاصی از اندازه‌ی ابعاد این کنسول نسل نهمی منتشر نشده است، اما در جریان آخرین اخبار بازی و آخرین اخبار سخت‌افزار، مقایسه‌های غیررسمی انجام شده به ارتفاع بیشتر این کنسول نسبت به ایکس باکس سری ایکس اشاره دارد.

با نگاهی به تصویر بالا، این موضوع کاملا برای ما آشکار می‌شود. ایکس‌باکس سری ایکس یک کنسول قطورتر است و این درحالی است که پلی‌استیشن 5، قطر کمتر اما ارتفاع بیشتری را دارا است؛ کنسولی که حتی از پلی استیشن 4 پرو هم بلندتر است. نسخه‌ی دیجیتالی پلی‌استیشن 5 شب گذشته معرفی شد. این نسخه از کنسول نسل نهمی سونی، بدون دیسک درایو عرضه می‌شود و مخصوص کسانی است که دوست دارند بازی‌های خود را ازطریق فروشگاه دیجیتالی خریداری کنند. موردی که هزینه‌ی خرید کنسول را کاهش می‌دهد. غیبت دیسک درایو در معماری کنسول، موضوعی است که قطر آن را کمتر از نسخه‌ی دیسک‌خور و استاندارد می‌کند.

پلی‌استیشن 5 طی تعطیلات سال نوی میلادی عرضه خواهد شد و هنوز تاریخ عرضه‌ی دقیق و قیمت آن مشخص نشده است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده