// پنجشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۰

معرفی بازی موبایل The Mooseman؛ داستان یک افسانه

روایت The Mooseman در رابطه با مردی است که قادر به دیدن بعد ماورایی است. شما باید همراه‌با این مرد پی روایت جذاب آن باشید. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

بعضی از تیم‌های مستقل بازی‌سازی آثار هنری و جذابی را خلق می‌کنند که شاید استودیوهای بزرگ و با بودجه‌های عظیم در طراحی این شکل از آثار به مشکل برخورد کنند. این بازی‌ها بیشتر از اینکه بخواهند گیمر را درگیر مکانیزهای زیاد بازی کنند و با چند المان ساده اما خلاقانه گیمر را تا انتهای بازی درگیر خودشان می‌کنند. پلتفرم موبایل نیز یک بهترین فرصت‌ها برای این استودیوها است که بتواند هنر خودشان را به‌طور گسترده‌تر به دیگران نشان دهند. به‌عنوان مثال می‌توان به بازی Gris ساخته استودیوی Nomada Studio اشاره کرد که یک تجربه بی‌نظیر برای گیمر فراهم می‌کند. در این معرفی به سراغ بازی The Mooseman می‌رویم که یک تجربه کوتاه اما در عین حال لذت بخش را برای گیمر در خود دارد. با معرفی این بازی همراه ما در زومجی باشید.

گیم پلی بازی The Mooseman

داستان بازی درست از جایی آغاز می‌شود که در جمع تعداد انسان‌ها تصمیم به یک ماجراجویی تنها می‌گیرید.

در بازی اندروید و آیفون The Mooseman شما در نقش مردی که توان دیدن دو بعد عادی و ماورایی دارد، قرار می‌گیرید. داستان بازی درست از جایی آغاز می‌شود که در جمع تعدادی انسان‌ تصمیم به یک ماجراجویی تنها می‌کنید. البته این حرکت به یک هدف دارد و باید تا انتهای روایت بازی آن را دنبال کنید و تنها راه فهمیدن کامل داستان بازی خواندن متن‌های زیاد در طول مسیر بازی است.

متن‌های درون بازی درواقع تنها راه فهمیدن داستان بازی است و اگر از خواندن آن‌ها صرف‌نظر کنید، عملا با داستان بازی آشنا نخواهید شد و فقط سرگرم محتوای دیگر بازی می‌شوید. این متن‌ها درکنار آیتم‌های مختلفی از درخت‌‌ها و مجسمه‌‌ها قرار دارند و می‌توانید با قرار گرفتن درکنار‌ آن‌ها متن‌هایی را که به زبان روسی هستند بخوانید. البته یک سری متن نیز به سر راه‌تان ظاهر می‌شوند که آن‌ها نیز برای درک بهتر داستان اهمیت خاص خود را دارند.

در زمان‌هایی که وارد بُعد ماورایی می‌شوید یک جمجمه گوزن به سر شما اضافه می‌شود و همنچین محیط اطرافتان دچار تغییرات همچون اضافه شدن مسیری برای راه‌های مسدود می‌شود. همگی این تغییرات به قدری جذاب و دقیق طراحی شده است که مخاطب را تا انتهای بازی همراهی می‌کند. بطورکلی بازی از نظر محتوا داستانی و بصری به خوبی عمل کرده است و گیمر حسابی سرگرم خودش می‌کند.

گیم‌پلی بازی ساده است و فقط به حرکت درآوردن کارکتر بازی به طرفین و جابه‌جا شدن بین دنیاهای مختلف خلاصه می‌شود. شما می‌توانید با فشردن دکمه سمت راست صفحه‌نمایش بین دنیای ماورایی و عادی جابه‌‌جا شوید و بیشتر معماهای بازی نیز از این طریق حل می‌شوند. به‌عنوان مثال، در ابتدای بازی درصورتی که اطلاعی از موضوع جابه‌جا شدن بین دنیای ماورایی نداشته باشید نمی‌توانید راه مسدود خود را با این روش باز کنید. درواقع معمای اول به شما اشاره می‌کند که این المان یکی از مهم‌ترین المان‌ها در طول بازی است. 

در ابتدای بازی درصورتی که اطلاعی از موضوع جابه‌جا شدن بین دنیای ماورایی نداشته باشید نمی‌توانید راه مسدود خود را با این روش باز کنید.

مقاله‌های مرتبط:

البته با اینکه بازی از نظر گیم‌پلی ساده است سازنده با ایجاد معماهای متنوع و همینطور با ایجاد گیم‌پلی متفاوت در برخی از قسمت‌های بازی سعی در جذب و سرگرم کردن مخاطب خود را دارند. بطورکلی بازی از نظر گیم‌پلی نیز تا حدودی خوب کارشده است و گیمر را سرگرم می‌کند. همنچنین شما می‌توانید بررسی کامل و دقیق بازی را نیز در زومجی مطالعه تا کاملا در بازی اطلاعات کسب کنید.

کاراکتر بازی The Mooseman

گرافیک بصری بدون شک مهم‌ترین نکته بازی است و با اثری متفاوت از نظری هنر مواجه هستیم. این نکته را می‌توان از ابتدای بازی تا انتهای آن کاملا مشاهده کرد و هرچه به جلوتر قدم برمی‌دارید این موضوع بیشتر به چشم می‌آید. از طرفی موسیقی بازی نیز به همراه گرافیک هنری آن جلوه‌ی خاصی را ایجاد می‌کند که مخاطب را با هر دوی آن‌ها مجذوب خودش می‌کند.

استودیوی بازی‌سازی Morteshka با ساخت یک اثری هنری و با داستانی افسانه جذاب می‌تواند گیمرهای این سبک را به‌راحتی سرگرم کند. The Mooseman از گرافیک بصری جذاب خود گرفته تا موسیقی و گیم‌پلی ساده همه و همه به‌طور دقیق و حساب شده درکنار یک دیگر قرار گرفتند و نتیجه آن یک اثر خوب و جذاب است. اگر شما نیز از طرفدارن بازی هنری و داستان محور هستید بدون شک The Mooseman یک اثر به یاد ماندنی برای شما خواهد و تجربه لذت زیادی را خواهید برد. 

The Mooseman برای بیشتر پلفترم‌های مختلف منتشر شده است و شما می‌توانید ازطریق لینک‌های نسخه‌های اندروید و آیفون آن را دانلود و از تجربه یک اثر هنری جذاب لذتن ببرید.

دانلود بازی The Mooseman

برای اطلاع از مشخصات فنی، قیمت گوشی و دیگر موارد لازم برای خرید موبایل می‌توانید از بخش محصولات زومیت استفاده کنید و به‌روزترین قیمت گوشی سامسونگ، قیمت گوشی شیائومی، قیمت گوشی هواوی و قیمت ایفون را در این بخش مشاهده کنید؛ همچنین علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به پرسش‌های شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس است.

برای تمام مقالات معرفی بازی‌های موبایل به این صفحه مراجعه کنید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده